صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گزارش و خبر

بسکتبال برای جام جهانی استارت زد
آرزومندی: حدادی تلاشش را می‌کند تا به تیم ملی برسد
پریسا غفاری/ تیم ملی بسکتبال کشورمان شنبه شب راهی ترکیه شد تا مسیر آماده‌سازی خود را با بازی‌های دوستانه برای شرکت در جام جهانی 2023 دنبال کند. در این اردوی برون مرزی تمام اردونشینان بجز امیرحسین یازرلو و حامد حدادی راهی شهر مانیسا در نزدیکی ازمیر شده‌اند.
این تیم برای آمادگی‌اش ۷ بازی دوستانه دارد. طبق برنامه تعیین شده، نخستین مقصد ملی‌پوشان، ترکیه است که یک بازی تدارکاتی با شاگردان ارگین آتامان در تیم ملی ترکیه خواهند داشت. سپس تیم بدون بازگشت به ایران عازم لبنان خواهد شد و دو بازی دوستانه با آنها دارد. بسکتبالیست‌های ایران پس از آن به مدت ۱۰ روز در تهران تمرین می‌کنند و راهی روسیه می‌شوند ودو بازی هم با روس‌ها درشهر «پِرم» روزهای 16 و 18 مرداد برگزار می‌کنند. شاگردان هاکان دمیر بلافاصله از روسیه عازم گرجستان می‌شوند و روز ۲۱ مرداد با تیم ملی مونته‌نگرو و روز ۲۳ مرداد با گرجستان دیدار می‌کنند. طبق خبرهای موجود مقصد بعدی تیم ملی نیز بدون بازگشت به ایران، حضور در تورنمنت پیک خواهد بود که به میزبانی چین برگزار می‌شود. شاگردان دمیر پس از این تورنمنت برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ عازم اندونزی می‌شوند. علی آرزومندی، مربی تیم ملی بسکتبال با توجه به تمرینات پنج هفته‌ای در آزادی معتقد است: «نزدیک به پنج هفته است که در پایان مسابقات لیگ برتر اردوها را استارت زده‌ایم. هاکان سعی کرد در این مدت تمرینات ویژه‌ای برای دفاع و حمله داشته باشد تا بازیکنان با خصایص او در اجرای تکنیک و تاکتیک آشنا شوند و براحتی برنامه‌هایش را در میدان اجرا کنند، اما تا وقتی بحث تمرین است و بازی نکنیم نمی‌توان گفت به خواست‌ها و لول مورد نظر خود دست یافته‌ایم.
باید گفت هفته‌های آینده دیسیپلین و نظم این مربی در بازی‌های دوستانه خود را نشان خواهد داد.» او در خصوص عدم همراهی حامد حدادی در اردوی ترکیه و لبنان نیز می‌گوید: «آسیب‌دیدگی آشیل خیلی بد است، 6 ، 7 ماه طول می‌کشد تا بتوانی بهبودی 100 درصدی پیدا کنی، ولی حامد دارد تمام سعی و تلاش خود را می‌کند. پیشرفت او را می‌بینیم و اگر شرایطش را پیدا کند به ما ملحق می‌شود.» سرمربی کاله همچنین از اهداف سرمربی تیم ملی که همان نمایش خوب در جام جهانی و صعود به دور دوم است؛ صحبت می‌کند: «این هدف ما در رویداد بزرگ پیش رو است که عملکرد خوبی داشته باشیم و با صعود به دور دوم، سهمیه المپیک بگیریم. در مجموع کادر فنی هم با انرژی خوبی که به تیم تزریق کرده، تیم را به سمت این هدف راهنمایی می‌کند.» در پایان آرزومندی از علت انتخاب بهنام یخچالی به عنوان کاپیتان اظهار بی‌اطلاعی می‌کند: «این موردی است که با هماهنگی سرمربی و فدراسیون انجام شده است.»


روسیه و ایران این بار در مسکو
دومین دیدار تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران فردا در شهر مسکو برگزار می‌شود. شاگردان مریم آزمون جمعه گذشته در شهر کازان 4 گل از روس‌ها خوردند اما بعد از پشت سر گذاشتن دو روز تمرین راهی مسکو شده‌اند تا برای دومین بار رودرروی این تیم قرار بگیرند. این دیدار ساعت ۱۸ به وقت تهران برگزار می‌شود.


28 تیرماه قرعه‌کشی فوتسال
سازمان لیگ فوتسال از جلسه قرعه‌کشی هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان خبر داد. مراسم قرعه‌کشی این دوره از پیکارها چهارشنبه ۲۸ تیرماه برگزار می‌شود که آوا آباندخت البرز، نفت امیدیه، کیمیای اسفراین، خانه من مشهد، مس کرمان، سهرابی دیواندره، پارس آرا شیراز، پویندگان فجر شیراز، گلبرگ تاکستان، شگفتی‌سازان جویبار، رودگر نوشهر و فولاد هرمزگان ۱۲ تیم حاضر در آن هستند و از ۳۰ شهریورماه به مصاف هم می‌روند.

جستجو
آرشیو تاریخی