صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و سه - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و سه - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اخبار

آخرین وضعیت کرونا در ایران
گروه اجتماعی/ حالا دیگر فاصله‌ای قابل تأمل از روزهای سخت کرونایی گرفته ایم. هر چند همچنان وزارت بهداشت آمار مبتلایان به کرونا را روزانه اعلام می‌کند و این نشان می‌دهد که این بیماری همچنان در رصد جامعه پزشکی و سیستم درمانی کشور است، اما نگاهی به آمار یک ماه گذشته که تعداد بستریان در بخش مراقبت‌های ویژه را زیر 10 نفر نشان می‌دهد و آمار مرگ‌های کرونایی در اغلب روزها صفر یا نهایتاً یک نفر است نشان می‌دهد که حالا دیگر می‌توان یک نفس راحتی کشید خصوصاً آنکه به تازگی از سوی کمیته علمی کشوری کرونا اعلام شد که پایان شرایط اضطرار این بیماری رسیده و استفاده از ماسک دیگر نیازی نیست. با این همه رصد این بیماری از این خبر می‌دهد که شاید دنیا نمی‌خواهد دچار غافلگیری عجیبی از سوی این بیماری باشد و احتمال جهش جدید در کووید 19 غیرمحتمل نیست.
دکتر بابک عشرتی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، نیز به تازگی با تأکید بر اینکه حالا بیشتر ماسک را افراد دارای علائم، مسن، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، نقص ایمنی، بیماری‌های کلیوی، قلبی، ریوی و کبدی بزنند به ایسنا گفته است: طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی و آنچه که اخیراً کمیته علمی کشوری کرونا اعلام کرده است، از شرایط اضطرار بیماری خارج شده‌ایم ولی همچنان هم متولیان سلامت باید آمادگی خود را حفظ کنند؛ چون همیشه احتمال یک همه‌گیری جهانی درباره بیماری‌های واگیردار و تنفسی وجود دارد. او درخصوص آخرین جهش‌های کرونا در کشور نیز به ایسنا گفت: بیشترین جهش‌هایی که ندرتاً از جهان هم گزارش می‌شود از خانواده XBB کرونا هستند. وی درباره تزریق دوزهای یادآور واکسن کرونا، توصیه کرد: کسانی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند بهتر است نوبت یادآور سوم و چهارم را تزریق کنند تا مشکلی پیش نیاید؛ اما به طور کلی نیاز به واکسن در ایران و جهان کاهش یافته است. این توصیه هم از آن جهت است که در زمستان با تغییر آب و هوا دچار بروز مشکل نشویم.

پاویون ملی شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه مدیکال هند
هند با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان را در نمایشگاه مدیکال هند برگزار می‌کند.
پاویون ملی شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه مدیکال هند که از ۱۵ تا ۱۷ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی دهلی‌نو برگزار می‌شود، تشکیل خواهد شد. با توجه به ظرفیت قابل‌توجه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حوزه‌ Medical equipment مرکز تعاملات بین‌المللی علم و‌ فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در پاویون این نمایشگاه حمایت می‌کند. همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری از شرکت‌ها به‌صورت حضور مستقل و بعد از نمایشگاه حمایت می‌کند. بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و پیش‌بینی بازدید ۳۰ هزار نفر از اقصی نقاط دنیا بر اعتبار این نمایشگاه خواهد افزود. این نمایشگاه امسال در حوزه‌های تجهیزات تنفسی، تجهیزات جراحی، تجهیزات و دستگاه‌های اتاق عمل، تجهیزات گازهای پزشکی، تخت‌های بیمارستانی، رادیولوژی و موارد تخصصی دیگر فعالیت دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی