صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و پنج - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و پنج - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

تکذیب افزایش قیمت بلیت هواپیما
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزایش ۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما را تکذیب کرد و گفت: ۱۰ روز به ایرلاین‌ها مهلت داده شده است که افزایش ۲۹ درصدی ابلاغ‌ شده را رعایت کنند. پس از آنکه ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش 29 درصدی قیمت بلیت هواپیما را در خرداد‌ماه امسال صادر کرد، با وجود این ایرلاین‌ها پس از آن اعلام کردند با این افزایش قیمت موافق نیستند و درخواست افزایش بیشتری داشتند، اما سازمان هواپیمایی کشوری، ایرلاین‌ها را به رعایت سقف قیمتی تعیین ‌شده ملزم کرد، اما در برخی رسانه‌ها خبر افزایش مجدد ۹ درصدی قیمت بلیت منتشر و این‌طور مطرح شد که مقرر شده ایرلاین‌ها ۱۰ روز قیمت‌ها را بر اساس همان افزایش ۲۹ درصدی نگه دارند و پس از آن می‌توانند ۹ درصد به بهای بلیت اضافه کنند که جعفر یازرلو، سخنگوی این سازمان اعلام کرد این موضوع صحت ندارد و مهلت ۱۰ روزه‌ای که به ایرلاین‌ها داده شده، برای اجرای همان افزایش ۲۹ درصدی ستاد تنظیم بازار است.

ابلاغ دستورالعمل کشت قراردادی
وزیر جهاد کشاورزی از ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح کشاورزی قراردادی در هفته آتی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در جلسه طرح ملی جهش تولید در دیمزارهای کشور اظهار کرد: جدیت و همدلی در ستاد ملی جهش تولید در دیمزارها بسیار برجسته است و قطعاً در اجرای طرح کمک زیادی خواهد کرد.
وی افزود: از توانمندی سازمان تعاون روستایی برای خرید توافقی در طرح ملی جهش تولید در دیمزارها استفاده شود.
وی افزود: اجرای این طرح یک افتخار ویژه برای وزارت جهاد کشاورزی است. نیکبخت با اشاره به کشاورزی قراردادی عنوان کرد: دستورالعمل اجرای طرح کشاورزی قراردادی در آینده نزدیک تصویب و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

اتصال ۹۷ درصدی دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت
وزیر ارتباطات در نشست با رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فعالیت‌های در دست اقدام، از برنامه‌ای برای هوشمند شدن ۲۰ درصد از خدمات ارائه شده در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها تا پایان دولت و دستاوردهای بدست آمده در پلتفرم‌های بومی گفت.
‌به گزارش ایسنا، نشست مشترکی میان عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ذبیح اله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد. در این جلسه زارع‌پور با اشاره به راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در سال گذشته گفت: خوشبختانه به همت همکارانم در سازمان فناوری اطلاعات و پشتیبانی و همراهی سازمان امور استخدامی، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در سال گذشته راه‌اندازی شد و تا الان بیش از ۹۷ درصد از دستگاه‌های اجرایی به آن پیوسته‌اند و بیش از سه هزار خدمت در بستر آن به مردم ارائه می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی