صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و پنج - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و پنج - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

حوادث کوتاه

آزادی گروگان‌ها و مرگ گروگانگیر در شهر صدرای شیراز
فرمانده انتظامی استان فارس از آزادی گروگان‌ها در جریان یک گروگانگیری در شهر صدرای شیراز خبر داد. سردار رهام ‌بخش حبیبی، رئیس پلیس استان فارس گفت: ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه 13 تیرماه سال‌جاری، شخصی با خودروی پراید به قصد اخاذی به داروخانه‌ای در شهر صدرای شیراز مراجعه و با یک اسلحه کلت اقدام به تهدید، تیراندازی و گروگان گرفتن 5 نفر از عوامل داروخانه و شهروندان حاضر در آن مکان می‌کند. وی ادامه داد: موضوع به پلیس ۱۱۰ اعلام و بلافاصله مأموران انتظامی با توجه به حساسیت موضوع در محل حاضر شدند. فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: با حضور عوامل انتظامی در محل، فرد گروگانگیر اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کرده و علی‌رغم هشدارهای پلیس از تسلیم شدن خودداری نموده و ضمن تهدید جانی گروگان‌ها، به درگیری با مأموران ادامه می‌دهد. سردار «حبیبی» افزود: در نهایت با تلاش مأموران انتظامی همه افراد گروگان گرفته شده صحیح و سالم آزاد و فرد گروگانگیر نیز در درگیری متقابل به هلاکت می‌رسد. این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه فرد گروگانگیر به هلاکت رسیده به هویت «ب- ج» حدوداً ۳۵ ساله و سابقه‌دار است، تأکید کرد: کسانی که بخواهند به هر نحوی با اقدامات خود باعث ایجاد ناامنی در جامعه شوند، قطعاً با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

شهادت یک مأمور یگان ویژه در مانور رهایی گروگان
مأمور تکاور پلیس حین مانور رهایی گروگان به درجه شهادت نائل شد.
شامگاه سه‌شنبه 13 تیرماه امسال مجید سلیم‌زاده، از کارکنان یگان ویژه فراجا در حین مانور رهایی گروگان بر اثر سقوط از راپل بشدت مجروح و پس از انتقال به بیمارستان علی رغم تلاش پزشکان به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ملیکا برجی درگذشت
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس البرز از درگذشت «ملیکا برجی» خبر داد. ۲۴ اسفند سال گذشته مرکز اطلاع‌رسانی پلیس البرز اعلام کرد که مأموران پلیس در پی گشت ‌زنی در یکی از نقاط کرج به یک خودروی ۲۰۶ سفید که سابقه فروش مواد مخدر داشت دستور ایست می‌دهند که خودرو بدون توجه به ایست پلیس اقدام به فرار می‌کند. در اطلاعیه پلیس البرز آمده : مأموران برای توقف خودرو اقدام به تیراندازی می‌کنند که متأسفانه در حین تیراندازی 2 تیر به یک خانم و یک دختر نوجوان اصابت می‌کند که سریعاً پس از حادثه به مرکز درمانی منتقل می‌شوند. خودروی متهم پس از دقایقی متوقف و سرنشینان آن دستگیر شدند و از خودروی متهم مقادیری مواد مخدر کشف شده بود. حالا خانواده ملیکا برجی - دختری که در این حادثه زخمی شده بود - از درگذشت وی خبر دادند. خانواده برجی اعلام کردند که «از همان روز نخست فرماندهی انتظامی استان البرز همه توان خود را برای جبران و دلجویی به کار گرفت و همکاری بسیار خوبی برای بهبود فرزندمان داشت اما تقدیر الهی بر این بود که این‌گونه ملیکای عزیزمان به خداوند سبحان بپیوندد.»

دستگیری قاتلان
 مرد جوان در هامون
قاتل فراری و همدستانش که در هامون دست به قتل زده بودند دستگیر شدند. سردار جلیلیان، رئیس پلیس سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع قتل مردی 55 ساله در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان هامون و متواری شدن عاملان این جنایت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت. فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بررسی‌های دقیق پرونده و اقدامات تخصصی پلیسی، تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و بررسی ابعاد جرم توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، قاتل و 2 همدست دیگرش در یکی از محلات شهرستان هامون شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند. وی گفت: متهمان در مواجهه با مستندات و ادله خاص پلیس لب به اعتراف گشوده و انگیزه خود از ارتکاب این جنایت را اختلافات قبلی با مقتول عنوان کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی