صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

متهم ردیف اول امارات است
 خبر اول اینکه، «ایران» در شماره قبلی خود با اشاره به اهمیت راهبردی نشست مشترک کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه، به توضیح بخشی از بیانیه مشترک این کشورها که در آن ادعای امارات مبنی بر پیگیری موضوع جزایر سه‌گانه از سوی سازمان ملل مطرح شده بود، پرداخت و ذیل این مطلب تصریح کرد که اگرچه تذکرات لازم به روسیه داده شده اما جریان غربگرا تلاش دارد تا از کوچکترین محملی علیه روابط راهبردی ایران که به منظور خنثی‌سازی تحریم‌ها و برخلاف میل امریکا صورت می‌گیرد، استفاده کند. موضوعی که به مذاق «شبکه خبرنگاران برجامی» خوش نیامد و آنها با عدم فهم درست مسأله، «ایران» را روسوفیل نامیدند! (حال آنکه قبله آمال این افراد یعنی محمدجواد ظریف بود که در آخرین افاضات خود قرارداد استعماری «ترکمن‌چای» میان قاجار و روس تزاری را تحسین کرده بود!)  «ایران» در گزارش اخیر خود تأکید کرد که اگر قرار به احضار سفیری برای اعتراض به این بخش از بیانیه باشد، این سفیر دولت امارات است که در اولویت قرار دارد؛ دولتی که چه در نشست مشترک با چین و چه حالا در نشست مشترک با روسیه، ادعای دست‌اندازی به خاک ایران را مطرح کرده و سابقاً نیز همراهی تام و تمامی با تحریم‌های ظالمانه امریکا داشته است. رفتار دولت امارات قطعاً برخلاف سیاست‌ همسایگی بوده و لازم است دستگاه دیپلماسی، خطیبان محترم و فعالان رسانه‌ای، متهم ردیف اول این اتفاق را از یاد نبرند. چه آنکه تبلیغات جریان غربگرا علیه روابط راهبردی ایران بعضی‌ از کم‌سوادان عرصه روابط بین‌الملل را به این سخن واداشته که حرف از «تجدیدنظر» در برخی روابط بزنند، حال آنکه همین افراد در یک دهه گذشته از هیچ تلاشی برای عادی‌سازی روابط با دولت امریکا فروگذار نکرده و حالا فرصت را مغتنم می‌بینند تا همچون دولت متبوع خود، دست دولت سیزدهم را نیز از عواید دیپلماسی خالی کنند.

حلول کروبی در خبرنگاران اصلاح‌طلب!
 خبر دیگر اینکه، برخی خبرنگاران اصلاح‌طلب که این روزها با دست خالی مجبور به ساختن سوژه‌های بی‌ارزش برای گذران عمر هستند، در آخرین نمونه از سلسله رفتارهای حرفه‌ای خود به متنی از صفحه عربی روسیه در توئیتر رجوع کرده و مدعی شدند که روس‌ها خلیج همیشه فارس را «خلیج عربی» خطاب کردند، غافل از آنکه این حاشیه‌سازی، خود یادآور گاف معروف شیخ اصلاح‌طلبان در مناظرات سال 88 خواهد شد! عبارت به کار رفته در توئیتر روس‌ها، «دول الخلیج العربیه‌» است که مطابق قواعد عربی، صفت «العربیه» به واژه «دول» (جمع دوله، مونث و به معنای دولت‌ها) برمی‌گردد و ترجمه درست این عبارت، «دولت‌های عربی خلیج» است نه «دولت‌های خلیج عربی»، چرا که کلمه خلیج «مذکر» بوده و اگر قرار بود خلیج فارس خلیج عربی خطاب شود، باید «الخلیج العربی» قید می‌شد و صفت «العربیه» در اعراب، جنس و تعداد نیز به «دول» برمی‌گردد؛ مسأله‌ای که مهدی کروبی شیخ محصور اصلاح‌طلبان نیز با آنکه ادعای سال ها تحصیل در حوزه‌های علمیه را داشت، نفهمید و همین مشاوران آبروی او را در صحنه مناظرات انتخاباتی سال 88 بردند! این روزها که برجام و سینه‌چاکی برای امریکا دیگر نه آب و نه نانی دارد، حالا گویا بخشی از اصلاح‌طلبان از مسیر تخریب روابط راهبردی ایران با رقیبان امریکا ارتزاق می‌کنند و الا دمیدن بر طبل «منافع ملی» اساساً به این بخش از اصلاح‌طلبان نمی‌آید! چه آنکه این افراد در آشوب‌های اخیر در حال ترویج به اصطلاح جنبش «زن، زندگی، آزادی» بودند که اساساً شعاری برآمده از دل گروهک‌های «تجزیه‌طلب» و با هدف ترویج تجزیه سرزمینی ایران مطرح شد. اگرچه وقتی ترجمه یک عبارت ساده عربی نیز با غرض‌ورزی همراه باشد،  نمی توان  برای قرار نگرفتن در پازل دشمنان ایران چه در تخریب روابط راهبردی با روسیه و چین و چه در آشوب‌های سال گذشته، از این جماعت انتظار بیشتری داشت.

جزئیات دستگیری عضو گروهک جیش الظلم
 دست آخر اینکه،  علی نارویی، عضو گروهک تروریستی جیش الظلم که پنجشنبه گذشته، خبر بازداشت وی از سوی پاسداران گمنام اطلاعات سپاه منتشر شد، قصد داشت ضمن شناسایی مسئولان ارشد استان، زمینه ترور آنان را فراهم کند. به گزارش تسنیم، این فرد، یکی از عناصر آموزش دیده گروهک تروریستی «جیش الظلم» است که در پی اشراف اطلاعاتی و‌ اجرای سناریوهای سایبری و عملیاتی پاسداران‌‌ گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان دستگیر شد. این تروریست، در بحبوحه اغتشاشات مهرماه با دستور مستقیم فردی به نام «قادر» که یکی از سرکردگان گروهک تروریستی جیش الظلم بوده، مأموریت تأمین سلاح گرم و مهمات جنگی برای اشرار و شورشیان را نیز عهده‌دار شد. وی پس از خروج غیرقانونی از کشور، به محل اصلی آموزش نیروهای عملیات کننده گروهک انتقال داده شد که طی حضور 6 روزه در این پایگاه، آموزش‌های فشرده شامل بمب‌های مکانیکی، آهن‌ربایی و کنترلی و شیوه‌های نوین و تخصصی ترور و حذف فیزیکی شخصیت‌های برجسته را فرا گرفت. در گام بعد مأموریت شناسایی چهره‌های شاخص اطلاعاتی و امنیتی و به صورت ویژه مسئولان ارشد سیستان و بلوچستان به قصد ترور مسلحانه به وی ابلاغ شد که پس از ورود به خاک ایران تحت رصد قرار گرفته و با شناسایی ارتباطات او در نهایت دستگیر می شود.

جستجو
آرشیو تاریخی