صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و پنج - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و پنج - ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

شیاطین کوئیک سوار را شناسایی کنید
3 مرد شیطان صفت که سوار بر کوئیک به بهانه مسافرکشی به زورگیری و آزار سیاه مسافران زن و مرد در مرودشت دست می‌زدند، دستگیر شدند.
سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت گفت: در تیرماه سال‌جاری چند نفر از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس مراجعه کردند و اظهار داشتند هدف زورگیری قرار گرفته‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و بازجویی از شکات، مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که 3 نفر با یک کوئیک سوژه‌های خود را تحت عنوان مسافرکش (در محور مواصلاتی شیراز- زرقان و صدرا) سوار کرده و پس‌از انتقال به اطراف مرودشت با تهدید سلاح سرد اموال آنان را سرقت و سپس اقدام به آزار و اذیت می‌کردند.
فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: مأموران با گشتزنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند متهمان را که 3جوان 23، 27 و 35 ساله بودند در حالی که با سواری کوئیک در یکی از خیابان‌های مرودشت در حال تردد بودند شناسایی کرده و با اقدامات فنی و تخصصی آنان را دستگیر و خودرو را نیز توقیف کنند.
سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهمان تاکنون به 8 سرقت به عنف همراه با آزار و اذیت اقرار کردند، گفت: شاکیان در بازجویی اولیه اظهار داشتند که متهمان حدود 20 میلیارد ریال طلا از ما سرقت کرده‌اند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در سوابق متهمان اتهامات متعدد از جمله آدم ربایی به عنف، سرقت به عنف همراه با آزار و اذیت و تهدید با سلاح سرد با وسیله نقلیه منجر به وارد نمودن آسیب‌های حیثیتی و جسمی به چشم می‌خورد، گفت: با درخواست مرجع قضایی مبنی بر انتشار تصاویر این متهمان، چنانچه شهروندان از این افراد شاکی هستند برای شناسایی و طرح شکایت به پلیس آگاهی این شهرستان مراجعه کنند.

راز ثروت میلیاردی مادر و پسر در شیراز
مادر و پسر کلاهبردار با شگردی ماهرانه 29 میلیارد و 570 میلیون ریال در شیراز پول به جیب زدند.
سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: تعدادی از شهروندان با مراجعه به این پلیس و ارائه شکوائیه مدعی شدند با فردی آشنا شده‌اند که خود را شخصی خیر معرفی و عنوان کرده به شکرانه شفای فرزندش قصد دارد تعدادی خودرو به قیمت کارخانه واگذار کند و در این خصوص مقادیری پول از آنها دریافت کرده و دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده است.
وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع پرونده به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت، گفت: با انجام تحقیقات پلیسی، در این راستا 2 متهم (مادر و پسر) شناسایی و دستگیر شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های پلیسی به جرم ارتکابی اقرار کردند و روانه زندان شدند، افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این افراد از 13 نفر مبلغ 29 میلیارد و 570 میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس به شهروندان توصیه کرد: به وعده وعیدهای پوشالی و دور از ذهن توجه نکرده و چنانچه قصد خرید هر گونه وسیله‌ای را دارند با تحقیق و حساسیت ویژه از مراکز قانونی و رسمی اقدام نمایند.

بازداشت قاتل مرد 50 ساله ایرانشهری
قاتل مرد ۵۰ ساله پس از ۳۷ روز فرار توسط کارآگاهان پلیس در شهرستان ایرانشهر دستگیر شد.
سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در خرداد ماه سال‌جاری و در پی قتل مردی ۵۰ ساله در یکی از محلات شهرستان ایرانشهر و متواری شدن قاتل، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: در تحقیقات کارگاهان پلیس، قاتل شناسایی و مشخص شد وی به دلیل اختلاف مالی مقتول را با چاقو در خانه‌اش به قتل رسانده و سپس متواری شده است.
فرمانده انتظامی استان گفت: کارآگاهان پلیس سرانجام با تلاش‌های شبانه‌روزی مخفیگاه قاتل را در یکی از محلات شهرستان ایرانشهر شناسایی و طی عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۳۷ روز فرار دستگیر کردند و از وی یک قبضه سلاح سرد از نوع چاقو کشف شد.

قتل خونین مرد کرمانی در بافت  
قاتل فراری جوان کرمانی در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی کرمان دستگیر شد. سرهنگ حسن کریمی سرپرست فرماندهی انتظامی بافت گفت: در پی قتل مردی ۷۴ ساله در هفته گذشته در شهر بافت و متواری شدن قاتل از محل وقوع جرم، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس قرار گرفت. وی اظهار داشت: مأموران پلیس در پی پایش‌های اطلاعاتی، هویت قاتل را شناسایی کردند و این فرد را تحت مراقبت قرار دادند و در ادامه با هماهنگی قضایی وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان بافت علت و انگیزه وقوع این قتل را اختلافات شخصی عنوان و خاطرنشان کرد: این قاتل با تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

کشف جسد مرد گمشده در مریوان
جسد مرد ۴۱ ساله، شامگاه یکشنبه در زیر یکی از جزایر کوچک دریاچه زریبار مریوان کشف شد. فرماندار مریوان کردستان گفت: جسد «هیوا محمودی نیا» که 23 روز پیش در دریاچه زریبار مریوان و حین شنا، غرق شده بود، پیدا شد. اسماعیل احمدی اظهار کرد: طی این مدت، غواصانی از شهرهای بوکان، تبریز و آتش‌نشانی سنندج برای پیدا کردن جسد «هیوا محمودی نیا» در دریاچه زریبار غواصی کردند که موفق به یافتن جسد این جوان نشدند. فرماندار مریوان اضافه کرد: شامگاه یکشنبه غواصان کرمانشاهی با کمک یکی از غواصان ستاد مدیریت بحران مریوان، موفق به یافتن جسد مرد مریوانی شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی