صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

مرگ تلخ مرد لنگرودی در ساحل چاف
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از غرق شدن مرد ۳۷ ساله حین شنا در ساحل چاف این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حمیدرضا سرخوش‌پور در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن فردی در ساحل چاف لنگرود، بلافاصله مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: با حضور پلیس و تیم‌های امدادی در محل اعلامی و بررسی صورت گرفته مشخص شد، فردی که برای تفریح و شنا به ساحل چاف لنگرود رفته بود در دریا غرق شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود تصریح کرد: جسد فرد غرق شده از آب خارج و با هماهنگی قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. سرهنگ سرخوش‌پور اضافه کرد: با توجه به علائم و هشدارها شهروندان از شنا کردن در محل‌های ممنوعه و خطرآفرین خودداری و از مکان‌های مطمئن، امن و دارای نجات غریق استفاده کنند.

آتش سوزی در حرم سیدجلال الدین
مسئول واحد آتش نشانی آستانه اشرفیه به تشریح جزئیات حریق در حرم سیدجلال‌الدین اشرف پرداخت و گفت: با حضور بموقع واحد آتش نشانی حریق در همان ابتدا مهار شد.
میثم دریارو با اشاره به جزئیات حریق در بقعه متبرکه سیدجلال‌الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه اظهار کرد: وقوع حریق واحد اداری در طبقه فوقانی حرم مطهر حضرت سیدجلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه در ساعت ۱:۲۳ بامداد روز یکشنبه به واحد خبر آتش نشانی گزارش شد.
وی از اعزام ۴ خودروی آتش نشانی و ۱۴ آتش نشان به محل وقوع حریق خبر داد و افزود: با حضور بموقع واحد آتش نشانی و عملیات اطفا، حریق در همان ابتدا مهار شد.
مسئول واحد آتش نشانی آستانه اشرفیه با بیان اینکه با مهار بموقع این آتش‌سوزی از سرایت حریق به سایر اماکن حرم جلوگیری شده است، گفت: علت این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است و تاکنون هیچ نظری در این خصوص نمی‌توان ارائه داد.
دریارو از مصدومیت یک آتش نشان در عملیات اطفا خبر داد و بیان کرد: در این عملیات یک آتش نشان از ناحیه پا دچار آسیب شد که مورد مداوا قرار گرفت.

قتل دوست صمیمی در میامی
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: فردی که در یکی از استان‌های همجوار با سمنان، با ضربات چاقو دوست خود را به قتل رسانده بود، در میامی دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه یک مورد قتل با ضربات چاقو به فوریت‌های پلیسی استان همجوار سمنان اطلاع داده می‌شود، ابراز کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که فرد جوانی توسط اشخاصی چاقو خورده و در بیمارستان حضور دارد.
وی با بیان اینکه فرد مضروب به دلیل جراحات وارده فوت می‌کند، ابراز کرد: متهم بلافاصله از صحنه می‌گریزد اما با اطلاع فرماندهی انتظامی استان مذکور، راه‌های شهرستان میامی زیر نظر گرفته شده و در نهایت فرد متهم دستگیر می‌شود.
فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه این فرد به بزه خود در استان همجوار اعتراف کرده است، گفت: انگیزه این فرد برای قتل دوست خود اختلافات شخصی اعلام شده است.
موقوفه‌ای گفت: این فرد برای ادامه دادرسی به مقامات استان همجوار تحویل داده شد.

غرق شدن جوان ۱۷ ساله در شاه قاسم
رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج از غرق شدن جوانی ۱۷ ساله در سد شاه قاسم خبر داد.
محمد رستمی اظهار کرد: حدود ساعت 5و30 دقیقه صبح یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ در پی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی یاسوج و اعلام خبر غرق شدن پسری حدوداً ۱۷ ساله هنگام شنا در سد شاه قاسم یاسوج، بلافاصله غواصان این سازمان به محل اعزام شدند. وی اظهارکرد: پس از ۱۰ دقیقه تلاش و عملیات جست‌و‌جو، ساعت 5و40 دقیقه توسط تیم سه نفره غواصان آتش نشانی جسد این جوان بومی شهرستان بویراحمد که به همراه دو سه نفر از دوستانش برای شنا و تفریح به سد رفته بود، پیدا شد.

قتل یک زن توسط شوهرش در اسلامشهر
فرمانده انتظامی اسلامشهر از دستگیری یک قاتل فراری کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد. سرهنگ محمدرضا علیزاده از دستگیری یک قاتل در اسلامشهر خبر داد و در تشریح جزئیات این دستگیری اظهار داشت: با هوشیاری مأموران کلانتری ۱۵ امامزاده عقیل اسلامشهر فرد قاتلی که همسر خود را به علت اختلافات خانوادگی به قتل رسانده و متواری شده بود، در کمتراز ۲۴ ساعت در اسلامشهر دستگیر شد. علیزاده گفت: ۱۵ تیرماه سال‌جاری در تماسی تلفنی با پلیس ۱۱۰ یک مورد قتل در اسلامشهر گزارش می‌شود که با اعلام این خبر بلافاصله مأموران کلانتری ۱۵ امامزاده عقیل برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. فرمانده انتظامی اسلامشهر افزود: با حضور پلیس در صحنه جرم مشخص شد زنی ۲۷ ساله به وسیله چاقو به قتل رسیده است و در همین خصوص، مأموران به صورت ویژه و با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شدند. وی در ادامه عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه پلیس و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد همسر مقتول، به دلیل داشتن اختلافات خانوادگی با او درگیر شده و همسرش را به قتل رسانده و با فرزند ۴ ماهه خود از محل متواری شده است.

قتل فجیع جوان رودباری در خورگام
فرمانده انتظامی رودبار از قتل یک جوان ۲۷ ساله و دستگیری فرد متهم به قتل در بخش خورگام خبر داد. سرهنگ عیسی روشن‌قلب، فرمانده انتظامی رودبار با اشاره به قتل یک جوان ۲۷ ساله در بخش خورگام گفت: متهم به قتل ۳۸ ساله در کمتر از یک ساعت دستگیر شد. او افزود: در پی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع با سلاح سرد بین دو نفر در بخش خورگام، مأموران انتظامی برای پیگیری موضوع به محل حادثه اعزام شدند. به گفته فرمانده انتظامی رودبار، با حضور پلیس در محل مشخص شد یک جوان ۲۷ ساله در این درگیری با ضربات چاقو بشدت مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شده است. سرهنگ روشن‌قلب با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری ضارب آغاز شد، تصریح کرد: متأسفانه مرد جوان مجروح بر اثر شدت جراحات وارده در مرکز درمانی فوت کرد. او گفت: مأموران آگاهی با اقدامات فنی و پلیسی انجام شده، فرد متهم به قتل را در کمتر از یک ساعت دستگیر کردند. این مقام انتظامی افزود: قاتل ۳۸ ساله در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف و علت و انگیزه‌اش را اختلافات شخصی و قبلی اعلام کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی