از گوشه و کنار ایران

شهادت مأمور پلیس
در چهارمحال و بختیاری
افسرپلیس که برای دستگیری عاملان یک نزاع و درگیری جمعی به منطقه دیناران شهرستان اردل رفته بود به شهادت رسید.
 سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری  در تشریح ماجرای شهادت ستوان دوم «علی شوقی» گفت: روز چهارشنبه خبر رسید بین چند نفر از اهالی منطقه دیناران بر سر اختلافات ملکی درگیری و نزاع شدیدی رخ داده که بلافاصله مأموران انتظامی شهرستان اردل در اجرای مأموریت برای دستگیری عاملان نزاع و درگیری به منطقه اعزام شدند.
وی اظهار کرد: در این درگیری شدید ۲ نفر کشته  و هشت نفر زخمی شدند که افراد زخمی توسط عوامل اورژانس شهرستان به بیمارستان اعزام شدند اما در این حادثه  ستوان‌ دوم «علی شوقی» نیز به فیض شهادت نائل آمد. یعقوب شکوهی فرماندار شهرستان اردل نیز گفت:  این درگیری در منطقه ییلاقی دیناران به دلیل اختلافات ملکی و اراضی کشاورزی و برداشت محصول گندم میان ۲ طایفه رخ داده بود.پلیس استان همچنین اعلام کرد، مراسم وداع با پیکر شهید«علی شوقی» امروز شنبه هفتم مرداد  در ستاد شماره ۲ فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری برگزار و مراسم خاکسپاری نیز پس از تشییع در شهرستان اردل در گلزار شهدای آلیکوه برگزار می‌شود.

رودخانه «سیاهو» 3 دختر را بلعید
دو دختر نوجوان اهل سیستان و بلوچستان که همراه خانواده برای تفریح و میهمانی به خانه یکی از بستگانشان در بندرعباس رفته بودند وقتی همراه دختر میزبان کنار رودخانه سیاهو اتراق کردند به علت جریان شدید آب داخل رودخانه افتاده و غرق شدند.
مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان در تشریح این خبر گفت: عصر چهارشنبه گذشته هنگام بارندگی شدید و جاری‌شدن سیلاب در منطقه سیخوران گزارش ناپدید شدن سه دختر 12، 14 و 16 ساله  در رودخانه سیاهو به هلال احمر رسید و بلافاصله ۲۰ امدادگر به همراه نیروهای محلی جست وجو در منطقه را آغاز کردند. ساعتی بعد اجساد ۲دختر نوجوان که به دلیل بی احتیاطی به هشدارها در رودخانه سیاهوی بندرعباس غرق شده بودند، کشف شد اما تلاش برای یافتن پیکر دختر 16 ساله ادامه یافت تا اینکه 24 ساعت بعد در عملیات ۴ تیم متشکل از ۲۰ نجاتگر از شهرستان بندرعباس در نهایت پیکر سومین نفر در فاصله ۲۰ کیلومتری از محل وقوع حادثه حوالی روستای ماشاری پیدا شد و این عملیات پایان یافت.
سلحشور اضافه کرد: بر اساس گزارش افراد محلی، این سه نوجوان با وجود هشدار عابران، در محلی ناامن از بستر رودخانه مستقر شده بودند که با جاری شدن سیلاب از بالادست، جریان شدید رودخانه این افراد را با خود برده است.

کشف محموله مواد مخدر
در سیستان و بلوچستان
 فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان  از کشف یک تن و ۱۳۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 6 قاچاقچی خبر داد.
سردار دوستعلی جلیلیان گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی دریافتند اعضای ۲ باند مسلح قصد دارند  با پنج دستگاه خودرو سواری محموله سنگین مواد افیونی را از شهرستان‌های شمالی و جنوبی استان به مرکز کشور انتقال دهند. بنابراین در چند عملیات جداگانه پلیس با سوداگران مواد افیونی به صورت مسلحانه درگیر شدند و پس از آنکه قاچاقچیان  بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند  با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند. وی ادامه داد: در این عملیات ۶ سوداگر مرگ از اعضای ۲ باند  دستگیر شدند و پنج دستگاه خودرو سواری پژو و تویوتا نیز توقیف شد و در بازرسی از خودروها مقدار یک تن و ۱۳۹ کیلوگرم انواع مواد افیونی شامل ۷۷۵ کیلوگرم تریاک و مقدار ۲۶۴ کیلوگرم شیشه و ۱۰۰ کیلوگرم هروئین  کشف کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی