صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

نشست شورای حقوق بشر علیه نفرت مذهبی
شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است امشب، با توجه به آتش زدن قرآن در سوئد، در نشستی پیش‌نویس بحث‌برانگیزی را درخصوص «نفرت مذهبی» مورد بحث و بررسی قرار دهد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این پیش‌نویس توسط پاکستان (به نمایندگی از ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی) ارائه شد. این گروه، قرآن‌سوزی در استکهلم را «توهین‌آمیز، بی‌احترامی و تحریک‌آمیز» و اقدامی خواند که نفرت را شعله‌ور می‌کند و ناقض حقوق بشر است. این پیش‌نویس که اقدامات مکرر آتش زدن قرآن کریم را در کشورهای اروپایی و همچنین در دیگر کشورها محکوم می‌کند، با مخالفت برخی از دیپلمات‌های غربی مواجه شده است. با این حال مارک لیمون، مدیر اندیشکده گروه حقوقی جهان، مستقر در ژنو گفت: «اگر این قطعنامه تصویب شود، که احتمالاً چنین می‌شود، ثابت می‌کند که غرب در حال شکست در موضوعات کلیدی مثل مرز بین آزادی بیان و نفرت‌پراکنی است.»

 

رواج تبعیض نژادی
در سی. ان. ان
یک گزارشگر سابق شبکه سی.ان.ان از این شبکه خبری به اتهام تبعیض نژادی و اخراج ناعادلانه خود بعد از مجروح شدن شدید در حین مأموریت در اراضی اشغالی شکایت کرد. به گزارش سی.ان.ان، صائمه محسن، گزارشگر انگلیسی با اصالت پاکستانی این شبکه چندی پیش حین گزارشگری از شهر بیت‌المقدس درباره موضوع نزاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دچار معلولیت شد. اما شبکه سی.ان.ان درخواست انتصابش در یک شغل جایگزینی با تحرک فیزیکی کمتر را نپذیرفت و در نهایت به همکاری با او خاتمه داد.

 

ترکیه در مسیر کنترل مهاجرت غیرقانونی
وزیر کشور ترکیه متعهد شد، به حضور مهاجران غیرقانونی در کشور ظرف چهار پنج ماه آینده پایان دهد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، در حالی که روند اخراج آوارگان از ترکیه طی هفته‌های گذشته در میان هشدارها درباره نقض قوانین بین‌المللی و انسانی افزایش یافته است، وزارت کشور ترکیه اعلام کرده، حضور مهاجران غیرقانونی در این کشور ظرف چهار پنج ماه آینده پایان خواهد یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی