صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

 تقدیم استوارنامه سفرای 4 کشور
به آیت‌الله رئیسی

روز گذشته در دیدارهای جداگانه‌ای، سفرای جدید کشورهای فیلیپین، لیبی، بنگلادش و هند استوارنامه‌های خود را تقدیم آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کردند. رئیس‌جمهور در این دیدارها، بر تلاش برای گسترش روابط فیمابین تأکید کرد.آیت‌الله رئیسی در دیدارهای جداگانه با آقایان «ربرتو جی مانالو»، «جمعه حسن فضیل»، «منجورول کریم خان چودری» و «رودرا گائوراو شرست» سفرای جدید فیلیپین، لیبی، بنگلادش و هند، با اشاره به ظرفیت‌های متقابل موجود، بر ضرورت تلاش جدی برای فعال کردن این ظرفیت‌ها در راستای ارتقای سطح روابط فیمابین در همه حوزه‌ها بویژه تعاملات تجاری و اقتصادی تأکید و برای ایشان در اجرای مأموریت‌های خود آرزوی موفقیت کرد. سفرای جدید فیلیپین، لیبی، بنگلادش و هند نیز در این مراسم بر اهتمام و جدیت خود برای پیگیری مأموریت‌های محوله در تبادل ظرفیت‌های متقابل و گسترش تعاملات فیمابین تأکید کردند.

قدردانی رئیس جمهور
از حضور ارزشمند مردم در جشن بزرگ غدیر
رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، با اشاره به حضور ارزشمند و تاریخی اقشار مختلف مردم در جشن بزرگ عید غدیر و تشکر از همه دست‌‌اندرکاران برگزاری این جشن و پوشش مناسب رسانه‌ای آن، این شکوه به یاد ماندنی را نمادی از انسجام ملی حول محور ولایت و همچنین جلوه‌گاه نشاط اجتماعی دانست و بر افزایش بیش از پیش زمینه‌های بروز و ظهور نشاط اجتماعی در جامعه تأکید کرد.
آیت الله رئیسی، برگزاری مردمی مناسک وحدت‌بخشی همچون جشن بزرگ عید غدیر را الگوی مناسبی برای مسئولان در همه ارکان حاکمیت دانست و با تأکید بر پرهیز از هر اقدامی که پیام آن به جامعه، حتی احتمال وجود اختلاف میان قوا باشد، افزود: تفاوت سلیقه و اختلاف نظر در عرصه گسترده اداره امور کشور طبیعی است، اما پیگیری موارد اختلافی باید از مبادی قانونی و حقوقی و به دور از هرگونه حاشیه‌آفرینی و ارسال پیام اختلاف باشد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش قانون ایجاد و فعالیت برخی شوراها که نمایندگان آنها از سوی وزرا تعیین می‌شوند، اما پس از انتصاب، دولت امکان نظارت بر عملکرد آنها را ندارد، دارای اشکال دانست و گفت: این قانون نیاز به اصلاح دارد، چرا که منطقی نیست فردی به عنوان منصوب دولت در مجموعه‌ای فعالیت کند،‌ اما دولت و اعضای آن امکان نظارت بر عملکرد او را نداشته باشند.
آیت الله رئیسی بر ضرورت پاسخگویی سریع، اثرگذار و مستدل دستگاه‌ها به شبهاتی که در مورد حوزه‌های تخصصی دولت مطرح می‌شود، تأکید و وزرا را مکلف کرد نسبت به ابهامات مطرح شده در کمترین زمان ممکن پاسخ دهند.

 

برنامه‌ریزی برای تکمیل طرح‌های
 کهگیلویه و بویراحمد

جلسه بررسی و جمع‌بندی موضوعات و طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد عصر دیروز (یکشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
محمد مخبر در این جلسه بر ضرورت اولویت بندی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد تأکید کرد. در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مقامات و مسئولان ارشد محلی حضور داشتند، آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر نخست و موضوعات و طرح‌های دور دوم سفر به این استان بررسی و جمع‌بندی شد. همچنین اعلام شد طرح‌های نیمه تمام که در سفر اول رئیس جمهور به این استان در خصوص تکمیل آنها برنامه‌ریزی شده بود، با حضور آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری خواهد رسید.

پیام السودانی به مخبر
مخبر همچنین عصر دیروز در دیدار «صالح الحسناوی» وزیر بهداشت و درمان عراق از آمادگی شرکت‌های تولید دارو و تجهیزات پیشرفته پزشکی ایران برای تأمین نیازهای دارویی و پزشکی عراق خبر داد و گفت: ایران و عراق می‌توانند با همکاری و مشارکت یکدیگر نسبت به احداث خط تولید دارو و صادرات به کشورهای اسلامی اقدام کنند و در منطقه پیشگام باشند.
الحسناوی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام نخست وزیر عراق به معاون اول رئیس جمهور کشورمان، پیام محمد شیاع السودانی را به استحضار مخبر رساند.

جستجو
آرشیو تاریخی