صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هشت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هشت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

پایان قدرت‌نمایی 152 نفر از اوباش در اسلامشهر
فرمانده انتظامی اسلامشهر از دستگیری 152 نفر از اراذل و اوباش و کشف تعداد 120 قبضه سلاح سرد و دو عدد اسلحه گرم خبر داد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور با هدف ایجاد محیطی امن و برای پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرستان و جمع‌آوری حاملان سلاح سرد غیرمجاز و مبارزه با انواع سرقت در شهرستان اسلامشهر به مرحله اجرا گذاشته شد.
دراین طرح مأموران موفق به دستگیری 152 نفر از اراذل و اوباش شدند و  120 تیغه انواع سلاح سرد، یک قبضه کلت کمری، دو عدد خشاب، 10 عدد تیر جنگی، یک عدد اسلحه شکاری کشف کردند و 12 نفر خرده فروش، 8 نفر سارق نیز دستگیر شدند. سرهنگ محمدرضا علیزاده فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه متهمان جرائمی از قبیل شرارت، ایجاد مزاحمت، استفاده از سلاح سرد، نگهداری و توزیع مواد مخدر را در پرونده کیفری خود دارند، گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.سرهنگ علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود با قاطعیت با قانون‌شکنان برخورد می‌کند، تا احساس امنیت در جامعه افزایش یابد و شهروندان هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی 110 با ما در میان بگذارند.

دستگیری گوشی‌قاپان حرفه‌ای در بهارستان
فرمانده انتظامی بهارستان از دستگیری دو سارق و یک مالخر و کشف 66 دستگاه موبایل سرقتی خبر داد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، سرهنگ مجید عسگری‌نیا رئیس پلیس بهارستان گفت: اطلاع‌رسانی صحیح و بموقع اخبار می‌تواند امنیت اجتماعی را افزایش داده و اقداماتی که توسط پلیس انجام می‌شود مورد ارزیابی شهروندان قرار خواهد گرفت و امید در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد و پلیس همواره تلاش خواهد کرد که نظم و امنیت را در شهر برقرار کند.
 نیروی انتظامی خدمتگزار مردم است و شبانه روز آماده دریافت اخبار و پیام‌های شهروندان بوده و از مردم می‌خواهیم چنانچه خبری به دستشان رسید بدون توجه و اطمینان از صحت یا کذب خبر، آن را منتشر نکنند چرا که همکاران ما را در پیگیری موضوع با مشکل مواجه خواهند ساخت.
وی ادامه داد: طرح‌های امنیت محله‌محور با هدف شناسایی و پاکسازی نقاط حادثه‌خیز به صورت هفتگی با قدرت و جدیت اجرا می‌شود و در این حوزه همکاری شهروندان با پلیس در خصوص شناسایی نقاط حادثه‌خیز می‌تواند نقش قابل توجهی در افزایش کیفیت عملیات داشته باشد.
رئیس پلیس بهارستان گفت: از ابتدای سال و در جریان اجرای طرح‌های امنیت محله محور بیش از 370 نفر از برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه و مزاحمین نوامیس دستگیر شدند و تعداد 399 قبضه سلاح سرد کشف شد و 228 واحد صنفی متخلف پلمب شد و همچنین بیش از 7 میلیارد تومان نهاده‌های دامی قاچاق کشف و 8 نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.
عسگری نیا درباره دستگیری دو سارق موبایل قاپ و یک مالخر توضیح داد: در جریان گشت‌زنی یک واحد گشتی مأموران متوجه زورگیری دو نفر موتورسوار از یک نفر پاکبان می‌شوند و بلافاصله عملیات دستگیری را آغاز می‌کنند و در عرض چند دقیقه یک سارق گوشی‌قاپ دستگیر می‌شود.متهم دستگیر شده در اعتراف اولیه به 10 فقره سرقت گوشی اعتراف می‌کند و پس از شناسایی محل اختفای همدست سارق در یک عملیات نفر دوم نیز دستگیر می‌شود و پس از معرفی مالخر گوشی‌های سرقتی این فرد نیز دستگیر شده و تعداد 69 دستگاه گوشی از منزل این مالخر کشف و تحویل مالکان داده شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی