صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و پنج - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و پنج - ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

گروگانگیری 10 میلیارد تومانی در بندرعباس
دو گروگانگیر که پسر جوانی را در جنوب ایران ربوده بودند در عملیات پلیسی دستگیر شدند و جوان ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت. سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: در پی دریافت گزارش گم شدن جوانی در منطقه گچین بندرعباس با بررسی‌های اولیه صورت گرفته مشخص شد که مرد جوان در شامگاه 10 اردیبهشت ماه سال‌جاری با خودرو پراید وانت از روستای گچین به مقصد تهران از خانه خارج شده و دیگر به خانه مراجعه نکرده و گوشی تلفن همراه وی نیز همچنان خاموش است. وی افزود: بنا به اقرار خانواده مفقودی، بعد از گذشت چند روز از سوی افراد ناشناس با استفاده خط تلفن همراه مجازی متعلق به یکی از کشورهای همسایه با اعضای خانواده وی ارتباط برقرار کرده و تقاضای مبلغ 10 میلیارد تومان وجه نقد در قبال آزادی وی می‌نمایند که با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی آگاهی استان هرمزگان قرار گرفت. این مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد فرد مفقودی توسط افرادی به قصد اخاذی ربوده شده و برای نگهداری به مکان نامعلوم منتقل شده است که در تحقیقات به عمل آمده 2 نفر از عاملان ربایش، شناسایی شدند، همچنین با کار اطلاعاتی گسترده‌تر محل اختفای متهمان در اصفهان شناسایی شد. سردار علی اکبر جاویدان خاطر نشان کرد: مأموران با تشکیل تیمی ضمن هماهنگی با مقام قضایی به استان اصفهان اعزام شده و با همکاری پلیس آگاهی خمینی شهر اصفهان در یک عملیات منسجم هر 2 گروگانگیر دستگیر و با قرار صادره بازداشت شدند و تحت نظر قرار گرفتند. فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: در این رابطه دو دستگاه خودرو متعلق به متهمان توقیف و نسبت به انسداد 13 فقره حساب بانکی آنان اقدام شد و در نهایت در سیر مراحل تحقیقات محل نگهداری گروگان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و در یک عملیات موفق پلیسی فرد ربوده شده صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگردانده شد.

قتل پسر با
شلیک گلوله پدر خشمگین
پدر سنگدلی که فرزند خود را با اسلحه به قتل رسانده بود با پلیس تماس گرفت.  سرهنگ غلامحسین خشنود‌زاده جانشین فرمانده انتظامی خفر (استان فارس) گفت: در پی اعلام گزارشی به پلیس 110 مبنی بر وقوع یک تیراندازی مرگبار در یکی از روستاهای این شهرستان، بلافاصله مأموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که پدری 55 ساله به دلیل اختلاف خانوادگی فرزند 21 ساله خود را با شلیک اسلحه شکاری به قتل رسانده است. جانشین فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه قاتل خودش به 110 زنگ زده بود برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست با مراجعه به مراکز مشاوره فعال و دارای مجوز، مشکلات خود را بر طرف کنند تا شاهد حوادث این‌چنین دلخراشی نباشیم.

جنایت در جشن عروسی
 بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی، جوان 19 ساله‌ای در شهرستان رامیان به قتل رسید.  سرهنگ ابوالفضل وزیری فرمانده نیروی انتظامی رامیان گفت: در پی اعلام خبری به پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه جوانی ۱۹ساله بر اثر شلیک گلوله به سر در شهرستان رامیان به قتل رسیده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: مأموران پلیس آگاهی رامیان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که شب گذشته فردی در یک مراسم عروسی هنگام شادی با اسلحه به صورت سهوی به سمت جوان ۱۹ ساله تیراندازی کرده که وی متأسفانه فوت می‌شود. فرمانده نیروی انتظامی رامیان گفت: مأموران تحقیقات خود را آغاز و ضارب را شناسایی کردند و کمتر از ۲۴ ساعت قاتل دستگیر شد. وزیری با اشاره به اینکه سلاح گرم به کار رفته در قتل کشف شد، بیان داشت: قاتل در تحقیقات به عمل آمده به قتل ارتکابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. وی بابیان اینکه تیراندازی در مراسم جشن و عزا از رسم‌های غلطی است که بیشتر اوقات باعث وقوع حوادث تلخ و ناگواری همانند واقعه اخیر می‌شود، گفت: پلیس قاطعانه با افرادی که اقدام به خرید، فروش و نگهداری سلاح‌های غیرمجاز می‌کنند، برخورد می‌کند و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از این‌گونه موارد مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی