صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و دو - ۱۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و دو - ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

جزئیات شهادت  مأمور پلیس در کرمان
قاتل شهید «جواد کریمی» در کمتر از ۱۴ ساعت به هلاکت رسید. سردار روانبخش، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: شامگاه شنبه مأموران کلانتری 12 و یگان امداد شهرستان بافت که در اجرای حکم قضایی برای دستگیری یک متهم تحت تعقیب عازم یکی از محله‌های شهر شده بودند با تیراندازی متهم مورد نظر مواجه شدند. وی افزود: در این درگیری 2 نفر از همرزمان انتظامی از ناحیه دست و پا مجروح شدند و متأسفانه همرزم دیگرمان استوار کریمی به فیض شهادت نائل آمد. شهید استوار کریمی متأهل و دارای یک فرزند ۶ ساله است. جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان ادامه داد: مأموران انتظامی و یگان ویژه از همان لحظه اولیه پیگیری‌های ویژه برای دستگیری فرد شرور را در دستور کار خود قرار دادند. سردار عبدالعلی روانبخش افزود: مأموران با اقدامات تخصصی محل اختفای قاتل را در یکی از روستاهای شهرستان بافت، شناسایی کردند. جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به هلاکت قاتل و درگیری ۱۵ دقیقه‌ای مأموران انتظامی با وی، افزود: قاتل برای گریز از قانون به حربه‌های مختلفی دست زد. سردار روانبخش افزود: مأموران انتظامی با همکاری یگان ویژه در یک عملیات منسجم، قاتل شهید را در یکی از روستاهای شهرستان بافت به هلاکت رساندند. جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان در پایان افزود: در این درگیری یک قبضه سلاح جنگی به همراه دو تیغه خشاب و مقادیری مهمات کشف شد.

بازداشت هانی کُرده و نوچه‌هایش
در شلوغ‌کاری تمرین استقلال
معاونت عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران اعلام کرد، در جریان برخورد با اراذل و اوباش حمله‌کننده به تماشاچیان تمرین تیم فوتبال استقلال، 7 نفر دستگیر شدند. سرهنگ سعید راستی روز یکشنبه در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: انتشار کلیپی با مضمون ضرب و شتم تعدادی از هواداران و تماشاچیان کمپ تمرینی تیم فوتبال استقلال در روز پنجشنبه و اقدام مجرمانه و شرورانه چند نفر به سرکردگی یکی از اراذل و اوباش سابقه‌دار تهران، موجب جریحه‌دار کردن افکار عمومی شد و خواست عموم مردم از پلیس، برخورد با این افراد بود. به گفته او، بنابر درخواست مردم، پلیس امنیت تهران بزرگ طبق تکلیف قانونی خود در برخورد با جرایم خشن، پرونده را در دستور کار قرار داد و در روزهای اخیر، 7 نفر از حمله‌کنندگان و اراذل و اوباش مربوط به اتفاق کمپ تمرینی تیم استقلال دستگیر شدند. معاونت عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با بیان اینکه این افراد با هماهنگی قضایی در بازداشت پلیس هستند، افزود: تحقیقات در مورد این افراد ادامه دارد و پرونده نزد بازپرس منتقل خواهد شد. سرهنگ راستی با تأکید بر ممنوعیت حضور این افراد در اماکن عمومی، گفت: پلیس با همراهی دستگاه قضایی بنا دارد علاوه بر اینکه اراذل و اوباش را از حضور در اماکن فرهنگی و ورزشی محروم کند، بلکه از ورود آنها به هر مکانی که محل تجمع مردم است نیز جلوگیری به‌عمل آورد.  

این شیطان‌صفت  را شناسایی کنید
رئیس پلیس آگاهی پایتخت با انتشار عکس چهره‌ باز متهم برای دستگیری وی از مردم کمک خواست. سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت، گفت: اسفندماه 1401، رسیدگی به پرونده آزار و اذیت یک زن جوان در بزرگراه شهید صیاد شیرازی تهران در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره 16 پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. وی افزود: پس از ثبت شکایت زن جوان و تشکیل پرونده در پلیس آگاهی، کارآگاهان راهی صحنه وقوع جرم شدند و با تحقیقات میدانی پی بردند، متهم در اتوبان صیاد شیرازی با تهدید، یک زن جوان را به وسیله موتورسیکلت خود ربوده و شاکی پرونده را در حوالی انتهای بزرگراه صیاد شیرازی شمال، بلوار ارتش(ازگل)، هدف آزار و اذیت شیطانی قرار داده است. این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در نخستین ‌گام با بررسی محل وقوع جرم و تصاویر دوربین‌های مداربسته موجود در محل توانستند تصویر این مرد شیطان‌صفت را به دست آورند. سرهنگ کارآگاه ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه چنانچه شهروندان با این شگرد از سوی متهم هدف آزار و اذیت قرار گرفته‌اند برای ثبت شکایت به اداره 16 پلیس آگاهی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: با دستور مرجع قضایی، عکس بدون پوشش متهم برای شناسایی منتشر شده است. وی از شهروندان خواست، در صورت شناسایی و اطلاع از مخفیگاه این مرد شیطان‌صفت، موضوع را به شماره تلفن 51055516 اداره شانزدهم پلیس آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی گزارش دهند.

حمله سارق چاقو به دست
به مأمور پلیس در سمنان
سارق حرفه‌ای پس از سرقت از زن جوان وقتی خود را در برابر مأمور پلیس دید با چاقو به وی حمله کرد. سرهنگ محمود گیلانی، رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: یکی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان حین تردد با خودروی شخصی در سطح شهر سمنان متوجه کمک‌خواهی خانمی شد که تلفن همراهش توسط سارقی در حال فرار به سرقت رفته است. وی گفت: این مأمور بلافاصله سارق را تعقیب می‌کند که در ادامه این فرد سارق با چاقو اقدام به تخریب وسیله نقلیه مأمور می‌کند. رئیس پلیس آگاهی استان سمنان تصریح کرد: یکی از شهروندان با مشاهده این موضوع، قصد می‌کند سارق را بگیرد که متهم با مجروح کردن وی از محل متواری و در یکی از منازل اطراف مخفی می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان به هماهنگی‌های لازم و حضور گشت آگاهی در محل اشاره کرد و افزود: مأموران پس از ورود به منزل و دستگیری سارق، تلفن همراه مسروقه را از وی کشف می‌کنند، سارق برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد. سارق 17 ساله در تحقیقات پلیس به سرقت به عنف و چاقوکشی اعتراف کرد. سرهنگ گیلانی افزود: سارق جوان دارای سوابق کیفری متعدد است و تحویل مراجع قضایی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی