صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و پنج - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و پنج - ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

شهادت یک بسیجی حافظ امنیت در تبریز
 خبر اول اینکه،روابط عمومی سپاه استان آذربایجان شرقی از شهادت یک بسیجی در گشت‌‌های شبانه تأمین امنیت خبر داد. به گزارش ایرنا، شهید امیر‌ حسین‌پور متولد سال 75 بوده و در جریان مأموریت گشت رضویون در تبریز که جهت مقابله با اشرار برگزار شده، از سوی یک فرد مهاجم مورد حمله قرار گرفته و بعد از گذشت چهار روز، به‌دلیل شدت جراحات، به شهادت می‌رسد.

پاسخ یک استاد منتقد
به ادعای زن‌ستیزی
در ایران
 خبر دیگر اینکه،بیژن عبدالکریمی، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد که در زمره اساتید منتقد مسائل سیاسی به‌شمار می‌رود در گفت‌و‌گو با یورونیوز فارسی به نقد برچسب‌زنی رسانه‌های غربی به نظام جمهوری‌اسلامی پرداخت و مواضع ادعایی این رسانه‌ها پیرامون موقعیت زنان در ایران را رد کرد. عبدالکریمی در این گفت‌و‌گو اپوزیسیون (مخالفان جمهوری‌اسلامی) را جمعی عقب افتاده و مبتذل توصیف کرد و در اشاره‌ای ضمنی به شعار حمایت این جریان از حقوق زنان صراحتاً گفت: در پس آنچه به عنوان آزادی زن در غرب مطرح می‌شود خشونت بسیاری پنهان است. حال آنکه زن‌ستیزی درایران برساخته رسانه‌ای‌است و حاکمان ایران را به‌هیچ‌وجه نمی‌توان زن‌ستیز دانست. این استاد دانشگاه درعین‌حال در این مصاحبه که حول موضوع جنبش «زن،زندگی،آزادی» ترتیب داده شده بود، تأکید کرد: «خرد ایرانی به‌هیچ وجه اجازه نخواهد داد که کشور ما اسیر نوعی هرج‌و‌مرج شود.»
 
یادآوری تناقضات
نصیری در واکنش به تحرکات اخیر او
 شنیدیم که، انتشار ویدیویی از مهدی نصیری، سردبیر سال‌های دور روزنامه‌ کیهان بر سر مزار مهسا امینی و سخنان او در حمایت از اغتشاشات سال گذشته و شعارهای ادعایی‌اش با واکنش‌های متفاوتی همراه شد. از جمله برخی رسانه‌ها با اشاره به نظرات سال‌های نه‌چندان دور او که حالا در افراط و تفریط ضرب‌المثل شده است، مواضع اخیر او درباره تساوی حقوق زن و مرد و دفاع از حضور زنان در خیابان بدون حجاب و... را نوعی رنگ عوض کردن ارزیابی کردند. از جمله در این رابطه به نظرات او در کتاب «جایگاه اجتماعی زن از منظر اسلام» و تلاشش برای اثبات تلاش غرب برای انحراف جامعه از طریق شعار تساوی حقوق زن و مرد اشاره داشتند. نصیری در کتابش نظراتی همچون ادعای برتری مردان بر زنان را مطرح کرده و اعتقاد داشت؛ تصدی امور حکومتی و مسئولیت‌های اجتماعی از سوی زنان با اسلام در تضاد است! البته به‌دلیل همین فهم غلط از اسلام انتشارمجدد کتابش ممنوع شد.

ضاربان شهید عجمیان
در زندان هستند
 دست آخر اینکه،  طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی‌بر آزاد شدن حمید قره‌حسنلو و همسرش که در پرونده شهادت شهید عجمیان، دستگیر و دادگاهی شدند منتشر شده است. به گزارش میزان، پیگیری شایعه منتشر‌شده از مراجع قضایی نشان می‌دهد در پرونده قضایی این فرد و همسرش فرزانه قره‌حسنلو اتفاق جدیدی نیفتاده است و هر دو نفر این افراد در زندان به سر می‌برند. گفتنی است در حال حاضر پرونده حمید قره‌حسنلو و فرزانه قره‌حسنلو در دیوان‌عالی کشور در حال بررسی است و حکم جدیدی در این پرونده صادر نشده‌است.

جستجو
آرشیو تاریخی