از گوشه و کنار ایران

شهادت مأمور پلیس پاسگاه میمند
یک مأمور انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد هنگام انجام وظیفه در ایست و بازرسی جاده «یاسوج-اصفهان» توسط یک خودرو شوتی زیر گرفته شد و به شهادت رسید.
سید جواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت:این حادثه ساعت حدود ۱۷ عصر روز چهارشنبه ۱۱ مرداد در حالی رخ داد که سروان شهید «سینا آراسته» در ایست بازرسی مشغول انجام وظیفه بود که ناگهان یک خودرو شوتی وی را زیر گرفت و به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.
سردار کیقباد مصطفایی، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:در پی شهادت مأمور انتظامی پاسگاه میمند شهرستان دنا، در کمتر از یک ساعت با اجرای طرح مهار، خودرو عامل شهادت که متواری شده بود متوقف و راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی دلالت داده شد.
 
دستور بررسی فوری علت حادثه مرگبار در کارخانه فولاد شاهرود
همزمان با فوت یک کارگر در شرکت فولاد شاهرود، دستور بررسی فور ی حادثه از سوی رئیس کل دادگستری استان سمنان صادر شد.
 محمدجعفرعبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه با مقصران برخورد قانونی و بدون اغماض قضایی اعمال خواهد شد، گفت:طی ابلاغ دستور فوری به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود، مقرر شد  مقامات قضایی صالح در محل وقوع حادثه حاضر شوند و با دعوت از کارشناسان ایمنی محیط کار و بیمه ضمن بررسی ابعاد وقوع این حادثه چنانچه بخش‌های دیگری از آن واحد صنعتی از ایمنی لازم برخوردار نیست شناسایی و ایمن‌سازی شود و در صورت نبود امکان ایمن‌سازی از ادامه فعالیت آن بخش ممانعت قانونی به عمل آید.  عصر چهارشنبه گذشته یک کارگر در کارخانه فولاد شاهرود بین جرثقیل و سازه آهنی سوله گیر کرد و جان باخت.

دستگیری اشرار مسلح خرم‌آباد
فرمانده انتظامی خرم‌آباد از زمینگیر شدن افراد مسلح تعدی‌کننده به گشت‌های انتظامی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ نبی‌الله قاسمی در تشریح جزئیات این خبر در جمع خبرنگاران گفت:در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ به دنبال درگیری‌های قبلی قصد تیراندازی به سمت منزلی واقع در محله گلدشت را دارند، بلافاصله ۲ اکیپ گشت انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرم به محل اعزام شدند.
وی افزود:به محض حضور گشت‌های انتظامی در محل، سرنشینان مسلح خودرو پژو ۴۰۵ اقدام به تیراندازی به سمت حافظان امنیت کردند و از محل متواری شدند و در تعقیب و گریز پلیسی در محور کمربندی مأموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، این افراد مسلح را زمینگیر و برای مداوا به مراکز درمانی منتقل  کردند و در بازرسی از خودرو آنان ۲ قبضه سلاح و چند فشنگ کشف شد.
 
نمونه‌برداری از مخازن واحد تولیدی پتروپالایش گهر‌ دورود
ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه گذشته یک شرکت تولید مواد بنزینی (نفتا) در شرکت پتروپالایش گهر دورود واقع در شهرک صنعتی این شهر دچار حریق شد و مهار آتش تا ساعت ۲۱ همان شب طول کشید. پس از این حادثه تحقیقات برای یافتن علت این آتش‌سوزی آغاز شد. مدیرکل استاندارد لرستان در این باره گفت:از مخازن واحد تولیدی پتروپالایش گهر دورود پس از مهار حریق، بازرسی و نمونه‌برداری شد.
وحید والی‌زاده‌مرادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:با هماهنگی معاون عمرانی و مدیرکل مدیریت بحران لرستان از مخازن ذخیره مواد اولیه و محصول نهایی نمونه‌برداری انجام شد.  بنا بر اظهار مدیران واحد تولیدی، مخازن حاوی میعانات گازی پارس جنوبی است که پس از شیرین‌سازی و انجام برش‌های سبک در مخازن محصول نهایی ذخیره‌سازی می‌شود. مدیرکل استاندارد لرستان گفت:اداره کل استاندارد استان بنا بر وظایف خود پس از نمونه‌برداری از مواد اولیه و محصول، نتایج آزمون را برای تشخیص ماهیت مشتقات نفتی ذخیره شده در مخازن به کارگروه تخصصی در تهران ارسال و در نهایت نتیجه بررسی‌ها را به مسئولان ارشد استان منعکس خواهد کرد.
 
سوخت قاچاق، خانه را منفجر کرد
 انفجار خودرو حامل بنزین در یک خانه مسکونی منجر به آتش‌سوزی شدید در کرمان شد.
ابراهیم بابایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت:این حادثه ساعت ۳ و ۴۰ دقیقه بامداد چهارشنبه گذشته در خیابان گلدشت رخ داد و بلافاصله ۱۵ آتش‌نشان با چهار دستگاه خودرو اطفایی و تجهیزات کامل برای مهار آتش اعزام شدند که پس از چند ساعت آتش مهار و مشخص شد علت آتش‌سوزی انفجار خودرو حامل سوخت بنزین در خانه بوده است که پنج دستگاه خودرو و ۲۰ منزل مسکونی در این حادثه خسارت دیده‌اند. 

جستجو
آرشیو تاریخی