صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی - ۲۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی - ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

زن جوان، 2 هزار تاکستانی را نقره داغ کرد
زن جوان که با شگردی خاص در تاکستان دست به کلاهبرداری 600 میلیارد تومانی زده بود دستگیر شد.
 محمد صمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که یک خانم در فروشگاه لوازم خانگی به صورت متقلبانه و با وعده پرداخت سودهای بالا نسبت به جمع‌آوری سرمایه‌های مردم اقدام می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه جرم این فرد محرز بوده و نامبرده قادر به ایفای تعهد خود نبود، با دستور قضایی و صدور قرار بازداشت موقت دستگیر و روانه زندان شد.
صمدی افزود: متهم با جمع‌آوری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از حدود ۲ هزار نفر کلاهبرداری کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: دستگاه قضا با مفسدین اقتصادی و افرادی که با کلاهبرداری به سرمایه‌های مردم چشم دوخته‌اند قاطعانه برخورد می‌کند اما انتظار ما از شهروندان این است که سرمایه‌های خود را به بهانه دریافت سودهای زیاد و غیرقانونی در اختیار افراد فاقد صلاحیت و شرکت‌های بدون مجوز قرار ندهند.

مرگ تلخ پسر کرجی
در زمین مستطیل سبز
یک نوجوان ۱۳ ساله بر اثر برخورد با تیر دروازه هنگام بازی فوتبال به کام مرگ فرو رفت.
سرهنگ پیمان گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر مرگ مشکوک یک نوجوان ۱۳ ساله در زمین فوتبال، واحد گشت کلانتری ۳۴ گرمدره و دیگر عوامل امدادی سریعاً در محل حادثه حاضر شدند.
وی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد یک نوجوان ۱۳ ساله در زمین فوتبال دچار حادثه شده و از ناحیه سر با تیر دروازه برخورد کرده و دچار خونریزی مغزی شده است.
این مقام انتظامی افزود: پس از انتقال مصدوم به بیمارستان و علی رغم تلاش‌های کادر پزشکی، متأسفانه این نوجوان به علت شدت جراحت وارده فوت کرد.
سرهنگ گودرزی در انتها از مردم خواست تا در انجام هرگونه فعالیت، اصول ایمنی را رعایت کنند تا شاهد موارد تأسف برانگیز این‌چنینی نباشیم.

بازداشت عاملان درگیری
مسلحانه شرق تهران
عوامل تیراندازی و درگیری مسلحانه در شرق تهران در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ سعید راستی، رئیس عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: اواسط خرداد ماه سال‌جاری، وقوع درگیری مسلحانه همراه با ایراد خسارت مادی به تعدادی از خودروهای شهروندان در منطقه شرق تهران به پلیس اطلاعات تهران بزرگ اعلام شد.
با حضور مأموران پلیس اطلاعات در محل و بهره‌گیری از اقدامات پلیسی، مشخص شد عامل اصلی این تیراندازی، یکی از اراذل و اوباش سطح تهران به هویت رضا بوده است که با شناسایی این متهم، مأموران با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، مخفیگاه متهم در شرق تهران را شناسایی و در ادامه مأموران اطلاع پیدا کردند که متهم بلافاصله پس از این درگیری مسلحانه از مخفیگاه خود متواری شده است.
در ادامه اقدامات پلیسی، مأموران مرکز عملیات و اطلاعات پلیس تهران بزرگ با انجام اقدامات پیچیده پلیسی، اطلاع پیدا کردند که رضا همراه با تعداد دیگری از مجرمان سابقه‌دار، با تشکیل باندی در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارند و درگیری مسلحانه در شرق تهران نیز به‌دلیل اختلافات ایجاد شده بین فروشندگان موادمخدر رخ داده است.
با تکمیل تحقیقات پلیسی و شناسایی آخرین مخفیگاه متهم، سرانجام ساعت 5 صبح روز دوشنبه 19 تیرماه، با اطمینان از حضور متهم و دیگر همدستان وی در این مکان، در یک عملیات غافلگیرانه اعضای این باند 7 نفره که در حال تقسیم بیش از یک میلیارد ریال وجه نقد حاصل از فروش موادمخدر بین خود بودند، دستگیر شدند.
این مقام انتظامی توضیح داد: در زمان عملیات دستگیری، متهمان اقدام به دادن رشوه یک میلیارد ریالی به مأموران کردند تا زمینه فرار خود را از دست مأموران فراهم کنند که مأموران برابر وظیفه ذاتی، موضوع را صورتجلسه و ضمیمه  پرونده متهمان کردند.
قطع انگشتان دست کارگر جوان
با همزن صنعتی
کارگری که در معدن مس گودکان مشغول کار با دستگاه همزن صنعتی بود، در یک حادثه شغلی انگشتان دستش را از دست داد.
صبح روز گذشته کارگری در معدن مس گودکان که حوالی معدن قلعه زری در شهرستان خوسف در استان خراسان جنوبی است، مشغول کار با دستگاه همزن صنعتی بود که طی یک حادثه شغلی؛ سه انگشت دست خود را از دست داد.
بر اساس این گزارش، با اطلاع سایر کارگران به گروه های امداد و نجات، این کارگر مصدوم تحویل عوامل اورژانس شده و او برای ادامه درمان به بیمارستان امام رضا(ع) در بیرجند منتقل شد.

بازداشت مادر و پسر جوان
به‌خاطر سرقت طلاهای کودکان
زن جوان با همدستی پسرش در پاکدشت به سراغ دختربچه‌ها می‌رفت و طلاهایشان را سرقت می‌کرد.
سرهنگ نجم‌الدین مرادی، رئیس پلیس پاکدشت گفت: گزارشی به پلیس 110 مبنی بر سرقت زیور آلات کودکان در حوزه کلانتری 15 مخابره شد و شگرد دزدان به این شیوه بود که خانمی با یک دختر بچه 7 ساله پس از ربودن النگو و گوشواره از محل متواری شده است.
وی در ادامه بیان داشت: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های درون سازمانی، سارقان را که یک زن و یک مرد بودند شناسایی کردند و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات پلیسی  آنها را دستگیر و از خانه آنها دو عدد النگو و دو عدد گوشواره کشف و ضبط شد.
این مقام مسئول افزود: درمواجهه حضوری به عمل آمده، متهم توسط شاکی شناسایی و پس از بررسی و دلالت به مقرمشخص شد نامبردگان با همدستی همدیگر که مادر و فرزند می‌باشند مبادرت به سرقت کرده و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت در پایان گفت: شهروندان محترم از رها کردن فرزندان خود به تنهایی در کوچه و خیابان جداً خود‌داری کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی