صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

خروج قطار پاکستانی از ریل
20 کشته به جا گذاشت
 حادثه خروج یک قطار مسافربری از ریل در جنوب پاکستان دست‌کم ۲۰ کشته و بیش از ۸۰ زخمی بر جا گذاشت.
به گزارش ایندیپندنت، این قطار مسافربری روز یکشنبه در فاصله حدوداً ۲۷۵ کیلومتری از کراچی، بزرگترین شهر پاکستان دچار سانحه شده و تقریباً ۱۰ واگن آن در نزدیکی شهری واقع در استان جنوبی «سند» از ریل خارج شده‌ است.
رادیو پاکستان در این باره گزارش داده است تعداد زیادی از واگن‌های قطار «هزاره اکسپرس» در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن «سرئاری» در شهر «نوابشاه» از ریل خارج شدند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد. هرچند علت حادثه در دست بررسی است اما مقامات تأکید دارند که فرسودگی زیرساخت‌ها در شبکه ریلی این کشور موجب وقوع حوادثی از این دست می‌شود.
 
مرگ زن امریکایی پس از نوشیدن
۲ لیتر آب
یک زن ۳۵ ساله در ایالات متحده امریکا به‌دلیل یک عارضه پزشکی غیرمنتظره و نادر یعنی مسمومیت با آب، جان خود را از دست داده است.
به گزارش «ان دی تی وی»، نیویورک پست گزارش داد که «اشلی سامرز» از ایالت «ایندیانا»ی امریکا در تعطیلات آخر هفته با خانواده خود در تعطیلات بوده که در بحبوحه گرمای سوزان و به امید رفع عطش، پس از آنکه چهار بطری  250 سی سی آب را در مدت کوتاهی نوشید، دچار عارضه جبران‌ناپذیری شد. گفته می‌شود این زن  پی در پی دو لیتر آب نوشیده است.
به گفته برادر این زن، وقتی خواهرش به خانه رسید در گاراژ از هوش رفت و هرگز به هوش نیامد. این زن دچار تورم مغزی شده بود و پزشکان نمی‌توانستند علت این عارضه را تشخیص داده و آن را درمان کنند.
پزشکان به خانواده اشلی گفتند که او بر اثر «هیپوناترمی» درگذشته است که به‌عنوان مسمومیت با آب نیز شناخته می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که میزان سدیم خون به طور غیرعادی کم باشد.
مسمومیت با آب در عین حال که یک عارضه نادر است اما می‌تواند کشنده باشد.
 
 شکستن سد در اسلوونی
سیلاب شدید و بی‌سابقه در اسلوونی، زندگی بسیاری از مردم را مختل کرده و طبق آخرین خبرها، عصر روز شنبه، سد رودخانه «مور» واقع در شرق این کشور شکسته است.
به گزارش شبکه الجزیره، این سیل ویرانگر تاکنون جان سه نفر را گرفته، جاده‌ها، پل‌ها و خانه‌ها را تخریب کرده و دو سوم از سرزمین اسلوونی را تحت تأثیر قرار داده است. همچنین «دویچه وله» به نقل از تلویزیون دولتی اسلوونی گزارش داده است که حدود ۵۰۰ نفر بلافاصله از روستای اطراف سد شکسته روی رودخانه «مور» به مناطق امن منتقل شدند. با این حال اداره حفاظت مدنی و امداد در مقابله با بلایای طبیعی اعلام کرده است که ۹ شهر اسلوونی به‌دلیل شکستن سد مور در معرض خطر قرار گرفته‌اند.
 
واژگونی اتوبوس مدرسه در آیداهو
پلیس امریکا اعلام کرد یک اتوبوس مدرسه حامل ۳۰ دانش‌آموز برای اردوی تابستانی در  بزرگراهی در ایالت آیداهو دچار سانحه شد و ۱۸ نفر از آنان را راهی بیمارستان کرد. تمام ۳۰ دانش‌آموز «برای رعایت احتیاط» به بیمارستان‌های محلی منتقل شدند.
در این میان، ۱۱ نفر مجروح شدند و حال هفت نفر نیز وخیم گزارش شده است. پلیس سن دانش‌آموزان این حادثه را بین ۱۳ تا ۱۸ سال بیان کرد و توضیح داد که چهار اتوبوس حامل این دانش‌آموزان مشغول رفتن به یک اردوی تابستانی بودند که یکی از آنها دچار حادثه شد.  پلیس ایالت آیداهو اعلام کرد که در حال بررسی این تصادف است و در حال حاضر مشخص نیست که چه عاملی باعث این تصادف شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی