صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

در ارتباط تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه زابل انجام شد
بررسی مشکلات بادهای ۱۲۰ روزه

معاون اول رئیس جمهور در ارتباط تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان و همچنین فرماندار ویژه زابل آخرین وضعیت ناشی از بادهای موسمی ۱۲۰ روزه را جویا شد و بر رسیدگی فوری برای کاهش مشکلات مردم تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این تماس بسیج دستگاه‌های امدادرسان برای کمک به آسیب دیدگان و خانواده‌ها و سکونتگاه‌های در معرض شن‌های روان را ضروری دانست و آمادگی همه جانبه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را برای رسیدگی به وضعیت بیماران و آسیب دیدگان احتمالی خواستار شد. معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تداوم این مسائل تا روزها و ماه‌های آینده تأکید کرد تا استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان درصورت نیاز به ملزومات و توانمندی‌های مرکز و استان‌های معین درخواست‌های خود را هر چه سریع‌تر منعکس کرده تا برای پشتیبانی بیشتر و کمک به تسکین آلام مردم هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد. وی از استانداری سیستان و بلوچستان خواست تا با کمک سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌ها برنامه و پیشنهاداتی را برای مقابله درازمدت با این پدیده ناشی از خشکسالی در دو دهه گذشته در آن استان ارائه دهند.
استاندار و فرماندار ویژه زابل نیز ضمن تشریح وضعیت منطقه، از آمادگی برای مقابله با پیامدهای این پدیده و کمک به آسیب دیدگان خبر دادند.

 

کاردار سفارت انگلیس احضار شد

در واکنش به ادامه اقدامات و اظهارات مخرب و مداخله جویانه انگلیس، الیزابت مارش کاردار سفارت انگلیس در تهران در غیاب سفیر، روز پنجشنبه توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد. احمدآبادی اظهارات و مواضع مقامات انگلیسی و همچنین تحریم‌های اخیر این رژیم علیه ایران را اقدامی غیرقانونی و مداخله جویانه قلمداد و آن را قویاً محکوم کرد. وی افزود: در حالی که مردم ایران نقش رسانه‌های معاند مستقر در انگلیس در ترویج خشونت را هنوز فراموش نکرده‌اند، جای تعجب است که انگلیس به جای پاسخگویی، به روند اتهام زنی خود همچنان ادامه می‌دهد. مدیرکل غرب اروپا تصریح کرد: به مقامات انگلیس توصیه می‌کنیم با نگاه به تجارب گذشته، از ورود به دام‌های تنیده و شناخته شده از سوی رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی خودداری کنند. وی اظهار داشت: تداوم رویکرد مخرب انگلیس قابل قبول نبوده و حتماً با اقدام متقابل، متناسب و مؤثر جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

 

تردید مجمع نسبت به انتخابات تناسبی

مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین نشست خود که با حضور رؤسای سه قوه برگزار شد، ارجاع مجدد طرح «انتخابات تناسبی در تهران» را مورد بررسی قرار داد. پیرهادی عضو هیأت رئیسه ، به دفاع از این مصوبه پرداخت و سپس احمد وحیدی وزیرکشور به برخی ایرادات در تبصره‌های این مصوبه اشاره کرد. همچنین محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور نیز از برگزاری انتخابات تناسبی در تهران دفاع کرد. در ادامه اعضای مجمع وارد شور شدند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با اشاره به ابهامات، اشکالات و نواقص موجود در طرح انتخابات به شیوه تناسبی، اتخاذ تصمیم در مورد آن را به بررسی بیشتر در کمیسیون تخصصی مجمع موکول کرد که با رأی اکثریت اعضای مجمع، این مصوبه به کمیسیونی تخصصی در مجمع ارجاع شد. بدین ترتیب تصمیم‌گیری در این باره  به شیوه تناسبی در جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی