صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

ذره بیــن

حمایت خونین ضدانقلاب از تروریسم

ارائه دروغ‌های باورنکردنی، هنرنمایی منحصر‌به‌فردی است که بی‌بی‌سی فارسی و سایر رسانه‌های معاند به سبک نازی‌های دوران هیتلر رقم زدند. قلب واقعیات، انکار مستندات و در نهایت تشکیک در روند قضایی به‌عنوان رویه حمایتی از شرارت‌ها علیه جمهوری اسلامی، این‌بار این رسانه‌ها را در ردیف حامی جنایتکارترین گروه‌های تروریستی دنیا نشاند، چه آنکه در آخرین فقره، این رسانه‌ها از عناصر معدوم داعش که در حادثه شاهچراغ دستشان به خون 13 ایرانی آغشته بود، انگاره «مظلومیت» بازنمایی کردند.
ایران‌اینترنشنال در مصاحبه با فردی تحت عنوان کارشناس حقوقی، بدون ارائه هیچ سند یا دلیل منطقی‌ای مدعی شد عاملان حمله مسلحانه به حرم شاهچراغ تحت شکنجه اعتراف اجباری کرده‌اند و در ادامه در رویکردی متناقض مدعی شد هدایت این حمله تروریستی اساساً از سوی خود نظام صورت گرفته است!
در طرفی دیگر، مسیح علی‌نژاد نیز در پیامی اینستاگرامی ضمن حمایت از عوامل حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، آنها را افرادی «بی‌پناه» خواند!
شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی نیز همین روند تردیدافکنی در مشروعیت دادگاه‌های جمهوری اسلامی را در پیش گرفت و میهمان برنامه «60 دقیقه» محمدجواد اکبرین، از شاگردان حسینعلی منتظری و نزدیک به طیف روشنفکری دینی ضمن ایجاد تشکیک در روند رسیدگی عادلانه به اتهامات، مدعی شد قوه قضائیه عضویت این افراد در داعش را پیش‌فرض گرفته و سپس حکم صادر کرده است؛ لذا حکم اعدام این افراد مشروعیت ندارد.
به طور کلی پس از هر اقدام قضایی علیه شرارت‌ها و عناصر تروریسم، جریان رسانه‌ای ضدانقلاب از اکانت‌های توئیتری گرفته تا شبکه‌های تلویزیونی، سعی می‌کنند با فریب روانی و فشار به افکار عمومی، از یک سو حکم قضایی را تحت‌الشعاع قرار دهند و از سوی دیگر به اغتشاشگران داخلی یا گروهک‌های تروریستی پیام حمایت‌آمیز ارسال کنند. این در حالی است که همزمان با اجرای حکم اعدام تروریست‌های حادثه شاهچراغ، حمله‌ای تروریستی به کلانتری 16 زاهدان صورت گرفت که گروهک جیش‌العدل مسئولیت آن را برعهده گرفت. پس از آن نیز شاهد ایجاد روندی شبیه همین روند رسانه‌ای اعدام عوامل حمله به حرم احمد بن موسی(ع) توسط جریان معاند بودیم، به طوری که عبدالستار دوشوکی (بنیانگذار تشکیلات تجزیه‌طلب «جبهه متحد بلوچستان ایران») در مصاحبه با بی‌بی‌سی این رخداد تروریستی را اقدامی در راستای فشار بر عبدالحمید اسماعیل‌زهی (امام جماعت مسجد مکی زاهدان) خواند و جیش‌العدل را نه برای اقدام تروریستی بلکه برای اعلام پذیرش مسئولیت آن سرزنش کرد! ایران‌اینترنشنال نیز سعی کرد همین رویکرد سنتی بی‌بی‌سی را پیش بگیرد و رحیم بندویی از سران تشکیلات تجزیه‌طلب «حزب مردم بلوچستان» در گفت‌و‌گو با این رسانه تروریستی ضمن ابراز تأسف از بیانیه جیش‌العدل، اقدام این گروهک را «برنامه‌ای از پیش تعیین شده توسط جمهوری اسلامی» دانست!
جستجو
آرشیو تاریخی