صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و نه - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و نه - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

شهادت 2 پلیس
در درگیری با قاچاقچیان
در عملیات پلیس در ‌منطقه کوهستانی، قاتل دو پلیس کهگیلویه و بویراحمد به هلاکت رسید‌.
ظهر 29 تیرماه پس از اطلاع از عبور یک محموله مواد مخدر از نوع تریاک در محور یاسوج به اصفهان، مأموران انتظامی در منطقه تلگاه شهرستان بویراحمد خودرو حامل مواد مخدر را مشاهده و متوقف می‌کنند.
در حالی که خودرو حامل مواد مخدر متوقف شده بود، سرنشینان یک دستگاه خودرو که اسکورت‌کننده محموله بوده‌اند به محض رسیدن به محل استقرار مأموران انتظامی، نیروهای انتظامی را به رگبار می‌بندند و متواری می‌شوند.
‌‌در این درگیری یکی‌ از قاچاقچیان کشته شد، 2 نفر دستگیر شدند و یکی دیگر از قاچا‌قچیان ‌فرار کرد که در عملیات پلیس در منطقه کوهستانی به هلاکت ‌رسید و ۲ نفر از حافظان امنیت به اسامی سروان مهدی امینی و ستوان یکم سیروس درخشان‌فر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

بازداشت دزد طلاها که قاتل بود
سارق طلاجات پس از دستگیری به یک قتل اعتراف کرد.
سرهنگ عظیم‌الله کرمی، فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت:در پی وقوع سرقت طلاجات، ساعت، گوشی موبایل و وجه نقد از خانمی جوان در شیراز و متواری شدن سارق به سمت نی‌ریز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی افزود:مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی، سارق را در حالی که با اسم مستعار در یک سنگبری مشغول به کار بود شناسایی و دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی نی‌ریز ادامه داد:کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی مطلع شدند متهم (اتباع بیگانه) در سال 88 فردی را در این شهرستان با ضربات چاقو به قتل رسانده و از کشور خارج شده و پس از حدود 14 سال دوباره به ایران برگشته است.
سرهنگ کرمی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقداری اموال مسروقه شامل طلاجات، ساعت، مدارک شناسایی، گوشی موبایل و... کشف شد، گفت:برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه 600 میلیون ریال برآورد شده است.

بازداشت زورگیران خشن پارک الهام تهران
سارقان بلوار فردوس که اقدام به زورگیری از طعمه‌هایشان می‌کردند، دستگیر شدند.
ساعت یک نیمه‌شب شنبه ۳۱ تیرماه 1402 و در پی اعلام زورگیری با سلاح گرم در بلوار فروس غرب-پارک الهام، بلافاصله مأمورین کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا در محل حاضر شدند.
با حضور مأموران در محل و همکاری شهروندان، یکی از سارقین در داخل پارک دستگیر شد.
با بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده از شهروندان مبنی بر مسلح بودن دومین سارق متواری شده از محل، طرح مهار در محدوده پارک الهام به مرحله اجرا گذاشته شد.
با اجرای طرح مهار، دومین سارق نیز در حین فرار شناسایی و دستگیر و در بازرسی از وی یک قبضه سلاح کمری کشف شد.
متهمین پس از دستگیری به همراه اسلحه مکشوفه، برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به کلانتری منتقل شدند.

مادر داغ‌دیده قاتل پسرش را بخشید
مادر داغ‌‌دیده‌ای که فرزندش در جنوب تهران به قتل رسیده بود از قصاص قاتل فرزندش گذشت کرد.
روز پنجشنبه 10 فروردین‌ماه امسال مأموران کلانتری 116 مولوی در تماس تلفنی مرگ مرد جوانی را در یک درگیری در جنوب تهران به قاضی وحید ناصری، بازپرس ویژه قتل شعبه 4 دادسرای امور جنایی گزارش کردند.
با اعلام این خبر تیم بررسی صحنه جرم به همراه قاضی جنایی پایتخت پای در محل حادثه گذاشتند و با جسد مرد 28 ساله‌ کارتن‌خواب مواجه شدند که از ناحیه کمر هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود.
تحقیقات میدانی کارآگاهان از صحنه وقوع جرم ادامه داشت تا اینکه فردی که قتل را لحظه به لحظه مشاهده کرده بود به تیم جنایی گفت قاتل را می‌شناسد و این مرد جنایتکار از گذشته با مقتول درگیری داشته که همین موضوع منجر به جنایت شده است.
تیم جنایی پس از شناسایی هویت متهم مخفیگاه وی را با اقدامات اطلاعاتی در کمتر از 24 ساعت ردیابی کردند و با دستور بازپرس ویژه قتل موفق به دستگیری مرد جنایتکار شدند. متهم در جریان تحقیقات ابتدایی ضمن ابراز ندامت و پشیمانی به قتل مرد جوان اعتراف کرد.
همچنین در روند تحقیقات تکمیلی ابتدا اولیای‌دم مجازات قصاص را برای قاتل درخواست کردند.
سیر مراحل قانونی پرونده ادامه داشت تا اینکه تیرماه امسال مادر مقتول به شعبه چهارم دادسرای امور جنایی مراجعه و پس از تلاش‌ برای ایجاد صلح و سازش از سوی قاضی وحید ناصری، در نهایت از قصاص قاتل فرزندش گذشت کرد.

بازداشت زورگیران خشن در پاسداران
سارقان مسلح پاسداران در دام پلیس افتادند.
ساعت 6 عصر جمعه ۳۰ تیرماه شهروندان منطقه پاسداران با مراجعه به واحد گشت کلانتری ۱۰۲ به مأموران اعلام کردند سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ اقدام به زورگیری از تعدادی از اهالی منطقه در محدوده خیابان ریحانی کرده‌اند.
بلافاصله مأموران، گشتزنی هدفمند در محدوده سرقت را در دستور کار قرار دادند و موفق به شناسایی سارقین شدند.
سارقین با مشاهده مأموران قصد فرار از محل را داشتند که طی یک تعقیب و گریز، موتورسیکلت آنها متوقف و در بازرسی از سارقین یک قبضه سلاح سرد کشف شد.
در زمان دستگیری، سارقین تلاش کردند با پرداخت رشوه ۵۰۰ هزار تومانی زمینه فرار خود را فراهم کنند که مراتب توسط مأموران کلانتری صورتجلسه شد و متهمین برای تحقیقات و سیر مراحل قانونی به کلانتری منتقل شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی