صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

از اختیاراتمان در صوت و تصویر فراگیر یک قدم عقب نخواهیم رفت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درهمایش «مطبوعات و تبلیغات» در سخنانی با اشاره به بحث صوت و تصویر فراگیر گفت: ما درگام اول و درخود مجموعه از حوزه اختیاراتمان یک قدم عقب نخواهیم رفت.درجاهای مختلفی هم که این اتفاق افتاده تلاشمان این است که به حالت قبل برگردد. به هر حال در نظام فعلی بوروکراسی کشور، دیوان سالاری کشوراگر یک چیزی را که جدا شده برگردانیم سخت است یا آنکه اختیارات را متمرکز کنیم. به‌عنوان مثال بحث‌های اخیری که در موضوع صوت و تصویر فراگیرمطرح شد. ما قطعاً از حوزه تبلیغات در این بخش کوتاه نمی‌آییم و حتماً آن را پیگیری می‌کنیم و وظیفه‌مان است.چرا که یک ضلع مهم نهاد حکمرانی فرهنگی همین بخش است. ما اگر بخواهیم در مطبوعات آگهی تبلیغاتی را قطع کنیم اتفاقات ناگواری برای این اهالی رخ خواهد داد. آنهایی سرپاترهستند که بیشتر توانسته‌اند در این حوزه دسترسی و دستیابی داشته باشند.

اهدای بیش از ۱۰هزار جلد کتاب از طریق «سایت اهدای کتاب»
در بهار ۱۴۰۲ از طریق «سایت اهدای کتاب» خانه کتاب و ادبیات ایران ۱۰هزار و ۳۰۷ جلد کتاب به ۲۱ مرکز آموزشی، فرهنگی، مذهبی و دانشگاهی در سراسر ایران اهدا شده است.
 این سایت به نشانی http://ehdayeketab.ir به منظور اهدای هدفمند و توزیع مناسب کتاب‌هایی شکل گرفته است که پس از ثبت اطلاعات، آماده اهدا می‌شوند. از طریق این سامانه هر اهداکننده‌ای از هر نقطه کشور می‌تواند کتاب‌های خود را اهدا کند و هر مرکز اهداگیرنده‌ای نیز می‌تواند کتاب‌های مورد نظر خود را جست‌وجو و درخواست کند. کتاب‌های اهدایی در «سایت اهدای کتاب» با اولویت مناطق کم‌برخوردار توزیع می‌شوند و در فصل بهار ۱۴۰۲ از طریق این سایت ۱۰هزار و ۳۰۷ جلد کتاب به ارزش ۱۰میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۵۶۳ ریال کتاب به ۲۱ مرکز آموزشی، فرهنگی، مذهبی و دانشگاهی در سراسر ایران اهدا شده است.

 

پویانفر 10 شب در خیمه میدان هفت‌تیر
 مداحی می‌کند
مراسم عزاداری دهه سوم ماه محرم هیأت ریحانةالنبی(س) از امشب به مدت ۱۰ شب در خیمةالحسین(ع) میدان هفت‌تیر از ساعت ۲۱ برگزار می‌شود. در این مراسم بناست سعید هدایتیان زیارت عاشورا بخواند و سپس حجت‌الاسلام حامد کاشانی سخنرانی و محمدحسین پویانفر مداحی کند. خیمةالحسین(ع) میدان هفت‌تیر از سوی شهرداری تهران از ابتدای ماه محرم برپا شده و بناست تا پایان ماه صفر برنامه‌های مختلف عزاداری و تعزیه در آن برپا شود.

 

تعزیه‌های پردیس تئاتر تهران زنده پخش می‌شوند
از روز هفدهم مردادماه رادیو نمایش تعزیه‌هایی را که در پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود در برنامه «شبیه نور» روی آنتن می‌برد. این برنامه از تاریخ هفدهم مرداد تا پنجم شهریورماه به مدت دو ساعت به صورت زنده با پخش تعزیه‌ها و گفت‌و‌گو با هنرمندان، مسئولان شهرداری و پردیس تئاتر تهران به پوشش خبری این رویداد می‌پردازد.
 برنامه «شبیه نور» کاری از گروه دفتر ادبیات نمایشی رادیو نمایش است که به تهیه‌کنندگی علی بهرامی و گویندگی ابوالفضل اینانلو از امروز هفدهم مردادماه ساعت ۲۰ الی ۲۲ به مدت ۲۰ شب از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود./ روابط عمومی

 

پخش ادامه سریال «شبکه مخفی زنان» از ۲۰مرداد
ادامه پخش سریال «شبکه مخفی زنان» به کارگردانی افشین هاشمی از روز جمعه ۲۰مردادماه شروع می‌شود. این سریال که در ژانر کمدی-تاریخی ساخته شده بعد از رفع مشکلات پیش آمده آماده پخش شده است و قسمت بیست‌ویکم این سریال طبق روال گذشته جمعه ساعت ۱۲ظهر در نماوا منتشر می‌شود. در خلاصه داستان این سریال آمده که وزارت فرهنگ و هنر در سال ۱۳۱۰ تصمیم به تشکیل کانون بانوان گرفته است تا با تشکل‌های مشابه رقابت و سپس آنها را حذف کند. در این سریال سیامک انصاری، لیلا حاتمی، مهدی هاشمی، باران کوثری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، مونا فرجاد، یلدا عباسی، حمید فرخ‌نژاد، امیرحسین رستمی، رضا بهبودی، شهرام مسعودی و محمدرضا آزادفرد به ایفای نقش پرداخته‌اند./ روابط عمومی

جستجو
آرشیو تاریخی