صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

مخفیگاه
مجرم فراری کجاست؟!
فرماندهی انتظامی استان فارس با انتشار تصویر متهم متواری «محمود بیاتیان» از مردم خواست تا در صورت مشاهده یا شناسایی این فرد، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند. متهم به مشخصات «محمود بیاتیان» تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی است.
بنا به درخواست مرجع قضایی، تصویر بدون پوشش این متهم در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا کسانی که متهم را مشاهده  یا اطلاعاتی از وی دارند، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

قتل زن 22 ساله در فسا
مرد 29 ساله در درگیری با زن جوانش در فسا دست به قتل زد.
سرهنگ «محمدهاشم قسام» رئیس پلیس فسا در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام گزارشی به پلیس 110 مبنی بر جراحت شدید زنی جوان در یکی از محله‌های شهرستان فسا، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد به دلیل درگیری یک زن و شوهر در خانه، مرد 29 ساله، همسر 22 ساله خود را با سلاح سرد مجروح کرده که به فوت زن منجر می‌شود.
این مقام انتظامی با بیان اینکه پیگیری تخصصی برای دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، ادامه داد: ساعتی پس از وقوع قتل، مأموران  انتظامی موفق شدند متهم را در یکی از محله‌های شهرستان فسا شناسایی و دستگیر کنند.

غافلگیری کیف قاپان حرفه‌ای در شیراز
اعضای یک باند 5 نفره که در شیراز دست به کیف قاپی‌های سریالی می‌زدند در عملیات پلیسی دستگیر شدند. سرهنگ «کاووس حبیبی»، رئیس پلیس آگاهی فارس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره قاپ زنی تلفن همراه در سطح شهر شیراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات پلیسی و بررسی‌های انجام شده مشخص شد که 5 نفر با استفاده از موتورسیکلت و موقعیت مناسب اقدام به قاپ زنی تلفن همراه و کیف دستی از شهروندان می‌کنند. این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی در نهایت سر کرده باند شناسایی و با تعقیب و مراقبت‌های محسوس و نامحسوس از سوی کارآگاهان در نهایت به همراه 4 نفر از اعضای باند شناسایی و در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند. سرهنگ حبیبی ادامه داد:متهمان در بازجویی‌های علمی و پلیسی به 30 فقره قاپ زنی تلفن همراه در سطح شهر شیراز اعتراف و پس از طی مراحل قانونی راهی زندان شدند.

پسر جوان
فرشته نجات 6 بیمار شد
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای جوان مرگ مغزی شده ۲۴ ساله ساکن سبزوار به جان ۶ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.
دکتر ابراهیم خالقی در ادامه گفت: در هزار و سیصد و سی و ششمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم محمد کیوانلو شهرستانکی، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امدادی شهید دکتر بهشتی سبزوار، پس از تأیید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
وی ادامه داد: کلیه‌های این جوان مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به بانوی ۲۶ ساله ساکن تربت حیدریه و مرد ۳۹ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند، اهدا و پیوند شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به مرد ۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.
دکتر خالقی افزود: قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی، برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی