صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

تروریست کومله گرفتار کمین نیروهای ایرانی

اینجا ستون «ذره بین» است و ما با دقت بیشتری به جزئیات یک سوژه خبری پرداخته ایم:

 برخی منابع محلی کردستان از گرفتار شدن یک کادر ارشد گروهک تجزیه‌طلب کومله در کمین نیروهای امنیتی ایران خبر دادند. به گزارش این رسانه‌ها، خلیل فتاحی از کادرهای گروهک تروریستی کومله به دستور مستقیم عبدالله مهتدی و عبدالله آذربار معروف به عبه سور، وارد شهرستان مریوان شده که بلافاصله تحت رصد نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد و در درگیری با نیروهای امنیتی زخمی می‌شود. برخی منابع از بازداشت او توسط نیروهای امنیتی و بعضی منابع هم از انتقال او به بیمارستانی در سلیمانیه عراق خبر دادند. طبق این گزارش‌ها، نامبرده به کمین نیروهای امنیتی در مریوان می‌افتد که در این درگیری از ناحیه دست و پا زخمی شده و در حال حاضر در یکی از اماکن گروهک در شهر سلیمانیه تحت درمان است. این خبر در حالی منتشر شده که نیروی زمینی سپاه در حال پاکسازی منطقه از لوث وجود تروریست‌های تجزیه‌طلب است.
گفتنی است خلیل فتاحی از اعضای نزدیک به عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تروریستی کومله و مسئول مقر کومله در نقطه صفر مرزی با ایران است که سابقه دزدی، قاچاق انسان و شرارت سازمان‌یافته در منطقه را در کارنامه دارد.
این روزها گروهک‌های معاند کردی حال و روز خوبی ندارند و پس از شکست طرح‌های تجزیه‌طلبانه و ائتلاف‌شان در دوران آشوب، دوباره مانند قبل به جان یکدیگر افتاده‌اند؛ از منازعه احزاب با یکدیگر و ترور اعضا تا درگیری درون‌حزبی مانند درگیری فیزیکی شاخه‌های کومله. اوضاع این احزاب آن‌قدر وخیم شده است که برخی از گروهک‌ها مانند پاک (حزب آزادی کردستان) محدودیت‌های شدیدی روی نیروهای خود اعمال می‌کنند. در طول ائتلاف پوشالی ضدانقلاب مانند نشست دانشگاه جرج تاون، رسانه گروهک تجزیه‌طلب آزادی کردستان (ناسیونالیسم کردی) بارها عبدالله مهتدی، دبیرکل کومله را به خیانت و همدستی با پهلوی به مثابه قاتل «مبارزان کرد» متهم کرده بود. در یکی از این یادداشت‌ها آمده است:«چندی است حزب کومله (دکان عبدالله مهتدی) با بیعتی ناخوشایند سعی در کنار آمدن با تداوم دیکتاتوری بیش‌ازپیش سیستم‌های حاکم بر ایران کرده‌اند. پهلوی نتوانسته است کوچک‌ترین همراهی را میان نخبگان مخالف رژیم برای خود ایجاد کند و روی به افراد درجه سه و چهار (مهتدی) آورده است.»
کمین خوردن خلیل فتاحی در حالی اتفاق افتاده است که همزمان با این رویداد، گروهک تروریستی جیش‌العدل حمله‌ای ناموفق به کلانتری 16 زاهدان داشت. اقلیم کردستان یکی از مناطق سنتی تحت نفوذ رژیم‌صهیونیستی است و سرویس اطلاعات خارجی این رژیم (موساد) بعد از شکست آشوب 1401 و وخامت اوضاع داخلی اراضی اشغالی روی به فعال کردن گسل‌های قومیتی و نیروهای تجزیه‌طلب این مناطق آورده است. موساد همچنین بیش از یک سال است سعی دارد با نفوذ در مناطق مرزی جنوب‌شرق کشور و با کمک گروهک‌های تجزیه‌طلب و منافقین، استان سیستان و بلوچستان را ناامن کند.

جستجو
آرشیو تاریخی