صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

تداوم رشد شاخص کل در دومین روز معاملاتی هفته

اقلیت قدرتمند افسار بورس را به دست گرفت

معاملات بازار سهام در دومین روز معاملاتی هفته جاری با افزایش حدود 7 هزار واحدی شاخص کل بورس به پایان رسید.
این روند در حالی بود که تعداد نماد‌های کاهشی در بازار افزایش یافت و بار دیگر شاهد خروج پول حقیقی‌ها از بازار بودیم. همچنین در مقابل 322 نماد سبزپوش، 421 نماد روز را با کاهش قیمت به پایان رساندند. این موضوع باعث شد شاخص کل هم وزن در بورس با افت ارتفاع رو به رو شود و شاخص کل فرابورس نیز تا 103 واحد کاهشی شود. اما تداوم رشد قیمت‌ها در نمادهای بزرگی مانند «شتران»، «تاپیکو»، «فملی»، «فولاد» و «فارس» باعث شد تا سرنوشت شاخص کل بورس به دست بزرگان بازار بیفتد و با وجود تعداد کمتر نمادهای سبز رنگ در معاملات روز یکشنبه، شاخص کل نیز سبزپوش شود.
ترین‌های بازار
در بازار روز یکشنبه، سه گروه معاملاتی محصولات فلزی، سرمایه‌گذاری و هتل و رستوران بیشترین ورود پول را به خود اختصاص دادند و بیشترین خروج پول نیز در سه گروه معاملاتی خودرو، فلزات اساسی، بانک‌ها و محصولات شیمیایی به ثبت رسید. نمادهای «خودرو»، «خگستر»، «خساپا» و «ثامان» در بورس و نمادهای «دی»، «کتوسعه»، «عالیس» و «نیان» در فرابورس بیشترین حجم معاملات را داشتند.
بیشترین افزایش قیمت در نماد «شتران» بود و بیشترین کاهش قیمت نیز برای نمادهای «ثپردیس»، «سقاین» و «فماک» اتفاق افتاد. در بازار روز یکشنبه، ارزش معاملات به نسبت روز گذشته حدود 1.2 هزار میلیارد تومان کاهش یافت و به مرز 5 هزار میلیارد تومان رسید.کدهای حقیقی حدود 450 میلیارد تومان از معاملات سهام و 190 میلیارد تومان صندوق‌های سرمایه‌گذاری را با درآمد ثابت خارج کردند. 54 نماد در صف خرید و 50 نماد نیز در صف فروش قرار گرفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی