فرمانده فراجا:

امسال برای قاچاقچیان سال سختی خواهد بود


گروه حوادث/ فرمانده فراجا، پلیس امنیت اقتصادی را «جهادی»، «نهادی» و «همه جانبه» توصیف کرد و گفت: عده‌ای به دنبال ایجاد ناامنی اقتصادی هستند و با احتکار این ناامیدی را دوچندان می‌کنند.
احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در نخستین همایش کشوری پلیس گمرک گفت: اثر پلیس امنیت اقتصادی و پلیس گمرک در چرخه مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا نمایان می‌شود و باید در آینده نزدیک این تأثیرگذاری را نه تنها نمایان بلکه به رخ کشاند؛ ریل گذاری‌ها، جهت گیری‌ها و ترسیم از آینده‌ای که توسط پلیس امنیت اقتصادی صورت گرفته همه حکایت از این دارد که در آینده نزدیک به اهداف مدنظر در این حوزه خواهیم رسید.
 وی همچنین تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی فقط «مبارزه‌گر» و «مقابله‌گر» نیست، بلکه پلیسی است که در ابتدای امر ضرورت دارد حامی، مدافع حقوق تولیدکنندگان و صادرکنندگان و همچنین صاحبان سرمایه‌های درست و واقعی باشد.
 وی ادامه داد: مهم است که تولید کننده یا صادرکننده در پیچ و خم‌های اداری و تشریفاتی و قانون‌های دست و پا گیر قرار نگیرد، در اینجاست که می‌توان به نقش مهم و تأثیرگذار پلیس امنیت اقتصادی اشاره کرد؛ بنابراین یکی از وظایف و مأموریت‌های این پلیس در سال ۱۴۰۲ حمایت از این افراد است تا اجازه ندهد حذف شوند.
 سردار رادان با تأکید بر اینکه جنس پلیس امنیت اقتصادی «جهادی»، «نهادی» و «همه جانبه» است، خاطرنشان کرد: پلیس امنیت اقتصادی دائماً باید در حال رصد باشد، پیش‌بینی کند و هشدار بدهد و زمانی که فعلی انجام نشده پیشگیری کند. در این صورت است که می‌تواند به تولید کنندگان و صاحبان سرمایه کمک کند.
 وی با اشاره به افق‌های جدید پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: بدترین شکل ممکن در موضوع اقتصاد «احتکار» است، عده‌ای به دنبال ایجاد ناامنی اقتصادی هستند و با احتکار، این ناامیدی را دوچندان می‌کنند که ضرورت دارد پلیس امنیت اقتصادی در این حوزه با انجام اقدامات مهم از جمله کشف، شناسایی و مقابله قدم‌های جدی و اثرگذار بردارد.
 فرمانده کل انتظامی کشور همچنین تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم این است که برای افزایش کشفیات باید به سمت دانه درشت‌ها و کلان‌ها برویم و موضوعات خرد را کنار بگذاریم؛ برخی قاچاق‌ها حاصل یک فرایند بد است (مثل قاچاق سوخت) که آن فرایندها باید اصلاح شود و این مهم با اشراف اطلاعاتی بالا ممکن است.
 وی بابیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود، عنوان کرد: در این مهم نیازمند حمایت‌های مسئولان مربوطه هستیم، البته با تلاش‌ها و فعالیت‌های پلیس امنیت اقتصادی و با هدایت‌های سردار رحیمی، آینده خوبی در این پلیس رقم خواهد خورد.
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا نیز در این همایش به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده این پلیس در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: امسال با حرکت جهادی، نهادی و همه جانبه در راستای محقق شدن اهداف قدم برداشته‌ایم و سال سختی را برای قاچاقچیان رقم خواهیم زد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تأکید بر اینکه هدف ما ایجاد تعامل، هم افزایی و همدلی است، تأکید کرد: با این سه مهم ان شاءالله اقدامات جدی در برخورد با قاچاق کلان و سازمان یافته و مفاسد اقتصادی خواهیم داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی