صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و دو - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و دو - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

قتل هولناک زن جوان
به دست شوهرش
مرد سنگدل که زن خود را به قتل رسانده بود در عملیات پلیسی دستگیر شد.
سرهنگ زمان‌اله کریمی فرمانده انتظامی شهرستان خرامه گفت: در پی وقوع یک قتل یک زن در 26 تیرماه سال‌جاری در یکی از محله‌های شهرستان خرامه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مرد 45 ساله سنگدل به دلیل اختلافات خانوادگی همسر 35 ساله خود را به شیوه خفه کردن به قتل رسانده و به سمت شهرستان استهبان از توابع استان فارس متواری شده است.
فرمانده انتظامی خرامه ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی و اخذ نیابت قضایی و همچنین همکاری با پلیس استهبان، موفق شدند قاتل را در خیابان شناسایی و وی را دستگیر کنند.
سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه قاتل در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر قتل به علت اختلاف خانوادگی اقرار کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرار دختر تهرانی
به‌خاطر 2 پسر
دختر جوانی که توسط ۲ پسر اغفال و از خانه فرار کرده بود، با تلاش‌ پلیس به آغوش گرم خانواده بازگردانده شد.
اواخر تیرماه امسال، مرد میانسالی به یکی از کلانتری‌های جنوب تهران مراجعه کرد و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: دختر جوانم به بهانه خرید از خانه خارج و دیگر بازنگشته است در این مدت نیز با تمامی آشنایان تماس گرفتم اما کسی از او خبری ندارد؛ نگرانم بلایی سر دخترم آمده باشد.
پس از ثبت شکایت از سوی این مرد میانسال، موضوع رسیدگی به پرونده با دستور بازپرس جنایی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت که در بررسی‌های مشخص شد، دختر گمشده با یک پسرجوان در فضای‌مجازی به صورت پنهانی ارتباط داشته است.
تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از آن داشت که دختر گمشده پس از دریافت پیشنهاد ازدواج از سوی پسر جوان در فضای‌مجازی با طراحی نقشه قبلی به بهانه خرید از سوپرمارکت محل، خانه خود را ترک و فرار کرده است.
مأموران پلیس در گام بعدی با اقدامات فنی و مخابراتی هویت متهم را شناسایی کردند و متوجه شدند وی با همکاری دوست خود دختر جوان را اغفال کرده‌اند که همین سرنخ کافی بود تا متهمان پرونده در یک قدمی دستگیری قرار بگیرند.
تیم پلیسی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با دستور قضایی راهی مخفیگاه 2 پسر جوان در جنوب تهران شدند و آنها را دستگیر و دختر جوان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کردند؛ متهمان نیز پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر اغفال دختر جوان اعتراف کردند.
با دستور بازپرس جنایی، دختر اغفال شده که با تلاش پلیس نجات پیدا کرده بود به آغوش گرم خانواده‌اش بازگردانده شد و متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

بازداشت 2 زن که دزد خودروها بودند
سارقان خودرو که 2 زن بودند در زابل شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ حمید نوری رئیس پلیس زابل گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات و محتویات درون خودرو در سطح شهرستان زابل، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
سرهنگ نوری تصریح کرد: مأموران پلیس با تلاش شبانه‌روزی و انجام یک سری اقدامات پلیسی، نهایتاً متهمان که 2 زن بودند، شناسایی و آنها را در یک عملیات غافلگیرانه در حین سرقت از یک دستگاه خودرو سواری دستگیر کردند.
این مقام انتظامی اظهارداشت: متهمان زن پس ازانتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های تخصصی پلیس، به 8 فقره سرقت قطعات و محتویات درون خودرو از جمله ضبط و پخش، فلش، جک و آچار اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان از مردم خواست ضمن توجه به هشدار‌ها و توصیه‌های انتظامی در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک، بلافاصله مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی