پروژه آزادراه تهران-شمال تجلی ارادهها است
رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح مسیر رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال با تأکید بر اینکه این پروژه تجلی ارادهها و کلمه «توانستیم» است با اشاره به لزوم تعیینتکلیف هرچه سریعتر دولت برای تأمین منابع مالی احداث منطقه 3 گفت:ما در بنیاد مستضعفان قصد کنار کشیدن از این پروژه را نداریم ولی این یک واقعیت است که پولی که بنیاد در این پروژه هزینه میکند پول مستضعفان است و باید به آنها بازگردد و ما 100 درصد عواید حاصل از عوارض را برای فعالیتهای محرومیتزدایی هزینه میکنیم.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح مسیر رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال با تبریک عید سعید غدیر و همزمانی افتتاح این مسیر با این عید بزرگ اظهار کرد:این تقارن بسیار مبارک و تونل نخست این منطقه مزین به نام امیرالمؤمنین(ع) شده است و ما اطمینان داریم کار بزرگی که در این پروژه به لطف خدا و به همت مهندسان و کارگران ایرانی انجام شد، قطعاً رضایت مردم را هم به دنبال دارد. وی ساخت این مسیر را تجلی ارادهها دانست و افزود:امروز تجلی شکلگیری ارادههایی است که این پروژه بزرگ را پس از سالها به این مرحله رساند و ما توانستیم به صورت عینی کلمه «توانستیم» را متجلی کنیم و امیدواریم تا پایان این دولت مسیر برگشت منطقه 2 که امروز 45 درصد پیشرفت دارد، به اتمام رسیده و تکمیل شود.رئیس بنیاد مستضعفان از دولت خواست هر چه سریعتر تکلیف منابع مالی احداث منطقه 3 را تعیین کند و گفت:ما در بنیاد مستضعفان قصد کنار کشیدن از این پروژه را نداریم ولی این یک واقعیت است که پولی که بنیاد در این پروژه هزینه میکند پول مستضعفان است و باید به آنها بازگردد و ما ۱۰۰ درصد عواید حاصل از عوارض را برای فعالیتهای محرومیتزدایی و محرومان هزینه میکنیم.فتاح با اشاره به جلو زدن بنیاد مستضعفان در تأمین منابع مالی از دولت در این پروژه گفت:تا امروز در مناطق یک، ۲ و ۴ آزادراه، ۶۰ هزار میلیارد تومان به قیمت روز هزینه شده که ۶۴ درصد آن را بنیاد تأمین کرده است و مابقی را دولت، ولی امیدواریم پس از حضور امروز رئیسجمهور و حمایتهای بیشتر دولت، این عقبماندگی دولت در تأمین هزینهها هر چه سریعتر برطرف شود.رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این پروژه در سطح استانداردهای ملی و بینالمللی احداث شده است، گفت:این یک نکته جدی است که این پروژه با تکنولوژی ایرانی ساخته و احداث شده است و در ساخت این مسیر برخی موارد که تا پیش از این تأمین تجهیزات آن از خارج کشور انجام میشد، از داخل تأمین شود.وی در پایان با تأکید بر اینکه تمام مسیر تردد خودروها در آزادراه تهران-شمال با دوربینهای نظارتی کنترل میشود، گفت:هدف غایی این پروژه تأمین یک مسیر امن، ایمن و راحت برای مردم است و ما این تلاشها و این مسیر را به مردم پیشکش میکنیم.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال در افتتاح مسیر رفت منطقه ۲ تشریح کرد
جزئیات فنی و مهندسی مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال در مراسم افتتاح مسیر رفت منطقه ۲ این آزادراه جزئیاتی از ویژگیهای فنی و مهندسی این پروژه تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سعید شاهسواری در مراسم افتتاح مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال با اشاره به ویژگیهای این مسیر اظهار کرد:۸۶ درصد مسیر از داخل تونل یا از روی پلها عبور میکند که بزرگترین پل این مسیر ۳۲۰ متر طول و ۴۷ متر ارتفاع دارد.مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با تأکید بر به کارگیری انواع تأسیسات الکترومکانیکال در این پروژه گفت:بهرهبرداری و نگهداری از این مسیر نیازمند سیستم تهویه، اعلام و اطفای حریق، پایش تصویری و اطفای حریق پستهای برق است که برای اجرای این سیستمها ۴۱ کیلومتر داکت بانک و ۴۷۰ کیلومتر کابلکشی انجام شده است.وی با بیان اینکه این پروژه کاملاً متفاوت با سایر پروژههای راهسازی کشور است، گفت:این پروژه تنها یک پروژه راهسازی نبوده بلکه در طول این مسیر مملو از انواع ابنیههای فنی است که کار را در این پروژه بسیار سخت کرده بود و احداث ۱۷ رشته تونل به طول ۱۸.۷ کیلومتر و ۹ دستگاه پل به طول یک کیلومتر بخشی از این ابنیهها است.شاهسواری با بیان اینکه در این پروژه ۳۰۰۰ نفر به صورت شبانهروز فعالیت داشتند، با تقدیر از تلاشهای کارگران و مهندسان گفت:با توجه به مشکلات موجود تلاش شد بهرغم همه مسائل مالی به هیچوجه در پرداخت حقوق کارگران و کارکنان این پروژه مشکلی ایجاد نشود و خوشبختانه تا امروز حقوق معوقی در حوزه کارگران و کارکنان نداشتهایم.وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تأمین مالی مناسب از سوی دولت، امکان بهرهبرداری از مسیر برگشت این قطعه در پایان سال آینده وجود دارد.