صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

منصوری و ابوالفضلی دیگر حق قضاوت ندارند
فغانی: مرا که پارسال حذف کردند!
فدراسیون فوتبال  سال گذشته در اقدامی عجیب نام علیرضا فغانی را از لیست الیت ایران خارج کرد تا این داور از لیست بین‌المللی استرالیا به فدراسیون جهانی معرفی شود و در جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشد. محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری دو کمک داور سرشناس فغانی در جام جهانی هم به پرچم زدن در لیگ برتر ایران پرداختند و تا پایان لیگ بیست و دوم حضور داشتند. حالا اما با توجه به اجرای قانون محدودیت سنی داوران، ابوالفضلی و منصوری هم دیگر شانسی برای قضاوت در لیگ ایران ندارند. از سال‌های قبل کمیته داوران فدراسیون فوتبال قانون منع قضاوت داوران بالای 45 سال را در دستور کار داشت اما امسال زمزمه‌هایی در خصوص لغو این قانون وجود داشت تا داوران بتوانند به کار خود در صورت داشتن آمادگی جسمانی مناسب ادامه بدهند. با بررسی‌های صورت گرفته مصوب شد که قانون محدودیت سنی برای داوران باقی بماند و از این پس داوران بالای 45 سال حق حضور در لیگ ایران را ندارند. این در حالی است که قانون فیفا در این باره مدت‌ها است تغییر کرده و داوران دیگر محدودیت سنی برای قضاوت در رقابت‌های بین‌المللی ندارند. نکته‌ای که در خصوص فغانی وجود دارد این است که او مدت‌ها است در لیگ استرالیا قضاوت می‌کند. او در واکنشی کوتاه به حذف نامش از لیست داوران ایران در فصل آینده به خبرنگار «ایران» گفت: «مرا که پارسال حذف کردند!» حالا دو یار وفادار او نیز نمی‌توانند در لیگ برتر بیست و سوم پرچم بزنند تا وداعی عجیب با مسابقات داشته باشند.
خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران درباره لیست منتشر شده از داوران حذف شده، توضیح داد: «آن لیست اشتباهاتی دارد و تعداد آنها هم بیشتر از آن است که در رسانه‌ها آمده است. حدود ۵۰ داور و کمک داور خط خورده‌اند. خدا را شکر با صحبتی که با همه شده بود، همه شرایط را پذیرفتند و کسی به این موضوع اعتراضی نداشت. گفتنی است نام داورانی چون سیدمهدی سیدعلی و ترابیان هم در لیست داورانی که نمی‌توانند قضاوت کنند، قرار دارد.


معضل رادوشوویچ فعلاً حل شد
بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان سابق سرخپوشان پس از جدایی از این تیم بابت دریافت مطالباتش از پرسپولیس به فیفا شکایت کرد. او باشگاه پرسپولیس را به پرداخت ۹۵۰ هزار یورو محکوم کرد اما او به باشگاه تخفیف داد و قرار شد باشگاه در چهار قسط مطالبات او را پرداخت کند. با این حال سرخپوشان باید تا ۲۴ تیر ۲۰۰ هزار یورو به حساب او پرداخت می‌کردند که این پول تأمین و به حساب بازیکن ارسال شد اما به دلیل تعطیلی در روزهای جمعه و شنبه اروپا، هنوز تأییدیه دریافت صادر نشده است. در نهایت این بازیکن باید پس از چک کردن حساب، به فیفا دریافت و یا عدم دریافت مطالباتش را اعلام کند.


قربان‌زاده از درویش خواست
اعلام هزینه‌های هوادار پرسپولیس
در پی کمک‌های مالی یک هوادار متمول خارج‌نشین به باشگاه پرسپولیس در سال‌های اخیر، حالا این مسأله ابعاد تازه‌تری به خود گرفته است. در همین رابطه سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خواستار این شده تا کلیه هزینه‌ها و کمک‌های مالی این هوادار به باشگاه مشخص و اعلام شود. این در حالی ‌است که این هوادار متمول خارج‌نشین در سال‌های اخیر با پرداخت‌های مالی خود به بازیکنان و حتی باشگاه باعث شده تا برخی اتفاقات صورت بگیرد. این هوادار با وجود اینکه علاقه‌ای به انتشار اسمش در رسانه‌ها و مشهور شدن ندارد اما دردسرهایی هم در پرسپولیس به وجود آورده است! پرداخت‌های این فرد که توسط یکی از کارمندان باشگاه پرسپولیس از دبی به تهران صورت می‌گیرد، به وسیله یکی از بازیکنان در تیم توزیع می‌شود.
 

ارزشمندترین بازیکن لیگ
محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع ملی‌پوش تازه به خدمت گرفته شده پرسپولیس در ترانسفر مارکت با قیمت 2 میلیون دلار معرفی شده است تا از این جهت ارزشمندترین بازیکن کنونی لیگ برتر ایران محسوب شود. کنعانی‌زادگان که بعد از دو فصل حضور در لیگ ستارگان قطر و ترکیب الاهلی بار دیگر به پرسپولیس پیوسته، البته با مبلغ ریالی کمتری پیشنهاد سرخ‌ها را برای همکاری پذیرفته است و گفته می‌شود قرارداد او با این تیم 15 میلیارد برآورد می‌شود. البته کنعانی‌زادگان از دو تیم لیگ برتری ایران پیشنهادات بالاتری نسبت به پرسپولیس دریافت کرده بود اما در نهایت ترجیح داد در جمع سرخپوشان بار دیگر کار خود را دنبال کند.


قلی‌زاده، ستاره لیگ لهستان
 علی قلی‌زاده با قراردادی سه‌ساله راهی لخ‌پوزنان لهستان شد. لخ‌پوزنان برای این بازیکن مبلغ ۱.۸ میلیون یورو پرداخت کرد و قرارداد این بازیکن تا پایان ژوئن ۲۰۲۶ اعتبار دارد. در این میان، سایت rmf۲۴ لهستان، با تمجید از ملی‌پوش ایرانی نوشت: «قلی‌زاده بازیکنی است که می‌تواند در لیگ لهستان ستاره شود. در چند سال گذشته او در فرم عالی بوده و تکنیک بالایش را به‌خوبی نشان داده است. با توجه به مصدومیت فعلی اما باید قبول کرد که این خرید کمی ریسکی است. این فوتبالیست ۲۷ساله مهارت‌های فردی بالایی دارد و می‌تواند به‌خوبی دریبل بزند. بازیکنی مثل قلی‌زاده به اندازه انگشتان یک دست هم در لیگ لهستان نداریم.»
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی