صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

دستگاه‌ها تکالیف قانونی خود در قبال عفاف و حجاب را معطل نکنند

رئیس‌جمهور تأکید کرد: هیچ دستگاهی نباید به بهانه تأخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف، اجرای تکالیف خود در این زمینه را معطل نماید. آیت‌الله رئیسی در جلسه ویژه‌ای که صبح دیروز به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف تشکیل شده بود، از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضائیه و نیروی انتظامی خواست تا به تکالیف قانونی خود عمل نمایند و اجرای تکالیف قانونی هیچ دستگاهی نباید به بهانه تأخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف معطل بماند. این جلسه در ادامه جلسات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و همچنین سلسله جلساتی بود که به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور سران دیگر قوا و رؤسای دستگاه‌های ذیربط از زمستان سال گذشته به منظور ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف در حال برگزاری است.

دیدار جمعی از استادان علوم پزشکی با رئیس‌جمهور
رئیس جمهور همچنین در پی درخواست جمعی از استادان، دانشگاهیان و پزشکان برای بررسی مشکلات جامعه پزشکی، روز یکشنبه با تعدادی از ایشان دیدار کرد. وی با بیان اینکه استادان و جامعه پزشکی بخش مهمی از جامعه نخبگانی هستند که به‌صورت مستقیم به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: رعایت‌ شأن این قشر و زمینه‌سازی برای حل مشکلات آنها ضروری است.
رئیس جمهور با ضروری دانستن به‌روز شدن مداوم علم پزشکی و به‌کارگیری فناوری‌های جدید از سوی جامعه پزشکی، برداشتن گام‌های اساسی برای رفع مشکلات جذب پزشک در هیأت‌های علمی را نیز مورد تأکید قرار داد و سازمان اداری و استخدامی کشور را مکلف کرد سریعاً شرایط لازم برای این منظور را فراهم کند.

 

 بسیاری از ناهنجاری ها
جرم مشهود است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، روز دوشنبه ۱۹ تیر ماه، طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به شهادت دو نفر از نیرو‌های فراجا در حادثه تروریستی کلانتری ۱۶ زاهدان و سایر شهدای امنیت که در اثر اقدامات تروریستی هدایت شده از خارج به شهادت رسیدند، تأکید کرد: باید اعلام کنیم که برخی از عوامل و عناصر دشمن در این ارتباط نیز دستگیر شده‌اند.  به گزارش میزان، اژه‌ای همچنین با اشاره به مقوله امنیت روانی مردم، اظهار داشت: دادستان‌ها و همه مسئولان ذیربط قضایی در برابر کسانی که به نحوی از انحاء با فعل، قول و نشر دروغ درصدد آنند که مردم را پریشان و مضطرب و مسأله‌سازی کنند و آب به آسیاب دشمن بریزند، اقدامات قانونی و قاطعانه را به عمل آورند و اجازه ندهند امنیت روانی مردم آسیب ببیند و دشمن در پیشبرد عملیات روانی خود به توفیق برسد.   
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: باید از همه کسانی که در قبال تثبیت امنیت روانی مردم و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی دغدغه‌مند هستند و مطالبه‌گری می‌کنند، تقدیر به عمل آورد. اژه‌ای اظهار کرد: در جلسه سه‌شنبه هفته گذشته با رئیس‌جمهور، تأکید کردم که ما در حوزه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و مظاهر آن، قانون داریم و نباید منتظر لایحه مجلس در این خصوص باشیم؛ چرا که ممکن است این مقوله زمانبر باشد؛ با همین قوانین موجود می‌توان در امر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داد. قاضی‌القضات بیان داشت: تأکید عدلیه از سال گذشته بر این بوده و است که بسیاری از ناهنجاری‌ها، جرم مشهود است و با همین قوانین موجود می‌توان با هنجارشکنان بویژه افرادی که به صورت سازمان یافته در این راستا اقدام می‌کنند برخورد کرد، ولی متأسفانه به هر دلیل با جرم مشهود برخورد نمی‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی