صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی - ۲۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی - ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

اخبـــار

تحویل اتوبوس‌های جدید تهران
و کلانشهرها
وزیر کشور از تحویل اتوبوس به شهرداری تهران و سایر کلانشهرها خبر داد.
احمد وحیدی در پاسخ به سؤالی درباره تحویل اتوبوس به شهرداری تهران و شهرداری‌های کلانشهرها به ایسنا گفت: اتوبوس‌ها در حال تحویل است و این کار در روال قرار گرفته است.
وزارت کشور در راستای تحقق برنامه تأمین ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس جهت تقویت سامانه‌های اتوبوسرانی شهری سراسر کشور، در گام نخست قرارداد تأمین ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس را با یک خودروساز داخلی منعقد کرده که سهم شهرداری تهران در این قرارداد ۹۰۰ دستگاه اتوبوس است. ۸۰ درصد هزینه تأمین اتوبوس‌ها بر عهده دولت و ۲۰ درصد آن برعهده شهرداری‌ها خواهد بود که از این تعهد سال گذشته ۱۷۶ دستگاه اتوبوس را تحویل شهرداری تهران داد.
اختصاص ۷۷ میلیون یورو برای خرید واگن‌های مترو از سوی دولت
رئیس شورای عالی استان‌ها نیز ابراز امیدواری کرد که در راستای تعاملات خوب دولت و شهرداری‌ها در سال‌جاری، اولین گام تحقق مدیریت یکپارچه شهری برداشته شود.
پرویز سروری با بیان اینکه رویکرد اصلی دولت همکاری با مدیریت شهری بوده و ما نیز گشایش‌های خوبی در عملکرد و رویکردهای دولت می‌بینیم، گفت: بروکراسی حاکم در دولت طولانی و دیر بازده است؛ به‌گونه‌ای که در خرید اتوبوس بعد از سال‌ها، دولت سهم ۸۰ درصدی خود را در خرید اتوبوس‌های شهری پرداخت کرده و در خریدهای شهری، دولت اعلام آمادگی کرده تا سهم خود را پرداخت کند. وی با بیان اینکه در موضوع مترو ما شاهد همکاری های خوب دولت هستیم، به‌گونه‌ای که ۷۷ میلیون یورو برای خرید واگن‌ها در نظر گرفته است، اظهار کرد: مجوزهای اداری صادر شده و دولت همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته اما با این حال معتقدیم روندهای بروکراسی باید اصلاح شود تا سریعتر کارها پیش برود.


برنامه پزشکی خانواده؛
از اولویت‌های مهم دولت
معاون بهداشت وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم اجرای کامل برنامه‌های مقابله با بیماری‌های واگیر، بر مراقبت و رصد فعال برنامه‌های در حال اجرا برای مقابله با این بیماری‌ها تأکید کرد.
دکتر حسین فرشیدی در اجلاس مدیران و رؤسای گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار داشت: چند روز پیش مقاله‌ای چاپ و مشخص شد که پس از ۲۰ سال که مالاریا در امریکا وجود نداشت، ۵ نمونه جدید شناسایی شد. معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: توجه به بیماری‌های غیرواگیر نباید ما را از بیماری‌های واگیر، غافل کند؛ بنابراین نظام مراقبت و رصد بیماری‌ها باید پویا و فعال باشد. از سوی دیگر همیشه باید آمادگی لازم برای شناسایی و شیوع احتمالی یک بیماری نوپدید را داشته باشیم. فرشیدی با اشاره به موفقیت‌های نظام سلامت در کنترل مرگ و میر نوزادان، کودکان و مادران باردار و بسیاری از بیماری‌های واگیر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۵ تا ۸۳ درصد از موارد مرگ و میر، مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است که یکی از عوامل آن می‌تواند موفقیت در اجرای برنامه‌های مقابله با بیماری‌های واگیر و کاهش سهم این بیماری‌ها در عوامل مرگ و میر باشد.
وی اولویت‌های معاونت بهداشت وزارت بهداشت در سال جاری را اجرای قانون جوانی جمعیت و همچنین سلامت خانواده دانست و گفت: اجرای این برنامه‌ها می‌تواند در راستای کنترل بیماری‌های واگیر، مؤثر باشد. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اجرای برنامه سلامت خانواده از اولویت‌های مهم دولت است و منابع مورد نیاز آن نیز تأمین شده است. رئیس جمهور نیز تأکید ویژه‌ای بر اجرای این برنامه دارد به گونه‌ای که در مراسم افتتاح کلان بیمارستان غدیر، سه بار در زمینه تقدم بهداشت بر درمان و اجرای برنامه سلامت خانواده، تأکید کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی