صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

دستگیری عامل
شهادت افسر پلیس
فرمانده انتظامی استان همدان از دستگیری عامل شهادت سرهنگ «علی میرزایی» از نیروها و افسران شجاع پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
سردار «سلمان امیری» در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال شهادت سرهنگ «علی میرزایی» از کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملایر در جریان درگیری با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در سوم مرداد امسال، دستگیری عامل شهادت وی به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت و مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملایر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان موفق شدند پس از چند روز تلاش شبانه‌روزی و استفاده از شیوه و شگردهای خاص پلیسی، مخفیگاه متهم را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی کنند و وی صبح دیروز در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر شد.

شکارچی متخلف محیطبان را مجروح کرد
 یک محیطبان پارک ملی دنا که در جریان درگیری با شکارچیان متخلف در ارتفاع چهارهزار متری کوه دنا زخمی شده بود به خاطر نبود بالگرد برای انتقال به پایین دچار مشکل شد.
به گزارش روابط عمومی محیط زیست، «صادق برازش» رئیس پارک ملی شهرستان دنا گفت: صبح دوشنبه ۱۶ مرداد محیطبانان پارک ملی دنا در ارتفاع چهارهزار متری کوه دنا با متخلفان درگیر شدند و یکی از آنها از ناحیه دو پا مجروح شد. برازش ادامه داد: با اطلاع از این حادثه از اورژانس و هلال احمر درخواست کمک شد. حدود هفت ساعت پیاده روی مداوم نیاز بود تا به محیطبان مصدوم در قله کوه برسیم و از طرفی انتقال مصدوم با توجه به سخت گذر بودن، دشواری را دوچندان می‌کرد و نیاز به بالگرد بود اما چنین بالگردی وجود نداشت. این گزارش حاکی است، تنها بالگرد اورژانس هوایی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ به همراه تکنیسین‌ها و کادر پروازی در حال فرود در روستای «سرآسیاب» دهستان آجم از توابع بخش «دیشموک» سقوط کرد و خسارت کلی دید.

مرگ کارگر رستوران در چاه
یک کارگر رستوران بر اثر سقوط به درون چاه سپتیک فاضلاب جان خود را از دست داد.
 یک منبع کارگری در اصفهان به ایلنا گفت: حادثه در یک رستوران واقع در خیابان عمید شهر اصفهان رخ داد و طی آن یک کارگر بر اثر بی‌احتیاطی به داخل چاه سپتیک فاضلاب این رستوران سقوط کرده و دچار حادثه شد.  وی افزود: هرچند این کارگر که حدود ۳۵ سال سن داشت با تلاش نیروهای آتش‌نشانی از داخل چاه بیرون کشیده شد، اما بر اثر شدت جراحات فوت کرد.

بازداشت قاتل بعد از 10 ماه
  فرمانده انتظامی عنبرآباد از دستگیری عامل قتل مسلحانه بعد از 10 ماه در این شهرستان خبر داد.  رضا فیروزبخت گفت: اوایل مهر ۱۴۰۱ فردی اقدام به قتل مسلحانه یک شهروند در عنبرآباد (در استان کرمان) کرده و متواری شده بود. از آنجا که قاتل محل اختفای خود را به صورت مداوم تغییر می‌داد اقدامات پلیسی به منظور شناسایی و دستگیری وی به طول انجامید، اما هرگز متوقف نشد.  فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد افزود: در این رابطه کارآگاهان پلیس با انجام تحقیقات تخصصی به هویت قاتل پی بردند و در نهایت این فرد را با رصد مکان‌های احتمالی اسکان، دستگیر کردند.  وی تصریح کرد: این متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف و انگیزه خود را اختلاف قبلی با مقتول اعلام کرد و با تکمیل پرونده قضایی راهی زندان شد.

نجات 6 خدمه لنج باری
در خلیج فارس
کشتی نفتکش شرکت ملی نفتکش ایران موفق به نجات 6 سرنشین یک موتور لنج حادثه دیده در آب‌های خلیج فارس شد.
 به گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفتکش ایران، یک فروند از کشتی‌های ناوگان این شرکت در حالی که به سمت بندرعباس در حرکت بود، از یک موتور لنج باری در حال غرق شدن پیام درخواست کمک اضطراری دریافت کرد.  پس از دریافت این پیام، کشتی نفتکش وفق قوانین بین‌المللی دریانوردی ضمن هماهنگی با اداره بنادر و دریانوردی جزیره کیش و اعلام این حادثه، بلافاصله به سمت موقعیت شناور سانحه دیده در محدوده آب‌های این جزیره، تغییر مسیر داد و عملیات نجات آغاز شد به طوری که با اقدام بموقع و سرعت عمل کاپیتان و دریانوردان کشتی نفتکش، 6 خدمه این شناور از خطر غرق شدن نجات پیدا کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی