صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هشت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هشت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اخبــــار

برنامه هفتم توسعه برنامه تحولی
در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه زنان
معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده برنامه هفتم توسعه را تحول آفرین در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد. انسیه خزعلی درباره توجه به موضوع زنان و خانواده در برنامه هفتم توسعه به ایرنا گفت: در این برنامه رفع خلأهای حقوقی حمایت از زن و خانواده و اصلاح قوانین باید پیگیری و اجرا شود. وی تأکید کرد: مسأله انعطاف شغلی بانوان به گونه‌ای که شرایط را فراهم کند برای اینکه بانوان بتوانند ضمن پرداختن به خانواده شغل خود را هم حفظ کنند از دیگر مواردی است که در برنامه هفتم به طور ویژه به آن توجه شده است. معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، گفت: اگر برنامه هفتم اعمال و اجرا شود و مانند برنامه‌های قبلی تنها به اجرای چند ده درصدی اکتفا نشود، انتظار تحول در کشور وجود دارد. وی ادامه‌ داد: همچنین برنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که در برنامه ششم به سرانجام نرسیده بود در برنامه هفتم به عنوان یکی از احکام تکلیفی و از مسیر روان‌تری که شورای اجتماعی وزارت کشور است به ثمر خواهد رسید.


طغیانی از «وبا» نداریم
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه درحال حاضر با شرایط غیرعادی یا طغیانی از بیماری وبا مواجه نیستیم، گفت: موارد ابتلا به وبا که تاکنون (طی امسال) گزارش شده، کمتر از ۱۰ مورد بوده است. دکتر بابک عشرتی  درباره وضعیت بروز بیماری وبا در کشور با توجه به فصل گرما، به ایسنا گفت: همواره با گرم شدن هوا و در ادامه آن تعطیلات و ایام خاص،‌ موارد بروز اسهال افزایش می‌یابد؛ البته این نکته مهم است که هر اسهالی نشانه بیماری وبا نیست، اما عوامل ویروسی در بروز آنها نقش دارند. وی افزود: سال قبل نیز در مجموع ۳۶۷ مورد ابتلا به وبا در کشور گزارش شد.


امدادرسانی هلال احمر به ۵ استان
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به متأثرین حوادث جوی در ۵ استان کشور خبر داد. مرتضی مرادی پور گفت: از ٢٨ لغایت ٣٠ تیر ١٤٠٢ امدادرسانی به متأثرین از حوادث جوی در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، سیستان و بلوچستان، سمنان و هرمزگان انجام و عملیات در ٨ شهرستان ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی