صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و سه - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و سه - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

اعضای کابینه درجمع خبرنگاران حاضر شدند

خبر امیدوارکننده اوجی از وضعیت بسیارخوب فروش نفت

چهارشنبه گذشته، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه نشست هیأت دولت به جمع خبرنگاران آمدند و ضمن پاسخ به سؤالات آنها، توضیحاتی از آخرین وضعیت حوزه مسئولیت خود ارائه کردند. در ادامه خلاصه این سخنان را می‌خوانید.

بهادری جهرمی: قیمت خودرو و مسکن کاهشی شد
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از کاهشی شدن روند قیمت خودرو و مسکن خبر داد و گفت: با هدف نظارت مؤثر بانک مرکزی بر رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان، لایحه‌ای در هیأت دولت به تصویب رسید که تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود. به گزارش ایرنا، وی از کاهشی شدن شیب نرخ خودرو و قیمت خرید و فروش مسکن خبر داد و ابراز امیدواری کرد که کاهش قیمت مسکن باید اثر خود را در بلند مدت روی اجاره بها داشته باشد. سخنگوی دولت در خصوص استعفای وزیر ورزش و جوانان گفت: استعفای سید حمید سجادی چند روزی است که تقدیم‌ رئیس‌جمهور شده اما هنوز آیت‌الله رئیسی تصمیم‌گیری نهایی در این باره نداشته است.

اسلامی: صنعت هسته‌ای به سمت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طبق برنامه‌ای که مصوب شده و اخیراً هم مورد تأکید قاطع رهبر انقلاب قرار گرفته است، تلاش می‌شود تولید برق را به سقف ۲۰ هزار مگاوات برسانیم.
محمد اسلامی در حاشیه نشست هیأت دولت اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ما این بوده که توانستیم از فسفات هم کیک زرد تولید کنیم تا به منابع پرتوزا که اورانیوم باشد، اضافه شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در سال‌های گذشته فقط یک نیروگاه برنامه‌ریزی و اجرایی شده بود که همان نیروگاه بوشهر است که ۱۰۲۰ مگاوات به طور پیوسته در ساعت برق تولید می‌کند و تا کنون هم ۵۹ میلیون کیلووات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است.

زارع‌پور: حریم خصوصی کاربران خط قرمز است
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حواشی پیش آمده درباره انتشار عکسی از تبادل اطلاعات بین کاربران شبکه اجتماعی «بله» اظهار داشت: پس از انتشار عکس مربوط به پیام رسان بله، به سازمان فناوری اطلاعات مأموریت داده شد مستندات را بررسی کند که بیانیه‌ای در این خصوص صادر شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه این وزارتخانه حافظ حریم خصوصی افراد است، افزود: پیام رسان بله و سایر پیام رسان‌ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و خط قرمز ما همین حفظ حریم خصوصی افراد است.

بذرپاش: توقف پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید بساط سوداگری در حمل و نقل هوایی برچیده شود، گفت: پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی به همه مسیرها متوقف شد. مهرداد بذرپاش در پاسخ به تأخیرهای مکرر پروازهای برخی شرکت‌های هواپیمایی و اینکه گفته شده به دلیل کاهش پروازها بوده است، گفت: تعداد پروازهای داخلی کاهش نیافته است بلکه باید بساط سوداگری جمع شود.
وی شرکت‌های هواپیمایی را متضرر اصلی شرایط سوداگری در بازار بلیت پروازها دانست و تأکید کرد: مجوزهای چارتری به هر صورت تا اطلاع ثانوی لغو شده است و بجز پرواز به میادین نفتی که قرار شده با سازمان‌های متقاضی جزئیات آن مشخص شود، بساط پروازهای چارتری به هر صورت متوقف شده است.
اوجی: اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی
جواد اوجی وزیر نفت هم اعلام کرد که اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی در دستورکار دولت قرار دارد.وی درباره جزئیات تهاتر نفت و گاز با عراق هم توضیح داد: از راه‌های مختلفی از جمله گرفتن حواله، تهاتر کالا و گرفتن فرآورده مطالبات خود را با عراق وصول می‌کنیم و همه چیز در دستورکار است و محدودیتی نیست. وزیر نفت درباره آخرین وضعیت فروش نفت هم تأکید کرد: وضعیت فروش نفت مطلوب و خیلی خوب است.

سلاجقه: درخواست برای تشکیل پایگاه ملی اطفای حریق
علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از درخواست این سازمان برای تشکیل پایگاه ملی اطفای حریق در سطح کشور خبر داد و با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته در میانکاله گفت: متأسفانه بیشتر در این قسمت شاهد اقدامات عمدی هستیم، از روز سه‌شنبه نیروهای محیطبانی، نیروهای منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های مرتبط وارد عمل شدند. هلی‌کوپتر نیز تا آخر وقت رسید. چهارشنبه نیز از دولت درخواست داشتیم که اگر بتوانیم یک پایگاه اطفای حریق ملی تشکیل شود تا این مسائل بهتر دنبال شود. درخواست ما این است که این پایگاه به‌صورت کلی در کشور تشکیل شود.
توضیحات وزیر ارشاد درباره نامه‌اش به دبیر کل آیسسکو
 محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات نامه‌اش به دبیر کل آیسسکو در محکومیت اهانت به قرآن گفت: آیسسکو یک نهاد فرهنگی در سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی است. برای این نهاد نامه نوشتم و درخواست کردم که به‌صورت جدی بحث محکومیت و مقابله با اقدام توهین و جسارت به قرآن کریم در دستور کار قرار گیرد و هم پیشنهاد دادم که اجلاس فوق‌العاده آیسسکو در تهران و به میزبانی وزارت فرهنگ و با حضور وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی برگزار شود.

برگزاری آزمون استخدامی برای نیروهای پرورشی و خدماتی
 رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالی درباره جذب مجدد آموزگار، گفت: مراحل ارزیابی تکمیلی جذب آموزگاران ابتدایی در حال طی شدن است. پیش‌بینی ما این است که بخشی از ظرفیت خالی می‌ماند؛ به‌عنوان مثال در تهران جمعیت ظرفیت آقایان خالی می‌ماند و خانم‌ها جذب می‌شوند؛ بنابراین در حال مشورت با سازمان اداری و استخدامی هستیم که برای ظرفیت باقیمانده نیرو جذب کنیم؛ بر همین اساس مجدداً آزمون استخدامی خواهیم داشت.وی اضافه کرد: آزمون استخدامی برای نیروهای پرورشی و خدماتی نیز برگزار خواهد شد.

 

بــــرش

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بدون تأخیر به اضافه برداشت
برخی بانک‌ها رسیدگی کنند
آیت‌الله رئیسی در نشست اخیر هیأت دولت با درخواست علو درجات برای شهدای فراجا، به نقش مؤثر و حائز اهمیت نیروی انتظامی در برقراری امنیت و حفاظت از مرزها اشاره کرد و گفت: مجموعه فراجا به‌عنوان نیرویی راهبردی، در سخت‌ترین و دشوارترین شرایط انجام وظیفه می‌کند و رشادت‌، از جان‌گذشتگی‌ و خدمات نیروهای انتظامی شایسته توجه و قدردانی است.
رئیس جمهور در ادامه به موضوع ناترازی و اضافه برداشت برخی بانک‌ها به‌عنوان یک دغدغه جدی و زمینه‌ساز اخلال در نظام بانکی اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ تأخیری در تعیین تکلیف و رسیدگی به عملکرد چند بانک متخلف پذیرفته نیست و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد موظف هستند در یک بازه زمانی مشخص برای اصلاح این وضعیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی