صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

   مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آستانه تاب‌آوری تالاب هورالعظیم وابسته به تأمین حقابه است، گفت: در صورت عدم تأمین حقابه کامل تالاب و عدم رهاسازی آب، تالاب تحت تأثیر تنش و آسیب جدی قرار خواهد گرفت.
 مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: وزارت نیرو کمی دورتر از تهران در زمستان اجازه مازوت سوزی را به نیروگاه‌ها می‌دهد.
 صـــادق تــوســــلی، کارشناس محیط‌ زیست با اشاره با اهمیت تأمین آب در احیای تالاب الله‌آباد گفت: باید در قانون حقابه تالاب بازنگری کرده و برای بازچرخانی آب این تالاب نیز تدبیری اندیشیده شود.
 سرهنگ عزیز قلاوند، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان گفت: حدود ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ مراتع و جنگل‎ها عامل انسانی دارد که از این میزان ۸۰ درصد بر اثر سهل‌انگاری است.
 غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش گفت: بر اساس جلسه دیروز کمیسیون ایمنی راه‌ها، سرعت مجاز خودروها در مسیر عباس آباد- میامی جهت حفاظت از یوزپلنگ ایرانی از ۱۱۰ به ۸۰ کیلومتر بر ساعت کاهش یافت.
 مسعود حاتمی، مسئول دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: تالاب ۳۴ هکتاری دائمی «شِرُم دِرُنگ» که یکی از منحصر به فردترین تالاب‌های این استان است با برداشت‌های آب از چشمه‌های بالا دست در خطر خشک شدن قرار دارد.
 صادق رحمتی، مسئول خانه محیط زیست شهرستان چالوس گفت: اکنون آفت به درختان زربین و کاج رسیده و ۷۴۰۰ هکتار از جنگل‌ها و ذخیره‌گاه کاج سیاه و سرو زربین که تنها گونه سرو خزان‌کننده و مقاوم به آهک بوده هم اکنون دچار بیماری بلایت شده است و باید سریع وارد عمل شد تا آفت و بیماری به سایر گونه‌ها به‌دلیل پلی فاژ بودن عامل بیماری سرایت نکند.
 رحیم مجدمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: بخشی از تالاب شادگان خشک شده و این تالاب در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
 امید اکبری، سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت از طرح ایجاد «گستروپارک» در حاشیه تالاب عینک خبر داد و گفت: ایجاد فضاهای گردشگری در حاشیه تالاب، مصوبه ستاد بازآفرینی استان گیلان را دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی