صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

دزد موتورسیکلت‌ها
18 ساله است
سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت هنگام پرسه‌زنی با موتورسیکلت مسروقه خبر داد.
سرهنگ «کیومرث حسنوند» سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: ساعت 9 شامگاه 11 تیر ماه، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مأموران کلانتری 107 فلسطین در محدوده خیابان «نجات الهی» تهران در حال گشتزنی بودند که به راکب یک دستگاه موتورسیکلت که رفتار نامتعارف از خود نشان می‌داد مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.
 بررسی‌های اولیه مأموران نشان می‌داد، موتورسیکلت چندی قبل از شرق تهران به سرقت رفته که همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.
راکب موتورسیکلت پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شد که مأموران در نخستین‌ گام با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی و سپس با ایجاد طرح مهار، وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری متهم شدند.
وی با بیان اینکه از کوله‌پشتی متهم‌ آلات و ادوات سرقت کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت یک دستگاه موتورسیکلت و دیگر سرقت‌های موتورسیکلت در سطح معابر تهران اعتراف کرد.
سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده، متهم 18 ساله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

دزد طلافروشی‌های شرق تهران یک زن شیک‌پوش بود
رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری زن جوانی که از طریق کش‌روی اقدام به سرقت طلاجات از طلافروشی‌ها می‌کرد، خبر داد.
سرهنگ «محمد گودرزی» رئیس پلیس پیشگیری تهران بیان داشت: تیر ماه سال‌جاری در پی تماس تلفنی متصدیان واحدهای صنفی طلافروشی در خیابان «طاهری» تهران با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر سرقت طلاجات آنان توسط زن جوان، بلافاصله شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار کلانتری 121 این محله قرار گرفت و مأموران در محل حاضر شده و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.
در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم که خانمی 30 ساله است به همراه کودک خود به واحدهای صنفی طلافروشی مراجعه و با ایجاد حواس‌پرتی برای متصدی، طلاجات را سرقت و به سرعت از محل متواری می‌شود.
با اطلاعات به دست آمده و دریافت مشخصات متهم، دستگیری سارقان در دستور کار مأموران انتظامی، قرار گرفت که با بررسی‌های میدانی متهم هنگام پرسه‌زنی در بازار چهره متهم شناسایی و بلافاصله دستگیر شد. سرهنگ گودرزی با اشاره به سوابق متعدد متهم در امر سرقت گفت: این فرد پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

آتش‌سوزی در اتاق عمل بیمارستان کیش
بروز آتش‌سوزی در کولر اسپیلت اتاق عمل بیمارستان کیش موجب دودگرفتگی شدید برای ساعاتی شد.
به علت حجم شدید دود و خسارات وارده اتاق عمل غیرفعال شد که با حضور سریع و بموقع تیم بحران بیمارستان، آتش‌نشانی و تیم بحران شرکت عمران، آب و خدمات کیش، حریق مهار شد، همچنین تجهیزات به سرعت از اتاق عمل خارج و عملیات پاکسازی و شست‌و‌شو آغاز شد.
با وجود هماهنگی‌های انجام شده با EOC استان هرمزگان و آمادگی دوفروند شناور اورژانس دریایی، یک فروند هلیکوپتر اورژانس هوایی و اعلام بیمارستان بندرلنگه به‌عنوان بیمارستان پشتیبان، در کمتر از دو ساعت اتاق عمل شماره ۳ که کمتر دچار خسارت و آسیب شده بود و بخش ریکاوری فعال گردید و تا چند ساعت دیگر اتاق عمل شماره ۲ و همچنین اتاق عمل واقع در کلینیک تخصصی (به‌عنوان پشتیبان) تجهیز و آماده ارائه خدمت شد.
خوشبختانه این حادثه خسارت جانی به همراه نداشته و بیماران بستری در بخش‌ها، همراهان و پرسنل در صحت و سلامت کامل هستند.
دکتر فردوسی در پیامی به هموطنان گفت: نگران نباشند، بیمارستان از نظر انجام اعمال جراحی اورژانسی هیچ مشکلی نخواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی