صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان ایلام
ابر پروژه سامانه گرمسیری افتتاح می‌شود
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور هفته جاری به استان ایلام سفر می‌کند، گفت: رئیس‌جمهور توجه جدی به ایلام و استان‌های کمتر توسعه یافته کشور دارند و بدون شک این سفر برای این دیار منشأ خیر و برکت خواهد بود.
حسن بهرام‌نیا با بیان اینکه تکمیل ابر پروژه سامانه گرمسیری از مهم‌ترین اولویت‌های استان است، تصریح کرد: ابر پروژه سامانه گرمسیری با توجه به نقش آن در توسعه استان بویژه حوزه کشاورزی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد ایلام است.
برای ابرپروژه سامانه گرمسیری ایلام که فاز نخست آن در آستانه افتتاح است بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شده است.
 بهرام نیا تأکید کرد: سامانه گرمسیری یک ابرپروژه در ایلام است که ۱۷ کیلومتر کانال با قطر پنج متر در این طرح در حال انجام است.
استاندار ایلام با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای سامانه گرمسیری سرمایه‌گذاری شده است، گفت: ۷۵ هزار میلیارد ریال در مجموع برای این طرح هزینه شده است.
بهرام‌نیا افزود: ۹۵ کیلومتر از ۱۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری طرح انجام شده و بزودی ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب استان مشروب می‌شوند.
بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: ۲۵ ایستگاه پمپاژ کشاورزی در استان ایلام وجود دارد که بعضی از آنها ۲۰ سال است تکمیل نشده‌اند که در این دولت پنج ایستگاه تکمیل شده‌ است.
وی با اشاره به اینکه ساخت ۲ تونل در مسیر ایلام - مهران در حال انجام است، ادامه داد: تونل اول به اتمام رسیده و لاینینگ تونل دوم در حال انجام است.
بهرام نیا افزود: همه مسیر ایلام-مهران در اربعین امسال چهارخطه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: به مناسبت حضور رئیس‌جمهور در ایلام و فرا رسیدن روز خبرنگار هر مدیری که از رسانه یا خبرنگاری شکایت کرده، باید نسبت به بازپس‌گیری شکایت خود اقدام کند.

مراجعه به مراکز درمانی در شهرهای گرم
سه برابر شد
پایان آتش بار آسمان
ایران زمین - موج گرمایی که به مدت چهار روز بیشتر مناطق کشور را تحت تأثیر قرار داده بود، در چند روز آینده شدت کمتری خواهد داشت. سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد نسبت به رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد خیزش گردوخاک در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های گلستان، مازندران، سمنان، تهران و البرز، جنوب شرق فارس و ارتفاعات هرمزگان تا 15 مرداد هشدار داد. از سوی دیگر بدنبال انتشار برخی شایعات و خبرهای غیرموثق درباره احتمال تداوم تعطیلی‌ها به‌خاطر گرما، وزیر بهداشت و استاندار تهران این خبرها را تکذیب کردند.
استاندار تهران با اشاره به تعطیلی این استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه‌ای که گذشت به دلیل گرمای هوا اعلام کرد: روزهای شنبه (امروز) و یکشنبه تعطیل نیست.
وی افزود: در رابطه با تعطیلی تهران به دلیل گرمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ما برنامه‌ای نداشتیم اما مسئولان وزارت بهداشت و درمان در این خصوص تصمیم گرفتند.
 فخاری خاطرنشان کرد: طبیعتاً وجود گرمای بیش از حد و وضعیت بهداشتی و درمانی، ایجاب می‌کند که بر اساس استانداردهای بین‌المللی تصمیمات درست گرفته شود.
احتمال بارش باران  در تهران
از سوی دیگر اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که از ظهر یکشنبه تا چهارشنبه (۱۵ تا ۱۸ مرداد) با گذر متناوب امواج بارشی از شمال استان، آسمانی نیمه‌ابری تا ابری (به ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و شب)، وزش باد شدید تا خیلی شدید (به ویژه در نواحی جنوبی و ارتفاعات) و در بعضی ساعت‌ها بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق (به ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات) مورد انتظار است.
افزایش گرمازده‌ها
 چند روز گذشته گرمای بیش از حد هوا باعث گرمازدگی و افزایش سه برابری مراجعه مردم به مراکز درمانی شد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دمای روزهای پایانی هفته در بیشتر استان‌های کشور بالای 40 درجه بود و استان‌های جنوبی دمای بالای 50 درجه را تجربه کردند.
خوزستان یکی از استان‌هایی بود که بنا بر اعلام هواشناسی دمای هوا در 8 شهرستان آن به بالای 50 درجه رسید و همین موضوع بسیاری را راهی مراکز درمان کرد و حتی باعث مرگ تلخ یک کودک 2.5 ساله هم در این استان شد.
«یحیی میثم» مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش گفت: طی روزهای گذشته ۱۶ نفر با علائم گرمازدگی به بخش اورژانس بیمارستان‌ نظام مافی این شهرستان مراجعه کردند. ۱۴ نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان و ۲ نفر در اورژانس به صورت موقت بستری شدند. وی با تأکید بر اینکه نیروهای اورژانس به دلیل گرمای هوا و افزایش مخاطرات گرمازدگی شهروندان در حالت آماده‌باش هستند، افزود: مردم در روزهای بسیار گرم پیش رو از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان بین ساعت ۱۰ تا ۱۶ از خانه خارج نشوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی