صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

حمله سگ‌های بی‌صاحب
به 14 زن و مرد و کودک در مرند
حمله سگ‌های بی‌صاحب در مرند 14 زن و مرد و کودک را راهی بیمارستان کرد. عابدینی، مدیر خدمات پرستاری بیمارستان حجت کوه‌کمری شهرستان مرند گفت: ۲ سگ هار شامگاه یکشنبه در شهر مرند به ١۴ نفر حمله کردند که این افراد شامل زن و کودک و مرد بودند و دچار جراحت‌هایی در سر و صورت و دست شدند و یک مجروح هم برای ادامه درمان به بیمارستان امام رضای تبریز انتقال داده شد و مجروح دیگر در بیمارستان مرند بستری شد. وی اضافه کرد: بقیه مصدومان پس از دریافت خدمات درمانی و واکسن هاری ترخیص شدند. جولان سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف شهرستان‌های استان گلایه‌مندی مردم و ترس آنان را دربرداشته و حمله به شهروندان و گاز گرفتن آنها به معضل اجتماعی تبدیل شده است. گاهی هم حمله سگ‌های صاحب‌دار هنگام سگ‌گردانی موجب ترس و وحشت شهروندان شده است. مردم از شهرداری‌ها جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب و از دستگاه‌های انتظامی و قضایی برخورد جدی و قاطع با پدیده زشت و خلاف قانون سگ‌گردانی را خواستارند.

جزئیات بازداشت فروشندگان سؤالات قلابی
8 نفر از کسانی که اقدام به فروش سؤالات کنکور 1402 در فضای مجازی می‌کردند، دستگیر شدند. سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن مواجه هستیم، افراد سودجویی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور مدعی‌اند که به سؤالات کنکور دسترسی دارند و با مبالغ نجومی این سؤالات را به فروش می‌رسانند. وی با اشاره به اقدامات همه‌جانبه پلیس در این حوزه، افزود: طی رصد و پایش فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی در پوشش ادعای فروش سؤالات کنکور 1402 و امتحانات نهایی، چندین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این خصوص مشاهده شد و مورد پیگیری ویژه قرار گرفت.  این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: طی تحقیقات سایبری کارشناسان پلیس فتای پایتخت مشخص شد، تعداد 10 کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از 200 هزار نفر دنبال‌کننده، ادعای فروش سؤالات امتحانات نهایی و کنکور را داشته و این سؤالات را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می‌رسانند. سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی، 8 نفر ادمین اصلی این تیم مجرمانه شناسایی شدند و پس از احراز هویت و تشریفات قضایی، پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر کند و در چرخه پیگیری قضایی قرار دهد. رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه این مجرمین نیز همانند دیگر متهمین دستگیر شده هیچگونه سؤالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تمام سؤالات کنکور تا ساعت و دقیقه برگزاری این آزمون در قرنطینه و پلمب هستند و افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سؤالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند. وی در توصیه به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و پر رنگ و لعاب فضای مجازی توجه نکنند، چرا که فرایند آزمون تعریف‌شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد نه تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیندازد. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: افراد سودجو با سوءاستفاده از هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده، اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند، لذا هموطنان هوشیاری لازم را داشته باشند و در صورت نیاز از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس
www.cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند.

بازداشت 3 مأمور قلابی در تهران
3 مأمور قلابی که با در دست داشتن حکم جلب تقلبی اقدام به اخاذی از طمعه هایشان می‌کردن در سیدخندان دستگیر شدند.
سرهنگ محمد گودرزی، رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: شامگاه یکشبه طی تماس تلفنی شهروندی با مرکز سامانه 110 پلیس مبنی بر حضور غیرقانونی و مشکوک 3 نفر با ادعای داشتن حکم جلب متهم، بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری 103 گاندی برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی در محدوده سیدخندان تهران اعزام شدند. با حضور مأموران کلانتری در محل، شهروندی به گشت انتظامی مراجعه و اظهار کرد: 3 مرد جوان با داشتن حکم جلب متهم و تجهیزات نظامی وارد ساختمان شده‌اند و اکنون یکی از مردان جوان در داخل یکی از واحدها حضور دارد. این مقام انتظامی با بیان اینکه کنترل و تردد متهم تحت کنترل در آمد و در یک عملیات پلیسی متهم در حالی که مدعی بود مأمور دادسرای زندان اوین است دستگیر شد، افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که احکام و کارت‌های شناسایی متهم جعلی است و او با مانور تجهیزات نظامی شهروندان را اغفال و سپس از آنان اخاذی می‌کرده است. متهم برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری گاندی انتقال یافت و در همان تحقیقات اولیه به بزه انتسابی با همکاری همدستان متواری‌اش اعتراف کرد و گفت: با شناسایی طعمه‌های خود و با جعل مدارک دستگیری متهم وارد ساختمان‌های مسکونی ‌شده و با چشم‌پوشی از دستگیری و دادن مهلت به شهروندان، از آنان اخاذی می‌کرده است. سرهنگ گودرزی با بیان اینکه دستگیری سایر همدستان متهم در دستور کار قرار دارد، خاطر‌نشان کرد: متهم به دادسرا روانه شد و تحقیقات تکمیلی پلیس برای شناسایی سایر جرایم متهمان و مالباختگان ادامه دارد.

بازداشت پزشک قلابی در مشهد
مأموران کلانتری گلشهر مشهد، پزشک قلابی را دستگیر کردند. سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد گفت: در پی گزارش‌های متعدد مردمی مبنی بر فعالیت یک پزشک قلابی در محدوده منطقه گلشهر، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. فرمانده انتظامی مشهد افزود: با بررسی‌های میدانی مأموران دایره امنیت عمومی کلانتری گلشهر مشخص شد، این فرد شیاد که تبعه خارجی است با جعل عنوان، خود را به عنوان پزشک معرفی کرده است. وی بیان کرد: مأموران انتظامی پس از اطمینان از صحت موضوع در اقدامی ضربتی متهم را دستگیر و در بازرسی از مطب وی تعدادی وسایل پزشکی شامل فشار‌سنج، گوشی و … کشف کردند. نگهبان بیان کرد: متهم دستگیرشده پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. فرمانده انتظامی مشهد تأکید کرد: شهروندان برای درمان و دریافت خدمات پزشکی به مراکز معتبر پزشکی و دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان مراجعه و در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشکوک از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی