صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و نه - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و نه - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اخبــــار

شهردار تهران: میراث‌دار۲۰هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه تمام تهران هستیم
شهردار تهران با اشاره به اینکه در این دوره مدیریتی ما میراث دار حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه فنی عمرانی هستیم، گفت: تا به امروز ۱۰ هزار میلیارد تومان آن تکمیل شده و علاوه بر آن پروژه‌های جدیدی نیز آغاز شده است.
علیرضا زاکانی در نشست خبری خود با موضوع حوزه فنی عمرانی شهرداری تهران به احداث ۹۸ تقاطع بزرگراهی در پایتخت اشاره کرد و گفت: روزانه شهروندان تهرانی ۷۳۰ کیلومتر طی مسیر اضافی دارند که یک میلیون لیتر مصرف بنزین را افزایش می‌دهد. قطعاً با احداث این تقاطع‌ها ارزش افزوده بی‌نظیری برای تهران ایجاد خواهد شد.
وی درباره گودهای پرخطر شهر تهران گفت: گود برج میلاد امروز ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حقیقت مجموعه‌ای ۱۸ هزار متر مربعی پایدارسازی شده است. در مورد گود فرهنگ و سایر گودهایی که در اختیار شهرداری تهران است نیز اقدامات لازم آغاز شده است.
زاکانی با بیان اینکه عقل سلیم حکم می‌کند پروژه‌های زودبازده و موجود را تکمیل کنیم، تأکید کرد: پروژه‌هایی را دنبال می‌کنیم که تکمیل کننده پروژه‌های مشخص ماست؛ پروژه متوسلیان سه تا چهار سال زمان می‌برد و علاوه بر آن پروژه شهید شوشتری و یادگار امام پروژه‌های اساسی هستند.
وی با بیان اینکه ناظر بر استحکام، ساخت ایمن را دستور کار داریم، گفت: سالیان بسیاری است که در تهران زلزله شدیدی رخ نداده است. سه گسل اطراف تهران رفتارهای متفاوتی دارند. برداشت‌های ماهواره‌ای سال‌های قبل نشان می‌دهد که گسل جنوب تهران خفته است و در گسل مشاء و بویین زهرا نیز که زلزله بیش از هفت ریشتر را تجربه کرده‌اند، کانون زلزله متفاوت از پیرامون آن بوده است. آمادگی برای زلزله احتمالی در تهران باید ۱۰۰ درصد باشد.
زاکانی، برداشت بی‌رویه آب از ذخایر زیرزمینی را علت ایجاد فرونشست در پایتخت عنوان کرد و افزود: به دنبال این هستیم تا سال ۱۴۱۰ از ۲۱۰ میلیون متر مکعب نیاز آبی شهر، ۱۴۵ میلیون متر مکعب را از مسیر بازچرخانی تأمین کنیم.
وی درباره تأثیر تراموا بر اجرای پروژه‌های عمرانی، گفت: تراموا یک پنجم مترو هزینه دارد و دو سوم مترو مسافر جابه‌جا می‌کند که ارزش افزوده خواهد داشت.
 

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی مرداد ماه سال ۱۴۰۲
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ مرداد امسال، می‌بایست در محل و مراکز مندرج در برگ معرفینامه مشمولان حضور یابند.
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ دریافت کرده‌اند، می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفینامه به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.
این دسته از مشمولان می‌بایست روز یکشنبه یکم مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفینامه اعلام شده است، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان اعزامی می‌بایست کارت تزریق واکسیناسیون کووید۱۹ و واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.
مشمولان می‌بایست اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند.


اهدای پلاکت به یک فرهنگ تبدیل شود
بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه بیشترین مصرف پلاکت در بیماران سرطانی و بیماری‌های خونریزی دهنده ارثی است به «ایرنا» گفت: مردم ما به خوبی با فرهنگ اهدای خون آشنا هستنداما اهدای پلاکت همانند اهدای خون باید به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شود، بیشترین مصرف پلاکت در بیماران سرطانی و بیماری‌های خونریزی دهنده ارثی است.
 وی ادامه داد: در حال حاضر در بعضی از کلانشهرهای کشور با پلاکت‌های اهدایی استحصال شده از خون کامل جوابگوی نیاز بیمارستانی و مراکز خون و آنکولوژی نیستند و باید قسمتی از این نیازها به پلاکت استفاده از روش تهیه پلاکت به روش پلاکت فرزیس تهیه و انجام شود.
 وی باتأکید براینکه باید اهدای پلاکت نیز همانند اهدای خون کامل به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شود، تصریح کرد: در حال حاضر در ۳۱ استان کشور در اداره کل‌های انتقال خون سراسر کشور تهیه پلاکت به روش پلاکت فرزیس و سنگل دونر انجام می‌شود. شاید سؤال ایجاد شود هر چندوقت یکبار می‌توانیم پلاکت اهدا کنیم که باید بگویم هر ۴۸ ساعت (دو روز) یک بار می‌توان پلاکت اهدا کرد، به شرطی که بیشتر از ۲ بار در هفته و ۲۴ بار در یک سال نشود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی