صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و یک - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و یک - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

 قتل معمایی دختر جوان
در قرار ملاقات در پشت‌بام
پیدا شدن جسد دختر جوان در اتاقک پشت‌بام بعد از آخرین قرار ملاقات با پسر جوان سناریویی جنایی را پیش روی پلیس آگاهی تهران قرار داد. ساعت 11 ظهر یکشنبه 2 مرداد ماه امسال، کشف جسد دختر جوانی در خانه‌ای در خیابان صمدی شهرری از سوی پدرش به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد که با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره 10پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. تیم جنایی در اتاق مسکونی نزدیک پشت‌بام خانه موردنظر با جسد دختر 32 ساله‌ای مواجه شدند که براثر خفگی به قتل رسیده بود. بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد، دختر جوان به موادمخدر اعتیاد داشته و شب قبل وارد اتاق موردنظر شده است. نتیجه اقدامات فنی و مخابراتی حکایت از آن داشت، مقتوله با یک پسر 22 ساله در اتاق موردنظر قرار ملاقات داشته است که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت. کارآگاهان در ادامه نیز با اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند پسر جوان در یکی از خیابان‌های شهرری حضور دارد. کارآگاهان در گام بعدی، راهی خیابان موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت، پسر جوان را در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند. متهم پس از انتقال به مقر انتظامی در جریان بازجویی‌های اولیه منکر قتل دختر جوان شد و در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی کرد. پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جنایت و دستگیری قاتل، کارآگاهان دایره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ مأموریت پیدا کردند تا با تحقیقات تخصصی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه موردنظر درباره وقوع این قتل هولناک تحقیق کنند. با دستور قضایی، جسد مقتوله برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

قتل مسلحانه
مرد جوان در خوی
قاتل مسلح بعد از 6 ساعت در خوی دستگیر شد. سرهنگ کیومرث پاکدل تشریح کرد: در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تیراندازی منجر به قتل روبه‌روی کانون فکری آینده‌سازان، سریعاً بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یک جوان با هویت معلوم، تقریباً 27 ساله اهل و ساکن یکی از محلات خوی در اثر اصابت گلوله توسط راننده پژوی سواری فوت کرده است. فرمانده انتظامی خوی تصریح کرد: مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند مخفیگاه قاتل را در یکی از شهرهای مرزی همجوار شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند. سرهنگ پاکدل با اشاره به اعتراف متهم به بزه ارتکابی در بازجویی‌های انجام شده، افزود: انگیزه متهم از ارتکاب قتل، خصومت شخصی بوده که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شد. فرمانده انتظامی خوی تأکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و چنانچه افرادی بخواهند امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند پلیس با جدیت با آنان برخورد قانونی خواهد کرد.

بازداشت مرد شرور بعد از حمله به پلیس در شهرک راه‌آهن
سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری 2 نفر از عاملان ناامنی که با استفاده از سلاح سرد قدرت‌نمایی می‌کردند و نظم عمومی را برهم می‌زدند، خبر داد و گفت: یک نفر از عاملان شرارت‌ از اتباع کشور همسایه است. سرهنگ محمد گودرزی در ادامه گفت: ساعت 23 روز یکشنبه، خبری مبنی بر قمه‌کشی و قدرت‌نمایی 2 نفر اراذل و اوباش در محله شهرک راه‌آهن تهران دریافت شد و بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که این افراد با استفاده از قمه و چاقو اقدام به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی می‌کردند. وی با بیان اینکه این افراد با برهم زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شدند، افزود: تیم عملیات کلانتری 141شهرک گلستان سریعاً به محل اعزام شدند و هر 2 متهم را که از اراذل و اوباش سابقه‌دار بوده و قصد حمله به مأموران با استفاده از سلاح سرد را داشتند، بلافاصله خلع سلاح و در محل زمینگیر و دستگیر کردند و این متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان و تخریب خودرو‌ها اعتراف کردند. سرهنگ گودرزی  در پایان گفت: متهمان 25 الی 28 ساله بودند یکی از آنها از اتباع کشور همسایه بود .  آنها به بزه انتسابی در پی‌جویی‌های انتظامی اعتراف کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی