صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

پیشنهاد علیرضا قربانی
به حاضران در کنسرتش
پیشنهاد علیرضا قربانی به افرادی که این شب‌ها در کنسرت او حاضر می‌شوند، این است که مناجات «می‌دانی تو» را با تمرکز و گوش جان بشنوند.
علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی که این شب‌ها کنسرت او در کاخ سعدآباد در حال برگزاری است، در میان اجرای قطعات خود گفت: «مرسوم شده است که در بسیاری از قطعات عزیزان حاضر با دوربین‌هایشان فیلم می‌گیرند، ولی من یک پیشنهاد دارم که این قطعه را چون بر اساس ساز و آواز است و اشعار بسیار بسیار بی‌نظیر ابوسعید ابوالخیر و به روایتی برخی از اشعار منتسب به حضرت مولانا را دارد، با جان و دل گوش کنید و روح و دلتان را پرواز دهید. فکر می‌کنم اگر این قطعه و شعر عارفانه و عاشقانه آن که مناجات با حضرت حق است با تمرکز گوش دهید و دل بدان بسپارید باعث شود روح‌تان سبک شود.»


اتمام مستند نیمه‌کاره اکبر عالمی
در حالی که سه سال از درگذشت اکبر عالمی می‌گذرد، یک مستند نیمه‌کاره او تکمیل شده‌ است. اکبر عالمی، مستندساز، منتقد و مدرس سینما یکی از قربانیان کرونا بود که مهرماه سال ۱۳۹۹ از دنیا رفت و اگر در میان ما بود امروز ۱۳ تیرماه هفتادوهشت‌سالگی‌اش را باید جشن می‌گرفت. عالمی در روزهای آخر زندگی خود مشغول ساخت دو مجموعه مستند درباره یکسری دستگاه‌ ویژه ماموگرافی و نیز با موضوع پتروشیمی بود که با درگذشت او این مستندها نیمه‌کاره ماندند.
 امیر سرایی‌مقدم که علاوه بر داشتن نسبت خانوادگی، دستیار اکبر عالمی در پروژه‌هایش بود خبر داد که این مستندها تکمیل و تحویل داده شده‌اند./ ایسنا

افتتاح نمایشگاه بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان
آیین افتتاح نمایشگاه آثار هنرجویان بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با حضور محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جعفر واحدی رئیس مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، مصطفی نصیری معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از هنرمندان جوان و دوستداران هنر در نگارخانه رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد./ ایرنا

فیلم تازه صدرعاملی
با اقتباس از کتاب فرهاد حسن‌زاده
رسول صدرعاملی برای تولید فیلم جدید خود قرار است از کتاب «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقتباس داشته باشد. حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رسول صدرعاملی کارگردان و تهیه‌کننده سینما درباره تولیدات آینده سینمایی کانون گفت‌و‌گو کرد.
او در این رابطه گفته است: «فیلمنامه‌ای که من از این کتاب نوشتم مربوط به دو سال پیش است و با توجه به اتفاق‌هایی که رخ داده است، باید آن را بازنویسی مجدد کنم. مهم برای ما رابطه نجات‌بخش پدر و دختر در این فیلم است.»

جستجو
آرشیو تاریخی