صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و دو - ۱۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و دو - ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

سوهان حاج حسین
تلفات داد!
خبر اول اینکه، رسانه‌های ضدایرانی و ضدمقاومت بر اثر ذوق‌زدگی و هیجان مفرط ضدایرانی خود، یک خبر ساختگی را منتشر کردند و براساس این خبر ساختگی تحلیل هم منتشر کردند! ماجرا از اینجا آغاز شد که یک رسانه نزدیک به جریان مقاومت در عراق، برای سرکار گذاشتن این رسانه‌ها، یک خبر ساختگی با عنوان درگذشت «سردار حاج حسین سوهانی» منتشر کرد. البته این نام واقعی نبود و در واقع از نام حاج حسین سوهانی، فروشنده معروف سوهان در قم استفاده شده بود. با وجود این، برخی رسانه‌ها از جمله ایران اینترنشنال، صرفاً به خاطر اینکه خبر درگذشت یک سردار سپاه در این رسانه آمده بود، آن را بازنشر کرده و درباره آن تحلیل هم نوشتند و حتی در مصاحبه با کارشناسان ادعایی خود به ابعاد این خبر پرداختند. پس از آن، رسانه عراقی ساختگی بودن خبر خود را برملا کرد تا به این ترتیب، نارسانه بودن این جریان‌های ضدایرانی و ضدمحور مقاومت افشا شود. پیش از این هم برخی از رسانه‌های عربی ضدمقاومت با خبر کشته شدن «سردار اکبر چلومرغ» سرکار گذاشته شده بودند.
 

واگنرها در فرانسه‌اند!
خبر دیگر اینکه، همزمان با پوشش سراسری رسانه‌های جهانی از درگیری‌های گسترده در فرانسه، اکثر مطبوعات اصلاح‌طلب به بایکوت اخبار این اعتراضات پرداخته‌اند که با واکنش فعالان رسانه‌ای مواجه شد. یک فعال توئیتر با کنایه به روزنامه‌های جریان اصلاحات نوشت: «آقایان برای حفظ حرمت غرب و قبله آمال‌شان، از تمام اصول حرفه‌ای در روزنامه‌نگاری دست کشیده و اتفاق کم‌نظیری  که در روزهای گذشته رسانه‌های دنیا را تکان داده را هم می‌خواهند سانسور کنند! مبادا خبرش به گوش ملت ایران برسد و مردم از خود بپرسند پس در فرانسه که مهد دموکراسی و لیبرالیسم بود چرا چنین شد؟»
پیش از این تنها چند روز قبل از ماجرای فرانسه اما این رسانه‌ها به پوشش عجیب و غریب شورش یک روزه واگنرها در روسیه پرداخته بودند و دولت روسیه را در آستانه سقوط تحلیل می‌کردند.
یک فعال رسانه‌ای نیز با مقایسه این دو اتفاق و نحوه پوشش رسانه‌های غربگرا درخصوص آنها با طعنه به روزنامه‌های اصلاح‌طلب نوشت که به آنها بگویید واگنرها در فرانسه‌اند، شاید به این سوژه خبری نیز توجه کردند!
 

ادامه سریال زد و خورد براندازان
دست آخر اینکه، به دنبال شکست اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی» طیف‌های مختلف براندازان به جان هم افتادند که با وجود گذشت چندهفته، حملات و زدوخورد این جریان‌ها علیه یکدیگر همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین واکنش‌ها از این دست، برخی از براندازان با اشاره به «شکست منشور پهلوی، مهتدی و دیگر همراهان‌شان» تأکید کرد که این شکست باعث شده که طرفداران و چهره‌های شاخص این جریان‌ها، به جان همدیگر بیفتند تا جایی که همسر رضا پهلوی هم با ادبیات لمپنی! با مخالفان خودشان برخورد کرده است. برخی هم به این مسأله اشاره کردند که گروهک‌های تجزیه‌طلب کرد، مطلقاً به شعار «زن، زندگی، آزادی» اعتقادی ندارند، زیرا نه تنها هیچ زنی در رهبری این گروهک‌ها وجود ندارد، بلکه به زندگی اعضای خودشان هم اعتقادی ندارند و هرکس که می‌خواهد از آنان جدا بشود با گلوله او را می‌کشند و زندگی اش را سلب می‌کنند. این اظهارات درحالی است که ناظران معتقدند با رجوع دوباره دولت‌های غربی به ایران، سرخوردگی این جریان‌ها افزایش یافته و به تبع آن زد وخوردها هم بیش از پیش خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی