صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

رهایی 15 گروگان از چنگال آدم‌ربایان در شریعتی تهران
4 مرد که در سناریوی آدم‌ربایی 15 نفر را گروگان گرفته و از خانواده آنها درخواست پول کرده بودند در خیابان شریعتی تهران دستگیر شدند. سردار القاصی مهر، رئیس پلیس شرق استان تهران گفت: در پی وقوع یک فقدانی مشکوک به آدم‌ربایی در شهرستان قرچک، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: شاکی پرونده پس از چند روز از اعلام شکایت به پلیس آگاهی قرچک مراجعه و عنوان کرد، مردان ناشناس در 2 مرحله با او تماس گرفته و برای آزادی برادرش درخواست مبلغی به ترتیب 2 هزار و 6 هزار دلار وجه نقد کرده‌اند که بعد از تهیه، وجه درخواستی را تحویل آنان داده است. سردار القاصی مهر گفت: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی، پلیسی و اطلاعاتی موفق به شناسایی متهمان و مخفیگاه آنان در خیابان شریعتی تهران شدند که پس از هماهنگی با مقام قضایی با انجام یک عملیات منسجم و غافلگیرانه، سرکرده باند و 4 نفر از اعضای باند آدم‌رباها را دستگیر کردند و 15 گروگان بدون هیچ گونه خسارت مالی و جانی از بند گروگانگیران رها شده و به پلیس آگاهی منتقل شدند. این مقام ارشد انتظامی اعلام داشت: در تحقیقات به عمل آمده، متهمان دستگیر شده به جرم آدم‌ربایی و اخاذی به مبلغ 50 میلیارد ریال اعتراف کردند که مبلغ 4 میلیارد و 680 میلیون ریال کشف و پرونده تکمیل و همراه متهمان به مراجع قضایی ارسال شد. فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: امروز پلیس به میزانی از توانمندی رسیده که هر گونه فعالیت مجرمانه بزهکاران را درکوتاه‌ترین زمان کشف می‌کند.

مرگ دردناک جوان تهرانی در آتش‌سوزی گلابدره تهران
پسر 22 ساله در ماجرای آتش‌سوزی خانه‌شان در منطقه گلابدره تهران تسلیم مرگ شد. سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: ساعت یک بامداد دوشنبه 12 تیرماه حادثه آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی در محله گلابدره، خیابان بوکان، میدان آبک به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بی‌درنگ مأموران 3 ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: محل آتش‌سوزی در یک ساختمان 5 طبقه ۱۰ واحدی بود که آتش در طبقه سوم یک واحد ۱۰۰ متری سرایت کرده بود. ملکی با بیان اینکه آتش کاملاً در این واحد مسکونی شعله‌ور بود، گفت: آتش‌نشانان همزمان با عملیات مهار، مشغول عملیات جست‌و‌جو شدند که در قسمت اتاق خواب با وضعیت کاملاً سوخته یک مرد ۲۲ ساله مواجه شدند که به تأیید عوامل اورژانس مشخص شد این فرد در این حادثه جان باخته است. وی خاطرنشان کرد: پس از دقایقی آتش خاموش و از سرایت به سایر واحدهای مسکونی جلوگیری شد و پس از عملیات ایمن‌سازی، آتش‌نشانان محل را ترک کردند. خبر مرگ هولناک این فرد از سوی مأموران انتظامی به وحید ناصری، بازپرس کشیک قتل پایتخت مخابره شد و رسیدگی به موضوع در جریان کار تیم جنایی قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد در خانه‌ای که طعمه حریق قرار گرفته بود، خانواده‌ای 4 نفره زندگی می‌کردند. در این آتش‌سوزی پدر و مادر و خواهر متوفی جان سالم به در بردند. با دستور بازپرس جنایی، علت وقوع این آتش‌سوزی بزودی توسط کارشناسان آتش‌نشانی اعلام خواهد شد.

قتل به‌خاطر قیمت
مرغ در جاده چالوس
درگیری مرد مسافر و فروشنده مرغ به‌خاطر قیمت مرغ، جنایت خونینی را در جاده چالوس رقم زد. سرهنگ محسن سلیمانی، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس گفت: به علت شدت جراحات ضربه‌های چاقو، فروشنده مرغ در دم جان باخت. وی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: خانواده این مسافر به قصد خریدن مرغ به یکی از مرغ فروشی‌های این منطقه مراجعه می‌کنند که جر و بحث بر سر قیمت مرغ بین فروشنده و خریدار اتفاق می‌افتد و مرد مسافر با چاقو به سمت فروشنده حمله‌ور شده و او را مجروح می‌کند. جانشین فرماندهی انتظامی چالوس ادامه داد: فروشنده مرغ در حین انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات فوت می‌کند و مأموران کلانتری ۱۳ بلافاصله در صحنه حاضر شده و قاتل را دستگیر می‌کنند. سلیمانی افزود: متهم در بازجویی‌ها به ارتکاب این جرم اعتراف کرد. از شهروندان این منطقه انتظار می‌رود در مراودات اجتماعی سعه صدر داشته باشند و خشم خود را کنترل کنند و آستانه تحمل‌شان را بالا ببرند تا خدای ناکرده با انجام رفتارهای مخاطره‌آمیز حادثه غیر قابل جبرانی برای کسی رخ ندهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی