صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خبر داد

مرگ روزانه ۵۰ تا ۶۰ نفر در تصادفات رانندگی

گروه حوادث/  رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ روزانه ۵۰ تا ۶۰ نفر در تصادفات رانندگی در جاده‌ها و شهرها خبر داد و این فاجعه را ناشی از نبود نوسازی ناوگان، تجهیزات و امکانات پلیس، هلال احمر، اورژانس و ارتقا نیافتن ایمنی خودروهای داخلی دانست.
سردار سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به ایلنا گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی قرار دارد و نهایی نشده است. جدی‌ترین موضوعی که پلیس راهور در این برنامه پیگیری می‌کند، تأمین اعتبارات لازم و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در زمینه کاهش تصادفات است، چراکه در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۰ هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند و حدود ۳۷۸ هزار نفر نیز در این حوادث مجروح شدند. بنابراین حتماً باید یک عزم ملی برای کاهش آمار تصادفات و کم شدن تعداد جان‌باختگان سوانح رانندگی در کشورمان ایجاد شود و می‌توان از ظرفیت برنامه هفتم در این زمینه استفاده کرد.  
وی افزود: براساس قوانین جاری کشور، ۳۲ دستگاه در پیشگیری از وقوع تصادفات و رسیدگی به سوانح رانندگی و مصدومان آن نقش دارند و در قانون تصریح شده است که دولت به عنوان نهادی که منابع مالی و امور اجرایی کشور را در اختیار دارد، مسئول هماهنگ کردن این دستگاه‌ها با یکدیگر است.
هادیان‌فر با بیان اینکه ۴۹ درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی در بیمارستان‌ها یا در حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند، خاطرنشان کرد: تقریباً نصف آمار ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفری کشته‌شدگان تصادفات رانندگی در سال ۱۴۰۱، یا در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند یا در حین انتقال به مراکز درمانی جان باخته‌اند. بنابراین اگر امکانات و تجهیزات بهتر و به‌روزتری برای بیمارستان‌ها، اورژانس و هلال احمر تهیه شود، بخش زیادی از این آمار کاهش پیدا می‌کند و تأثیر مناسبی بر کم شدن عدد مطلق جان‌باختگان سوانح رانندگی در کشور می‌گذارد.
جستجو
آرشیو تاریخی