صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

برخورد مرگبار 2 بالگرد
  برخورد دو بالگرد آتش‌نشانی با یکدیگر در کالیفرنیا، سه کشته داشت.  به گزارش آسوشیتدپرس، این دو بالگرد حین تلاش برای مهار آتش‌ در شهرستان «ریورسایدِ» کالیفرنیا با هم برخورد کرده‌اند و همچنین خود این سانحه نیز منجر به ایجاد حریق شده است.  گزارش‌ها حاکی است، یکی از بالگردها به سلامت به زمین نشسته اما بالگرد دوم سقوط کرده و هر سه سرنشین آن کشته شدند. تحقیقات برای بررسی علت و جزئیات بیشتر وقوع حادثه آغاز شده است.

مرگ مهاجران تونسی  در آب‌های ایتالیا
قایق مهاجران تونسی در سواحل جنوبی ایتالیا غرق شد و حدود 30 نفر ناپدید شدند.  به گزارش شبکه تلویزیونی ایتالیا، جسد سه مهاجر که یک نوزاد و یک زن باردار هم جزو قربانیان بودند در سواحل ایتالیا کشف شد.  گارد ساحلی نزدیک به 60 نفر را نیز نجات داد. این قایق‌ها چند روز پیش از تونس حرکت کرده بودند. مقامات می‌گویند دریای مواج ممکن است در این حادثه نقش داشته باشد.

24 کشته در واژگونی مینی بوس مراکشی
بر اثر تصادف یک مینی بوس در مراکش دست‌کم ۲۴ نفر جان خود را از دست دادند. به گزارش الجزیره، مقامات پلیس محلی اعلام کردند: روز یکشنبه مینی‌بوسی حامل تعدادی مسافر در استان «ازیلال» واژگون شده است. این حادثه یکی از مرگبارترین حوادث رانندگی طی چند سال اخیر در مراکش بوده است. نیروهای امدادی و مقامات پلیس به محل این حادثه اعزام شدند و تحقیقات برای تعیین علت وقوع این سانحه رانندگی آغاز شده است.

بریدن ترمز کامیون 10 کشته داشت
در یک سانحه رانندگی در ورودی شهر «کولاب» واقع در جنوب تاجیکستان، دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت کشور تاجیکستان در این زمینه اعلام کرد: در این حادثه یک کامیون شرکت «کفالت واردات و صادرات» که ترمزش از کار افتاده بود با چند خودرو و واحد مسکونی برخورد کرده است. بر اساس گزارش‌ها، راننده ۳۷ ساله کامیون، 6راننده خودروهای دیگر و 3زن در این تصادف جان خود را از دست داده‌اند. همچنین وضعیت 5نفر از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است. دادستانی کل تاجیکستان در این خصوص پرونده جنایی باز کرده است و رئیس‌جمهور این کشور هم گفته است که خانواده‌های قربانیان از دولت، «کمک مالی» دریافت خواهند کرد.

10 کشته در سیل ویتنام
 مقامات ویتنام  اعلام کردند: وقوع سیلاب‌های شدید طی هفته گذشته در مناطق شمالی این کشور تاکنون جان ۱۰ نفر را گرفته است.
 به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های محلی همچنین اعلام کردند که سیلاب در این نواحی خسارات گسترده برجای گذاشته است.
 رسانه‌های دولتی تصاویری از خانه‌های تخریب شده در گل و لای، جاده‌های مسدود یا شکافته شده و درختان شکسته و سقوط کرده را منتشر کردند.  بنابر این گزارش، مواردی از رانش زمین نیز در مناطق مرکزی این کشور رخ داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی