صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و چهار - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و چهار - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

اقدام به آتش زدن نماینده مجلس شادگان
در کلنگ‌زنی دانشگاه پرستاری
روز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ و در مراسم کلنگ‌زنی دانشگاه پرستاری شادگان، یکی از شهروندان با ریختن یک بطری بنزین روی شیخ مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان قصد آتش زدن او را داشت که در نهایت با دخالت حاضرین در مراسم از وقوع حادثه جلوگیری شد.
این نماینده ضمن تأیید این خبر گفت: دلیل و انگیزه این فرد از این اقدام مشخص نیست و او بعد از آنکه موفق به روشن کردن فندک نشد، فرار کرد.
وی تأکید کرد: طرح شکایتی صورت گرفته و منتظر پیگیری دستگاه‌های مربوطه هستیم. طبق گفته این نماینده پیش از این نیز افرادی به خانه و ماشین شخصی‌اش تیراندازی کرده‌ بودند.

درگیری 5 بلاگر معروف در سعادت‌آباد تهران
۵ بلاگر فضای مجازی به اتهام شرارت و قدرت‌نمایی با سلاح سرد در منطقه سعادت‌آباد تهران دستگیر شدند.
سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران گفت: در پی انتشار فیلم ضرب و شتم یکی از شهروندان در مقابل یک واحد تجاری در منطقه سعادت‌آباد، موضوع در دستور کار مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از تصاویر دوربین‌های مداربسته محل درگیری، تعداد ۵ نفر از افراد اصلی شرکت‌کننده در این نزاع و درگیری شناسایی شدند و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد هر ۵ متهم شناسایی شده از بلاگر‌های معروف فضای مجازی به نام‌های پیمان، محمد، پویان، رضا و امیرحسین هستند که روز دوشنبه‌ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ هر ۵ متهم، در چندین عملیات همزمان در مخفیگاه‌هایشان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرکز عملیات پلیس اطلاعات منتقل شدند.

بازداشت قاتل فراری در زاهدان
قاتل فراری که فروردین ماه امسال دست به جنایت زده بود، دستگیر شد.
سردار دوستعلی جلیلیان رئیس‌پلیس سیستان و بلوچستان گفت: در فروردین ماه سال‌جاری در پی اعلام خبری به پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع قتل در شهرستان زاهدان و متواری شدن عامل این جنایت، اقدامات تخصصی و ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری قاتل فراری آغاز شد.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و ویژه صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، در نهایت قاتل در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد.
وی انگیزه خود را از وقوع این جنایت، اختلافات قبلی با مقتول عنوان کرد.

انهدام 2 باند سرقت مسلحانه خشن در ایذه
دو باند سرقت مسلحانه خودرو و سیم برق در ایذه منهدم شدند.
هدایت شهبازی فرمانده انتظامی ایذه در اهواز با اشاره به دستگیری دو باند سرقت مسلحانه در ایذه اظهار کرد: اعضای این باندها با سلاح اقدام به سرقت خودرو و سیم برق می‌کردند که تحت تعقیب قرار گرفتند.
وی با تأکید بر اینکه سرقت‌های خشن با برخورد شدید پلیس همراه خواهد بود، افزود: طی عملیات هماهنگی که با محوریت پلیس آگاهی و همکاری کلانتری‌های شهرستان انجام گرفت، تعداد 7 نفر از سارقین مسلح شهرستان دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ایذه ادامه داد: در این عملیات 3 قبضه سلاح جنگی و مهمات، یک دستگاه خودروی سواری پژو SLX سرقتی و مقداری از ابزارهای مختلف مورد استفاده در سرقت از آنها کشف و ضبط شد.
شهبازی با تقدیر از همراهی و همکاری شهروندان در جهت انجام این مأموریت، گفت: افراد بازداشت شده در سرقت‌های متعدد درون شهرستان و شهرستان‌های مجاور نقش داشته‌اند و با اقدامات و پیگیری لازم، به‌زودی همدستان آنها نیز دستگیر خواهند شد.

بازداشت 32 نفر  دیگر
در ماجرای فروش سؤالات کنکور 1402
۳۲ نفر از مجرمان فعال در حوزه کنکور که مدیریت ۸۰ فقره صفحه و کانال مجازی را بر عهده داشتند در عملیات پلیسی دستگیر شدند.
سردار وحید مجید، رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا با توجه به اهمیت آزمون کنکور سراسری از ضرورت هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها در جهت ارتقای امنیت برگزاری آزمون سراسری و جلوگیری از پدیده تقلب یا هر گونه سوء‌استفاده در این حوزه خبر داد.
وی ادامه داد: همانند سال‌های گذشته برخورد قانونی با مجرمان فعال در زمینه تقلب در آزمـون‌های فضای مجازی بخصوص آزمون نوبت تیر ماه جاری کنکور سراسری در قالب طرحی ویژه‌ در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته است.
 این مقام ارشد سایبری افزود: برابر پایش‌های صورت گرفته در فضای مجازی و اشراف این پلیس در شبکه‌های اجتماعی، تارنماها، صفحات و کانال‌های فعال تحت عناوین فروش سؤالات کنکور و فروش تجهیزات تقلب که غالباً با انگیزه و هدف کـلاهبرداری از داوطلبان و خانواده‌های آنان در حال فعالیت بوده، احصا شده است.
رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا افزود: برابر اقدامات عملیاتی و قانونی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا در استان‌ها تاکنون تعداد 32 نفر از مجرمان فعال در این حوزه که مدیریت 80 فقره صفحه و کانال را بر عهده داشتند شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند و اقدامات عملیاتی در این زمینه همچنان در دست پیگیری است.
سردار وحید مجید با هشدار جدی به فعالان این حوزه بیان داشت: اقدامات پلیس فتا با تمام توان در راستای برخورد با مجرمان فعال در زمینه پدیده کلاهبرداری تحت عنوان تقلب در کنکور سراسری استمرار خواهد داشت.
رئیس‌پلیس سایبری کشور در توصیه به داوطلبان و خانواده‌های آنان تأکید کرد: راه‌اندازی هر گونه صفحه و کانال تحت عنوان ارائه سؤالات کنکور سراسری صرفاً با هدف کلاهبرداری از داوطلبان بوده لذا مؤکداً توصیه می‌کنیم فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورند و مراقبت‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.
این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به عواقب ناگوار به همراه داشتن تجهیزات الکترونیکی بویژه تجهیزات مرتبط با تقلب در آزمون کنکور و محرومیت‌های ناشی از آن در زمینه شرکت در کنکورهای آتی برابر تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، به داوطلبان توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به تبلیغات فضای مجازی در زمینه استفاده از این دستگاه‌ها توجه نکنند.

جستجو
آرشیو تاریخی