لیگ برتر فوتبال از امروز آغاز می‌شود

هیجان در لیگ23

انتظار می‌رود در لیگ بیست و سوم اشتباهات داوری کمتر شود تا تیم‌ها بتوانند رقابت پایاپای و عادلانه‌تری با هم داشته باشند. مشکلات لیگ برتر فوتبال، بسیار زیاد است اما هیجان حاکم بر این مسابقات، باعث شده تا علاقه‌مندان به فوتبال کشور، بی‌صبرانه در انتظار شروع لیگ باشند که از امروز با برگزاری پنج دیدار آغاز می‌شود و سه دیدار هفته اول آن هم فردا برگزار خواهد شد.

حامد جیرودی
روزنامه نگار

23 عددی است که حالا باید آن را به دوره جدید لیگ برتر فوتبال ایران الصاق کرد. درباره عدد 23 نکات مختلفی وجود دارد اما یکی از جالب‌ترین آنها این است که سلول زایای معمولی انسان ۲۳ کروموزوم دارد و سایر سلول‌های انسان ۴۶ کروموزوم در ۲۳ جفت دارند. همچنین درباره این عدد می‌توان به این اشاره کرد که انحراف مداری زمین حدود ۲۳ درجه است.
حالا بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از راه رسیده است. رقابت‌هایی که از سال 1380 آغاز شده و حالا تبدیل به یک جوان 23 ساله شده است. جوانی که در طول این سال‌ها با مشکلات و حاشیه‌های زیادی مواجه بوده اما حالا موسپید کرده‌های فوتبال ایران، انتظار دارند تا این جوان بالغ‌تر شده باشد و با تجربه سال‌های قبل، در مسیر درست‌تر حرکت کند. جوانی که از همان ابتدا نام حرفه‌ای و برتر روی آن نهاده شد اما شمایلی از یک حرفه‌ای که دارای برتری است، چندان در آن دیده نشده است. نداشتن امکانات لازم مانند ورزشگاه‌های مدرن با چمن مناسب، عدم برنامه‌ریزی مناسب، وضعیت هواداران و شرایط مختلف و عجیبی که تیم‌های حاضر در لیگ برتر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، باعث شده هنوز تا رسیدن به یک لیگ برتر ایده‌آل فاصله زیادی داشته باشیم.
یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که همچنان پاپرجاست، نبود VAR یا همان کمک داور ویدیویی است که بعید به نظر می‌رسد در لیگ بیست و سوم هم راه‌اندازی شود. با این حال، انتظار می‌رود که اشتباهات داوری تأثیر‌گذار کمتر شود تا تیم‌ها بتوانند رقابت پایاپای و عادلانه‌تری با هم داشته باشند. مشکلات لیگ برتر فوتبال، بسیار زیاد است اما هیجان حاکم بر این مسابقات، باعث شده تا علاقه‌مندان به فوتبال کشور، بی‌صبرانه در انتظار شروع لیگ باشند که از امروز با برگزاری پنج دیدار آغاز می‌شود و سه دیدار هفته اول آن هم فردا برگزار خواهد شد.

نساجی آسیایی
مقابل پیکان جوان

در اولین بازی فصل و از ساعت 19، نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، میزبان پیکان است. دو تیمی که نسبت به فصل گذشته سرمربیان خود را تغییر داده‌اند. نساجی که حالا سیدمهدی رحمتی را روی نیمکتش دارد، بجز او، بازیکنان زیادی از آلومینیوم را هم به خدمت گرفته و با جذب بازیکنان دیگر، در پی حضوری خوب در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیاست. در سوی دیگر، پیکان تیم قدیمی پایتخت رسول خطیبی را جانشین مجتبی حسینی کرده است. مربی که دوباره به لیگ برتر بازگشته و با گروهی از بازیکنان جوان و شاگردان سابقش که جذب پیکان شده‌اند، به فکر موفقیت با خودروسازان است.

 

تارتار در اولین گام مقابل تیم سابق

از ساعت 19:30، ملوان در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی، پذیرای ذوب‌آهن است تا به این ترتیب، مهدی تارتار سرمربی فصل گذشته ذوب‌آهن در اولین بازی‌اش به عنوان سرمربی ملوان، مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. او در این فصل خریدهای خوبی هم داشته و انتظار می‌رود ملوان شرایط بغرنج فصل‌های گذشته را نداشته باشد. در طرف مقابل هم، ذوبی‌ها نیمکت‌شان را به محمد ربیعی سرمربی فصل گذشته مس رفسنجان سپرده‌اند که خود را به عنوان یکی از مربیان خوش فکر و موفق معرفی کرده و می‌خواهد در فولادشهر هم ایده‌های خود با جوان‌های این تیم را پیاده کند.

 

گل‌گهر- فولاد
جدال با امکانات‌

گل‌گهر و فولاد هم دیگر دیداری است که از ساعت 19:30 در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان برگزار می‌شود. دو تیمی که شرایط ساختاری، مالی و مدیریتی مطلوبی دارند. سیرجانی‌ها در این فصل هدایت تیم خود را به دست مارینوس اوزونیدیس سپرده‌اند و امیدوارند با این مربی یونانی هم جزو تیم‌های مدعی باشند. اما فولادی‌ها در حالی که گفته می‌شد در پی استخدام مربی خارجی هستند، در نهایت با علیرضا منصوریان برای ادامه همکاری به توافق رسیدند. منصوریان فصل گذشته با هواداران فولاد چالش داشت و حالا باید دید با خریدهایی که داشته، می‌تواند برنامه‌هایش را در این تیم پیاده کند یا خیر.

 

تقابل تازه واردها
در لیگ برتر

استقلال خوزستان و شمس آذر؛ دو تیمی که امسال لیگ برتری شده‌اند، دیگر دیدار ساعت 19:30 را در ورزشگاه غدیر اهواز برابر هم برگزار می‌کنند. استقلال خوزستان که سابقه قهرمانی در لیگ پانزدهم را هم دارد، در شرایطی به این رقابت‌ها بازگشته که سیروس پورموسوی را به‌عنوان سرمربی در اختیار دارد. در سمت مقابل، شمس آذر که به عنوان قهرمان به لیگ برتر آمد، اولین حضورش در این مسابقات را با سرمربیگری سعید دقیقی تجربه می‌کند. البته قزوینی‌ها به دلیل استفاده از یک بازیکن غیرمجاز و شکایت باشگاه سایپا با رأی انضباطی لیگ برتر را با منفی سه امتیاز شروع خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی