صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

این مرد شیاد را بشناسید
دادستان عمومی و انقلاب فردیس با اعلام شناسایی و بازداشت کلاهبرداری که خود را به‌عنوان مأمور شرکت آب و فاضلاب معرفی می‌کرد، گفت:وی از این طریق پول زیادی دریافت کرده است.
حسین ناصرخاکی افزود:این متهم با نام «مجتبی دریابند» که در سطح استان خود را به‌عنوان مأمور آب و فاضلاب با عناوین غلامی یا رضایی معرفی می‌کرده، اقدام به اخذ مبالغی از مشترکین آبفا تحت عناوین مختلف از جمله پرداخت بدهی و رشوه‌ داشته است که پس از اقدامات فنی توسط پلیس آگاهی شهرستان فردیس دستگیر شد.
دادستان فردیس با اشاره به صدور دستور قضایی برای انتشار تصاویر متهم متذکر شد:پرونده این متهم در شعبه پنجم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب فردیس مفتوح است و چنانچه هر یک از مشترکین اقدام به پرداخت مبالغی به نامبرده یا واریز وجه به حساب شخصی به نام «فاطمه دریابند» کرده‌اند، می‌توانند برای طرح شکایت با به همراه داشتن رسید واریز وجه خود به شعبه پنجم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس مراجعه کنند.

قصاص برای قاتل شهید احترامی
قاتل شهید احترامی بعد از 14 ماه به قصاص محکوم شد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد:پس از گذشت حدود ۱۴ ماه از وقوع حادثه قتل شهید ستوان سوم رضا احترامی (مأمور یگان امداد فراجا در بندرعباس)، حکم عامل این جنایت در دادگاه کیفری یک استان هرمزگان صادر و به مجازات قصاص نفس محکوم شد.

جوان گمشده کجاست؟!
پلیس با انتشار تصویر این جوان گمشده از شهروندان خواست کسانی که از سرنوشت این مرد اطلاع دارند پلیس را در جریان قرار دهند.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور‌گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انتشار عکس چهره‌ یک مرد گمشده خبر داد و گفت:شهروندان در صورت هر گونه اطلاع از این مرد جوان، موضوع را سریعاً به اداره چهارم این پلیس گزارش دهند.
وی اظهار کرد:تیرماه امسال رسیدگی به پرونده فقدانی یک مرد 30 ساله در دستور کار کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.
تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که مرد جوان از استان لرستان به قصد کار وارد تهران شده اما به دلایل نامشخصی ناپدید شده است که در پی این موضوع خانواده وی فقدانی مرد 30 ساله را به اداره چهارم پلیس آگاهی گزارش کردند.
کارآگاهان در نخستین‌ گام از پزشکی قانونی، بهزیستی و بیمارستان‌های تهران هویت مرد گمشده را استعلام گرفتند اما به سرنخی دست نیافتند.
سرهنگ ولیپورگودرزی با بیان اینکه تحقیقات در رابطه با این پرونده همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد:با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 27 (امور جرایم جنایی)، عکس مرد گمشده برای شناسایی از سوی شهروندان منتشر شده است و اگر شهروندان هر گونه اطلاعی از این مرد دارند، می‌توانند موضوع را با شماره تلفن 51055458 به کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی گزارش کنند.

بازداشت قاتل جوان کنگاوری در تهران
قاتل فراری که در روزهای گذشته مردی ۲۵ ساله را با سلاح ساچمه‌ای غیرمجاز به قتل رسانده بود، کمتر از یک هفته توسط کارآگاهان پلیس آگاهی کنگاور در یکی از شهرهای استان تهران دستگیر شد.
سرهنگ حیدر حق‌جویان، فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور گفت:در پی قتل مردی ۲۵ ساله با سلاح شکاری در روز ۲۲ تیر‌ماه در یکی از محله‌های کنگاور و متواری شدن قاتل، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود:در تحقیقات اولیه هویت قاتل شناسایی و مشخص شد پس از ارتکاب جرم از استان خارج شده و به یکی از شهرهای استان تهران گریخته است و هیچ‌گونه خبری از وی در دست نیست.
فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور تصریح کرد:کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی، کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از روش‌های نوین پلیسی موفق شدند محل اختفای قاتل را در کمتر از 5 روز شناسایی و با هماهنگی قضایی متهم را که قصد فرار مجدد به مکان نامعلومی داشت، دستگیر کنند.
سرهنگ حق‌جویان در پایان افزود:متهم در بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد و در مخفیگاه وی یک قبضه سلاح ساچمه‌ای غیرمجاز کشف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی