صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

توهین شبکه بهایی منوتو
به عزاداران حسینی
 خبر اول اینکه، شبکه بهایی منوتو که امسال روی خلوت بودن دسته‌های عزاداری، هیأت‌ها و تکایا در مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) و دور کردن مردم از ارزش‌های شیعی حساب ویژه‌ای باز کرده بود، پس از ناکام ماندن این آرزوی ضددینی،
به توهین به عزاداران حسینی روی آورد. یکی از مجریان این شبکه که دارای سابقه اهانت به مقدسات نیز هست، در یک برنامه با اذعان به اینکه یکی از نزدیکان او به خیابان‌های تهران رفته و با جمعیت انبوه عزاداران مواجه شده، این حضور را با کارناوال‌های کشورهای غربی مقایسه کرد و مدعی شد که چون جوانان در ایران تفریح و سرگرمی ندارند، این روزها به خیابان می‌روند تا در این مراسم دوستان خود را ببینند! دلیل این توهین به میلیون‌ها ایرانی و نیز شعائر مذهبی را ناشی از این باید دانست که امسال نیز ایرانیان مانند سال‌های گذشته، دست رد به سینه دشمنان و
مخالف خوان‌هایی همچون شبکه بهایی منوتو زده و با حضور گسترده خود در عزاداری‌ها، نشان داد که همچنان پیوند ایرانیان و عاشورا، ناگسستنی است.
 
امریکا از جاسوسان خود
حمایت نمی‌کند
 خبر دیگر اینکه،شبکه اینترنشنال که به پیوندهای آشکار و پنهان با سرویس‌های جاسوسی ضدایرانی شهره است، اعتراف کرد که سیا، سازمان جاسوسی امریکا از جاسوسان خود در ایران حمایت نمی‌کند و آنان را به حال خود رها می‌کند. این اعتراف، در یک برنامه این شبکه عنوان شد که البته در دل خود، یک اعتراف دیگر را نیز داشت و آن، پیوند به اصطلاح مجریان و کارشناسان این شبکه با نهادها و جاسوسان غربی است. یکی از سردبیران این شبکه، با اشاره به گفت‌و‌گوی خود با چندین جاسوس امریکایی که در ایران و سایر کشورها به جاسوسی مشغول بوده و بازداشت شده‌اند، گفت که علت بازداشت این جاسوسان و لورفتن آنها، سیستم‌های قدیمی ارتباطی بوده که سازمان جاسوسی امریکا در اختیار عاملان خود قرار داده بود. این به اصطلاح کارشناس از قول جاسوسان گفت که این سرویس اطلاعاتی قدیمی، نشان دهنده بی‌توجه بودن و تنبلی این سازمان در ارتباط با عوامل خود درون کشورهای دیگر است. وی اضافه کرد که این جاسوسان به وی گفته‌اند که پس از دستگیری یا حتی پس از آزادی، نه دولت و نه سازمان جاسوسی امریکا، هیچ حمایتی از این افراد یا خانواده‌های آنان به عمل نیاوردند! اعتراف به بی‌توجهی امریکا نسبت به جاسوس‌های خود درحالی است که رسانه‌ها و حتی سینمای امریکا، همواره این تصویر را از دولت این کشور مخابره می‌کنند که برای نجات عوامل خود دست به هر کاری می‌زند!
 
فرار به جلوی یک بانی برجام
  دست آخر  اینکه،حمید ابوطالبی، معاون سیاسی روحانی در زمان ریاست جمهوری که از وی به عنوان یکی از بانیان برجام یاد می‌شود، به جای توضیح چرایی دستاورد تقریباً هیچ برجام، حمله به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم را بار دیگر تکرار کرد. وی در گفت و گویی با خبرآنلاین، سایت حامی روحانی، با طعنه به نهادهای کشور گفت «دیپلماسی و میدان را با هم در آمیختند و الان دیگر چیزی به نام دیپلماسی نداریم.» این اظهارات که بیشتر از یک خشم شخصی ناشی می‌شود، نه تحلیل سیاسی، عملاً از مردم دعوت می‌کند که چشم خود را بر واقعیتی به نام گسترش مناسبات با جهان مستقل ببندند، آن هم مردمی که پیامدهای تلخ رویکرد دولت متبوع ابوطالبی، مبنی بر انتظار برای لبخند اروپایی‌ها را به چشم خود دیدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی