صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و پنج - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

7 کشته در طوفان روسیه
 وقوع طوفان در جمهوری «ماری ال» روسیه جان هفت نفر از جمله سه کودک را گرفت.به گزارش اسپوتنیک، از صبح شنبه وزش باد شدید آغاز و منجر به سقوط تعداد زیادی درخت در منطقه دریاچه «یالچیک» شد.مقامات محلی تاکنون مرگ هفت نفر را در حوادث مرتبط با وقوع طوفان تأیید کرده‌اند.
همچنین بر اساس آمارهای رسمی، ۱۵ نفر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند. به گفته مقامات منطقه‌ای، به دلیل طوفان شدید که در منطقه یالچیک رخ داد، برق حدود ۳۶ هزار مشترک در ماری ال قطع شده است.

آتش سوزی بیمارستان در هند
 آتش‌سوزی مهیب در بیمارستان خیریه «احمدآباد» هند باعث شد تا مسئولان بیمارستان بیش از ۱۰۰ بیمار را تخلیه کنند.
به گزارش «هندوستان تایمز»، صبح یکشنبه پس از وقوع آتش سوزی در زیرزمین بیمارستان، نیروهای آتش‌نشانی بسرعت به محل حادثه اعزام شدند و نزدیک به ۱۲۵ بیمار برای احتیاط از این ساختمان چند طبقه خارج شدند.به گزارش یک مقام آتش‌نشانی محلی، با توجه به بازسازی در بیمارستان، اقلام ذخیره شده در زیرزمین آتش گرفته و باعث برخاستن دود زیاد در محوطه بیمارستان شده بود.

انفجار مرگبار در تایلند
 وقوع انفجاری شدید در یک انبار مواد محترقه و لوازم آتش‌بازی در جنوب تایلند منجر به جان باختن دست‌کم ۹ نفر از جمله سه کودک و زخمی شدن ۱۱۵ نفر دیگر شد.
 به گزارش بی‌بی سی، انفجار در یک انبار مواد محترقه در بازاری واقع در ایالت جنوبی «ناراتیواس» رخ داده است. گزارش‌ها حاکی است انفجار شدید بوده و ساکنان منطقه، صدای مهیبی را در لحظه وقوع آن شنیده‌اند. خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرده است که حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در اطراف این انبار خسارت دیده‌ و ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر از ساکنان این مناطق به صورت موقت تخلیه و در مکانی امن اسکان داده شدند. گزارش‌های اولیه حاکی است، این سانحه احتمالاً در حین عملیات ساخت و ساز و به دلیل برخورد جرقه‌ها با مواد منفجره در هنگام جوشکاری در انبار رخ داده
 است.

6 کشته در سقوط
هواپیمای کوچک کانادایی
در پی سقوط یک هواپیمای کوچک در کوهستان‌های غرب کلگری کانادا، شش نفر کشته شدند.
 به گزارش ایندیا تودی، پنج مسافر و یک خلبان در هواپیما بودند که جمعه شب فرودگاه اسپرینگ بنک در نزدیکی کلگری را حدود ساعت 9 شب ترک و به سمت سالمون آرم، بریتیش کلمبیا حرکت کردند.اما نیم‌ساعت بعد هواپیما از صفحه رادار ناپدید شد.
بااعلام این موضوع عملیات جست‌و‌جو آغاز شد و با کمک سازمان نجات کوهستان پارک آلبرتا، اسکادران محل سقوط هواپیما شناسایی شد اما هیچ‌کدام از سرنشینان هواپیما پیدا نشدند. بنابراین احتمال می‌رود هر شش‌نفر جان باخته باشند.هیأت ایمنی حمل‌و‌نقل کانادا در حال بررسی این حادثه است که به گفته آنها یک تصادف رخ داده است.هویت قربانیان این حادثه اعلام نشده است.
 
 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی