صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

روپیه جای دلار را
در جنوب آسیا می‌گیرد

یک مقام هندی از آغاز تسویه معاملات تجاری میان هند و بنگلادش با روپیه خبر داد و گفت: هدف اصلی از این اقدام کاهش وابستگی به دلار امریکا و عبور از شرایطی مانند کمبود ذخیره ارزی در کشورها است. به گزارش اکونومیک تایمز هند، این اولین بار است که بنگلادش علاوه بر دلار امریکا، تجارت دوجانبه با ارز یک کشور خارجی انجام می‌دهد. به گفته «سانجی بودیا»، یک مقام هندی که این خبر را اعلام کرده است، این کار رشد تجارت بین کشورها را تقویت و از علاقه روزافزون جامعه تجاری جهانی به روپیه حمایت می‌کند.

 

حمله بامدادی به جنین

سحرگاه دیروز ساعتی بعد از اظهارات ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که یکشنبه شب گفته بود: «هرکس یک فلسطینی را به قتل برساند، شایسته تقدیر است»، نظامیان این رژیم به محله شرقی جنین در کرانه باختری حمله کردند. به گزارش العالم، نظامیان رژیم صهیونیستی در بدو این یورش با مقابله نیروهای مقاومت مواجه شدند اما در نهایت دو جوان فلسطینی را دستگیر و بلافاصله عقب‌نشینی کردند.

 

ضرر 110 میلیارد دلاری غربی ها از جنگ اوکراین

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز فاش کرد، بزرگترین شرکت‌های اروپایی از شروع عملیات نظامی ارتش روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، تاکنون به‌دلیل قطع فعالیت‌هایشان در روسیه متحمل دست‌کم ۱۰۰ میلیارد یورو (۱۱۰ میلیارد دلار) خسارت شده‌اند. بنا بر این گزارش، بررسی اظهاریه‌های مالی ۶۰۰ گروه اروپایی در سال ۲۰۲۳ نشان داد، ۱۷۶ شرکت اروپایی به‌دلیل قطع یا کاستن از تجارت با روسیه در واکنش به جنگ در اوکراین تاکنون متحمل ضررهای هنگفت شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی